Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@16:13:15 GMT

چهار سالن سینما در سنندج راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۴۸۴۳

چهار سالن سینما در سنندج راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل بهمن سبز گفت: چهار سالن سینما به مجموعه سالن‌های سینمایی سنندج اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مصطفی حسینی در جمع خبرنگاران رسانه های استان اظهار کرد:باتوجه به علاقمند بودن مردم سنندج به سینما و رونقی که سینما در این استان دارد درصددیم تا تعداد سالن‌های سینمایی بیشتری در سنندج ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه چهار سال سینما را به مجموعه سالن‌های سینمای کردستان اضافه خواهیم کرد، افزود: بزودی عملیات اجرایی این سالن‌ها آغاز می‌شود و با همراهی مدیران و همکاران موسسه بهمن سبز به سرانجام می‌رسد.

وی نخستین سینمای روباز سنندج را یکی از چهار سالن در دست اقدام در این شهرستان خواند و اعلام کرد: این سالن روباز نخستین سالن سینمای روباز منطقه غرب کشور خواهد بود که در سنندج ایجاد می‌شود.

مدیرعامل بهمن سبز یادآور شد: کافه سینما به ظرفیت یکصد نفر که قابلیت سینما و کافه را دارد در سنندج نیز راه‌اندازی می‌شود.

حسینی اضافه کرد: راه‌اندازی دو سالن 40 و 45 نفره نیز برای سالن کودک و سینمای روز نیز در سنندج در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه در شهر سقز نیز سینمایی با کمک حوزه هنری سنندج با داشتن سه سالن احداث می‌شود، تصریح کرد: این سینما دارای سالن نمایش 450 نفری و دو سالن 45 نفری خواهد بود که به تجهیزات روز سینمای دنیا مجهز است.

وی اضافه کرد: برای سینما سقز سه و نیم میلیارد تومان برآورد شده است که با مشارکت استانداری، سینما شهر و حوزه هنری سنندج احداث خواهد شد.

مدیرعامل بهمن سبز افزود: موسسه بهمن سبز در حال حاضر دارای ۱۰۳ پرده نمایش است و تا پایان ۹۹ حدود یکصد پرده دیگر به مجموع پرده‌های نمایش سینما بهمن افزوده می‌شود و تعداد پرده‌های نمایش بهمن سبز به 203 مورد خواهد رسید.

حسینی سینما روباز  سنندج را مجهز به دیتا لیزر دانست که قابلیت نمایش و موسیقی زنده را دارد، افزود: این سینما روباز از غروب به بعد دو سانس نمایش فیلم را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در صورت ایجاد شرایط لازم توسط مسوولان شهر مریوان آمادگی ایجاد سینما در شهر مریوان را داریم، خاطرنشان کرد: با حمایت مسوولان استانی در صورت تامین مکان سالن سینما در شهر مریوان راه‌اندازی می‌شود.

احداث پردیس سه سالنه در سقز

رئیس حوزه هنری استان کردستان نیز در این نشست اعلام کرد: شهرستان سقز بعد از سنندج یکی از شهرهای پرجمعیت استان است و سعی براین بود تا سالن سینما در این شهرستان احداث شود.

امین مرادی با بیان اینکه پردیس سه سالنه شهرستان سقز در کمتر از شش ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد، اعلام کرد: در راستای احداث سالن سینما باید استانداردها رعایت شود و صرف ایجاد یک سالن با قراردادن یک پروژکشن سالن سینما محسوب نمی‌شود.

وی گفت: نگاه موسسه بهمن سبز در راستای احداث سینمای سقز یک نگاه حرفه‌ای است و سعی براین است تا یک سینمای حرفه‌ای با تجهیزات لازم برای شهرستان سقز ایجاد شود.

وی اضافه کرد: وجود سینمای حرفه‌ای موجب آشتی مردم با سینما خواهد شد و زمینه گرایش مخاطب به سینما را فراهم می‌کند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان یادآور شد: امیدواریم در کمترین زمان ممکن سال سینما در سقز احداث شود.

مرادی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته به ازای هر 10 هزار نفر یک سالن سینما وجود دارد، اعلام کرد: این آمار در کشور ما به ازای هر 300 هزار نفر یک سالن است.

وی با اشاره به اینکه سرانه صندلی در استان کردستان به ازای هر یک‌هزار و 212 نفر یک صندلی وجود دارد، گفت: با تدابیر و مساعدت بهمن سبز با احداث پردیس سه سالنه سقز که دارای 524 صندلی است شاهد افزایش سرانه صندلی در استان کردستان خواهیم بود.

