Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتور مورفی با دفاع از دیدار خود با وزیر امور خارجه ایران، گفت که مذاکره نکردن دولت ترامپ با ایرانی‌ها خطرناک است.

به گزارش ایسنا، سناتور کریس مورفی که در روزهای گذشته به‌دلیل دیدارش با وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، به شدت از سوی مقامات آمریکایی مورد انتقاد قرار گرفت، بار دیگر از این اقدام خود دفاع کرد و گفت که این وظیفه اوست با مقامات سایر کشورها گفت‌وگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان، اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را که گفته بود "به نظر من سناتور مورفی قانون لوگان را نقض کرده است"، رد کرد و اظهار داشت: من به عنوان یک عضو کمیته روابط خارجی و عضو کمیته فرعی سنا در امور خاورمیانه و مبارزه با تروریسم، وظیفه دارم با سران دیگر کشورها گفت‌وگو کنم، حتی اگر دشمن باشند.

مورفی در ادامه اظهار داشت: واقعیت این است که صحبت نکردن دولت ترامپ با ایرانی‌ها حتی خطرناک است. سیاست او درقبال ایران کاملا فاجعه‌بار بوده، چراکه اکنون ایران قدرتمندتر از زمان پیش‌از ریاست جمهوری ترامپ است.
این سناتور دموکرات افزود: من در حال مذاکره با ایرانی‌ها نیستم اما عاقلانه و منطقی است که یک نفر به حرف آن‌ها گوش کند تا شاید ابزاری برای رفع یک بحران باشد.

کریس مورفی همچنین تاکید کرد که وزیر امور خارجه کشورش را از قبل در جریان اقداماتش قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ هفته گذشته در پیامی توییتری نوشت که، جان کری وزیر اسبق امور خارجه آمریکا و مورفی، قانون لوگان را نقض کرده‌اند و اگر یک جمهوری‌خواه این کار را انجام داده بود با نتایج بسیار جدی مواجه می‌شد.  

قانون لوگان تمام شهروندان آمریکایی را از مذاکره بدون مجوز و به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم با دولت‌های خارجی که با واشنگتن در تنش هستند، منع می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کریس مورفی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان مذاکره ایران و آمریکا امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۴۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدارها و رایزنی‌های خود در ترکمنستان در خصوص نتایج این دیدارها در جمع خبرنگاران حاضر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدارها و رایزنی‌های خود در ترکمنستان در خصوص نتایج این دیدارها در جمع خبرنگاران گفت: امروز فرصتی بود تا با رهبران عالی رتبه کشور دوست و برادر ترکمنستان مروری داشته باشیم نسبت به چگونگی پیشرفت و اجرای آخرین توافقاتی که بین سران دو کشور در جریان دیدار اخیر مقامات عالی رتبه ترکمنستان از تهران صورت پذیرفت.

وی افزود: اتفاق نظر داشتیم در حوزه هایی مانند انرژی، ترانزیت، حمل و نقل، علم و فناوری همکاری ها را توسعه دهیم. همچنین در حوزه تجارت حجم تبادل تجاری ما به نحو رضایت بخشی در حال افزایش است. توافقاتی که امروز انجام دادیم امیدواریم در هفته های آینده شاهد یک جهش در حجم تبادل تجاری باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: موضوعات مختلفی مورد بحث قرار گرفت. مسئله آب و حق آبه ایران و ترکمنستان از سد دوستی که تحت تاثیر برنامه های بالادستی افغانستان قرار دارد، از جمله مسائل مورد توجه ما بود. کمیته ای در این رابطه تلاش های جدی انجام خواهد تا اقدامات خارج از حوزه ایران و ترکمنستان و منابع بالادستی حوزه آب تاثیری در حق ابه ایران و ترکمنستان برجای نگذارد. 

وی با اشاره به حوزه برق و گاز و وجود همکاری هایی در گذشته در این خصوص گفت: همکاری ها را بیش از گذشته تقویت خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان افزود: تعدادی زندانی در دو کشور وجود دارد. در دیدار با رهبر ملی ترکمنستان توافق شد تا بتوانیم گام هایی را برای استرداد مجرمین و تبادل زندانیان برداریم. 

وی همچنین اظهار داشت: امیدواریم در آینده و در زمانی که توافق کردیم شاهد سفر آقای رییسی به عشق آباد باشیم و تا آن زمان ما و همکارانمان در وزارت خارجه تلاش خواهیم کرد برای موفقیت این سفر گام‌های موثری برداریم. 

وزیر خارجه در آخر گفت: یکی از اهداف این سفر فراهم کردن مقدمات سفر رییس جمهور به ترکمنستان با مروری بر آنچه که در گذشته توافق شده بود. ارزیابی ما پیشرفت خوب و امیدبخش در روابط دو کشور همسایه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجه
  • سفر امیر عبداللهیان به عشق‌ آباد
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • آغاز رایزنی امیرعبداللهیان و هنیه
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد