Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سید موسی خادمی در حاشیه جلسه ستاد بحران لرستان از احتمال وقوع سیل در استان خبر داد و اظهار داشت:  براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی و وزارت نیرو از اواخر روز دوشنبه تا ظهر چهارشنبه همین هفته شاهد بارندگی‌های شدیدی در استان لرستان خواهیم بود که به احتمال زیاد منجربه رخ‌دادن سیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید به اینکه جلسه مدیریت ستاد بحران استان نیز جهت آمادگی حداکثری دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است، افزود: همه دستگاه‌های استان جهت مقابله با سیل احتمالی باید آمادگی کامل داشته و پای کار باشند.

ستاندار لرستان با اشاره به تجربه تلخ سیل فروردین‌ماه در استان عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی سیل شدیدی رخ خواهد داد، بنابراین مردم از اطراف رودخانه‌ها فاصله بگیرند. چنان‌چه منازل برخی از مردم در معرض سیل قرار دارند با هماهنگی دهیاری‌ها و هلال‌احمر در فاصله مطمئن از رودخانه و در زیر چادرها مستقر شوند.

وی با بیان اینکه یک عامل بیرونی غیرقابل کنترل که همان جریان سیل و بارندگی است وارد استان خواهد شد، تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که پیش‌بینی‌های انجام‌ شده دقیق نیستند، بنابراین از مردم می‌خواهیم حداکثر رعایت را برای مقابله با سیل احتمالی انجام دهند، زیرا حفظ جان مردم مهم در اولویت است.

هشدار در خصوص سیل احتمالی در خوزستان

معاون استاندار و مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان نیز گفت: موضوع سیلاب در انتهای امسال را بارها به دستگاه‌های مختلف گوشزد کردیم تا استان در صورت وقوع سیلاب غافلگیر نشود و دستگاه‌های متولی بتوانند سیلاب را مدیریت کنند

کیامرث حاجی زاده معاون استاندار و مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان اظهار داشت: اخطاریه‌ها و اطلاعیه‌هایی که در چند روز گذشته از سوی سازمان مدیریت بحران و اداره کل هواشناسی استان و کشور  صادر شد همگی تجمیع و از سوی ستاد مدیریت بحران خوزستان این اخطاریه ها و هشداریه‌ها داده شد.

وی افزود: ما تجربه سیل بهمن ۹۷ و سیل فرودین ۹۸ در  حوضه‌های آبریز استان را داشتیم بدین منظور کارگروه مقابله با سیلاب را در مرداد ماه تشکیل دادیم، شرح وظایف دستگاه ها را مشخص کردیم، اخطارها و هشدارهای لازم را صادر کردیم، برای ترمیم و احداث سیل‌بندها از سوی استاندار تعیین تکلیف شد، برای لایروبی‌ها نیز دستورات و تذکراتی داده شد و کار لایروبی نیز در برخی مکان‌ها شروع شد اما باید جدی تر انجام شود.

کد خبر 486357 برچسب‌ها سيل استان لرستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سيل استان لرستان مدیریت بحران دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اعلام آماده‌باش به تیم‌های امدادی و خدمات‌رسانی در پی صدور  هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، منصور شیشه‌فروش از اعلام آماده‌باش مدیریت بحران استان به تیم‌های امدادی و خدمات‌رسانی در پی صدور  هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داده و اظهار داشت: سامانه هم‌رفتی بارشی از بعد از ظهر امروز، دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه وارد استان شده و تا اواخر وقت چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه در سطح استان فعال خواهد بود و بر همین اساس در این مدت برای همه مناطق استان بارش باران، وزش تندباد، توفان لحظه‌ای و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی شدت بارش‌های رگباری باران و تندباد در مناطق شمال شرق و مرکز استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، خاطرنشان کرد: علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود که از روز سه‌شنبه تا اوایل وقت چهارشنبه در شهرستان‌های نائین، اردستان، خوروبیابانک، ورزنه، نطنز، اصفهان، لنجان، فلاورجان، شهرضا، دهاقان، ورزنه، انارک، بادرود و چوپانان شاهد بارش‌های رگباری خواهیم بود و بر همین اساس ستاد مدیریت بحران استان تشکیل و مصوبات آن به مدیریت بحران شهرستان‌‌ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در این راستا و به منظور پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها مصوب کردیم که  نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی تقویت شده و اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس‌راه، اورژانس، شرکت‌های آب و فاضلاب، گاز، برق، آب منطقه‌ای و جمعیت هلال احمر در حالت آماده‌باش هستند.

شیشه‌فروش ادامه داد: علاوه بر این با توجه به پیش‌بینی وزش تندبادهای موقتی، سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش میدان دید ضروری است که تجهیزات امدادی و کنترل سیل مستقر شده و ماشین‌آلات در معابر شهری و روستایی و جاده‌ها راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی آماده به کار باشند، همچنین باید تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام تقویت شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیش‌بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری و پرهیز از سفرهای غیرضروری در محورهای سیل‌گیر ضروری دانسته و گفت: توصیه می‌شود با توجه به اعلام شرایط اضطراری هواشناسی اجرای طرح‌های کاهش خطر با استحکام بخشی به سازه‌های ناپایدار، تابلوها، داربست‌ها در برابر تندبادهای موقتی در دستور کار قرار گرفته و شهروندان در این مدت از صعود به ارتفاعات، توقف و تردد در مسیر رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها پرهیز کنند.

وی با اشاره به لزوم توجه به حفاظت محصولات سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور، شبکه‌های آب، برق، گاز و مخابرات در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران تصریح کرد: همچنین صعود به ارتفاعات و چرای دام در ارتفاعات و توقف در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی ممنوع است

انتهای پیام/170/

دیگر خبرها

  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد
  • هشدار وقوع سیلاب در مازندران