سینما در کاهش آسیبها موثر است

رئیس هیئت مدیره بهمن سبز نیز در این نشست اضافه کرد: سینما محلی برای حضور خانواده‌هاست و می‌تواند به خانواده‌ها در فاصله گرفتن از آسیبها کمک شایانی کند.

محمدرضا صفا یادآور شد: سعی براین است تا در ساخت و سازها فضاهایی ایمن برای خانواده‌ها ایجاد شود تا والدین و فرزندان در سینما احساس امنیت داشته باشند.

وی موسسه بهمن سبز را حامی فیلم‌ دانست و اعلام کرد: معتقدیم محتوایی که در سینما ارائه می‌‎شود باید در خدمت سلامت خانواده‌ها باشد و احوال خانواده‌ها را متعالی کند.

تا پایان هفته سینماهای کشور تعطیل است

سخنگوی شورای صنفی نمایش نیز در این نشست با بیان اینکه صنعتی که در سینماهای کشور مغفول مانده بود، انیمیشن بود که دیده نمی‌شد، اظهار کرد: اکنون سه اثر انیمیشن که در صنعت سینمایی کشور توزیع شده پرفروش‌ترین آنها توسط موسسه بهمن سبز بوده است.

غلامرضا فرجی گفت: این فیلم‌ها شامل فیلشاه، شاهزاده و بنیامین بوده است که به لحاظ مخاطب توانسته موفق عمل کند و پرفروش باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر مدت زمان تعطیلی سینماها در راستای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا اضافه کرد: براساس دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که امروز ابلاغ شد به منظور حفظ سلامت جامعه سینماهای کشور تا پایان هفته باید تعطیل باشد و بازگشایی مجدد آن هم بعد از استعلام از مراج ذیصلاح انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: سینما سنندج کردستان بهمن سبز موسسه بهمن سبز استان کردستان راه اندازی سالن سینما خانواده ها حوزه هنری سالن ها سه سالن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۴۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردان متولد این ماه‌ها به سختی عاشق می‌شوند!

زی‌سان: آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا برخی از مردان در مورد مسائل قلبی گریزان به نظر می‌رسند؟ طالع بینی ممکن است فقط کلید درک این اسرار را داشته باشد. در این نوشته، ویژگی‌های چهار ماه سال را بررسی خواهیم کرد که مردان آن‌ها به سختی عاشق می‌شوند. 

مرد بهمن‌ماهی مرموز

مردان بهمن به طبیعت مستقل و غیر متعارف خود معروف هستند. فعالیت‌های فکری آن‌ها اغلب بر ارتباطات عاطفی ارجحیت دارد، و آن‌ها را به چالشی برای برقراری ارتباط در سطح عمیق‌تر و عاشقانه تبدیل می‌کند. اگر متوجه شدید که به یک مرد بهمن ماهی گرایش پیدا کرده اید، صبر و گفتگو‌های تحریک کننده راه باز کردن قفل قلب او هستند.

مرد دی ماهی گریزان

مردان دی ماهی با جاه طلبی و عملی بودن هدایت می‌شوند. عشق ممکن است در وجود این افراد به دلیل اهداف شغلی عقب‌نشینی کند و باعث شود آن‌ها محتاطانه به نظر برسند و خواندن آن‌ها از نظر احساسی دشوار باشد. برای تسخیر قلب یک مرد دی ماهی، حمایت خود را از جاه طلبی‌های او نشان دهید و احساس مسئولیت خود را به نمایش بگذارید.

رمزگشایی مرد شهریوری تحلیل‌گر

مردان شهریور تحلیلگر و جزء‌نگر هستند. در حالی که این امر آن‌ها را به شرکای قابل اعتماد تبدیل می‌کند، می‌تواند آن‌ها را در مورد فرو رفتن در پیچیدگی‌های عشق نیز محتاط کند. ایجاد اعتماد و نشان دادن قابلیت اطمینان شما گام‌های مهمی در جلب محبت یک مرد باکره است.

مرد مستقل آذر

مردان آذرماه به عشق به آزادی و ماجراجویی معروف هستند. تعهد ممکن است برای روحیات پر جنب و جوش آن‌ها محدودیتی به نظر برسد و آن‌ها را دچار تردید کند. برای تسخیر قلب یک مرد آذرماهی، عشق آن‌ها به اکتشاف را در آغوش بگیرید و به آن‌ها نشان دهید که عشق می‌تواند یک سفر هیجان انگیز باشد.

tags # فال ، طالع بینی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرمانشاه
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • مردان متولد این ماه‌ها به سختی عاشق می‌شوند!
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد
  • تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد/نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج بنام آرمان بنفشی
  • نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دستور کار