Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@18:16:04 GMT

لایروبی یک‌هزار متر از قنات‌ها و رودخانه‌های همدان

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۴۸۷۷

لایروبی یک‌هزار متر از قنات‌ها و رودخانه‌های همدان

شهردار منطقه یک همدان با اشاره به لایروبی بیش از یک‌هزار متر از قنات‌ها و رودخانه‌های زیرزمینی، از آمادگی کامل پرسنل این مجموعه به منظور خدمات‌رسانی به مردم در حین بارش‌های سیل‌آسا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مسعود دهبانی‌صابر با اشاره به صدور اخطارهایی مبنی بر بارش شدید برف و باران از اواسط هفته جاری توسط اداره هواشناسی اظهار کرد: در سال جاری بیش از هزار متر از قنات‌ها و رودخانه‌های زیرزمینی همدان لایروبی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: لایروبی در مناطق بلوار خیرین مدرسه‌ساز، قنات زیرگذر بعثت و خیابان جهان‌نما، قنات ذوالریاستین، رودخانه زیرزمینی خیابان جوادیه و محدوده مقابل حسینیه امام، قنات حقگویان، قنات بلوار ارم و... انجام شده است.

شهردار منطقه یک همدان عدم لایروبی رودخانه‌ها و کانال‌ها را یکی از عوامل مهم ایجاد طغیان و آبگرفتگی‌ به هنگام بارش‌های شدید دانست و ادامه داد: می‌توان با توانمندسازی زیرساخت‌ها و افزایش تاب‌آوری شهری با وقوع بلایای طبیعی مقابله کرد.

وی از آماده‌باش کامل شهرداری منطقه یک طی روزهای آتی خبر داد و افزود: ۱۲۰ نفر از پرسنل این منطقه و تمام ماشین‌آلات اعم از دستگا‌ه‌های برفروبی، نمک‌پاش، لودر، گریدر، بابکت و کمپرسی در آماده‌باش هستند.

 

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان قنات بارش هواشناسی رودخانه ها منطقه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروش رودخانه فصلی در حاشیه جاده آران و بیدگل بر اثر بارش باران + فیلم

این روز‌ها با ورود سامانه بارشی جدید اقصی نقاط کشور حتی مناطق خشک و کویری با بارش شدید باران همراه شدند. بارش‌هایی که منجر به جاری شدن سیلاب، خروش دوباره رودخانه‌ها و آبشار‌های فصلی شد.

خروش دوباره رودخانه فصلی و سیلابی شدن آن در حاشیه جاده قدیم شهرستان آران و بیدگل بر اثر بارش شدید باران از لنز دوربین شهروند خبرنگار ما دور نماند و آن را به نمایش درآورد.

منبع: حسن حفیظیان  - اصفهان

بیشتر بخوانید:

آبگرفتگی در معابر اهر بر اثر بارش باران و تگرگ + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • خروش رودخانه فصلی در روستای سانیج+فیلم
  • خروش رودخانه فصلی در حاشیه جاده آران و بیدگل بر اثر بارش باران + فیلم
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • قنات روستای ۱۷ شهریور کلاله به لایروبی و کانال کشی نیاز دارد
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • آغاز عملیات لایروبی رودخانه‌های رشت
  • آغاز لایروبی رودخانه‌های شهر رشت