Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@19:53:02 GMT

پوتین افراطی‌ها را ترجیح می‌دهد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۵۵۹۷

پوتین افراطی‌ها را ترجیح می‌دهد

در حالی که شایعه دخالت مجدد روسیه در چرخه انتخابات ریاست جمهوری امریکا شنیده می‌شود و قرار است سناریوی سال 2016 به سال 2020 هم بسط یابد، مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی امریکا در اظهاراتی کاملاً متضاد، به اطلاع کنگره این کشور رسانده‌اند که ولادیمیر پوتین بشدت می‌کوشد یک بار دیگر دونالد ترامپ را به ریاست جمهوری امریکا برساند و در عین حال در بین دموکرات‌ها، برنی سندرز نزد پوتین از بقیه محبوب‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معلوم نیست مبنای رایزنی فوق چیست زیرا پوتین و سندرز به لحاظ  آرا و ایده‌های سیاسی و اجتماعی و روش‌های حکومتی درست در نقطه مقابل یکدیگر قرار دارند و همین تفاوت در مورد ترامپ و سندرز نیز برقرار است. تنها وجه مشترک ترامپ و سندرز این است که خیل هواداران آنها بیش از آن که اساتید سیاسی و کارشناسان اجتماعی باشند، تسلیم احساسات خود هستند و با همه وجود خود و با دنیایی شور و شوق از سیاستمدار محبوب خود حمایت می‌کنند و حال و هوای پوپولیست‌ها را دارند. با این پیشفرض البته می‌توان فهمید که چرا روس‌های حسابگر به سمت ترامپ و سندرز گرایش یافته‌اند زیرا به این نتیجه رسیده‌اند که با آنها بهتر و راحت‌تر می‌توان کنار آمد اما نمی‌توان پذیرفت که کرملین خواهان ابقای ترامپ باشد و اگر این اتفاق نیفتاد، براحتی زمامداری سندرز را خواهد پذیرفت. «ویکتوریا نولند»، یک کارشناس سیاسی که سال‌ها برای هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات امریکا کار کرده است، می‌گوید: پوتین از کسانی در امریکا حمایت می‌کند که عقاید افراطی‌شان نظم امریکا را به نفع روس‌ها به هم بریزد و ترامپ و سندرز هر دو این خصلت را دارند. برای سران روسیه هر سیاستی که سبب شود انسجام در کاخ سفید جایش را به چنددستگی و خط مشی‌های مبهم و متضاد بدهد، اتفاق خوبی است و در سال‌های اخیر حضور و سیاست‌های ترامپ به ارمغان آورنده این رویکردها بوده است. مقام‌های امنیتی امریکا مدعی‌اند هر گزارشی به کنگره داده‌اند، ریشه در حقیقت دارد و محصول مطالعات فراوان درخصوص مکانیسم‌ کارها در روسیه است. یک قسمت این مکانیسم حداکثر بهره مثبتی را که پوتین برای آن قائل بود، برجای نهاده است و آن تأکید و تلاش مجدانه وی برای قطع تحریم‌هایی است که امریکا پس از ضمیمه شدن قهری ایالت کریمه اوکراین به خاک روسیه طی پنج سال اخیر شامل حال روس‌ها کرده است. پوتین بر این باور است که چه ترامپ در کاخ سفید بماند و چه سندرز جای او را بگیرد، زمان پایان این تحریم رسیده و در غیر این صورت، روسیه حاضر نیست جاده صاف‌کن هیچ یک از رؤسای جمهوری احتمالی یا قطعی امریکا باشد. «آنجلا دی استنت» یک مقام امنیتی که پیش‌تر با روسیه مرتبط بود و اینک در دانشگاه معتبر جورج تاون امریکا تدریس می‌کند، می‌گوید: پوتین سال‌ها است که به این نتیجه رسیده یک تقابل آشکار و دائمی با امریکایی‌ها و قرار داشتن آنها در یک حالت ستیز همیشگی هیچ بهره‌ای برای دو طرف ندارد و هر دو کشور باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و قدم اول را باید امریکا با لغو تحریم‌های روسی‌اش بردارد.
 خواسته‌های پوتین در این زمینه در شرایطی شکل گرفته که سناتورهای دموکرات امریکا در یک موضعگیری 180 درجه ای متفاوت معتقدند باید مجازات‌های تازه و وسیع‌تری علیه روسیه اعمال شود زیرا دخالت این کشور در چرخه انتخابات سال 2016 امریکا قطعی شده و نشانه‌ها می‌گویند که آن بساط در حال اشاعه یافتن به انتخابات سال آینده است. البته اگر نظر سندرز را بخواهید، او موافق با هیچ گونه دخالت و رد پای روسی در انتخابات سال 2020 نیست و پیروزی خود از این طریق را هم رد کرده و به پوتین هشدار داده است به انتخابات ورود نکند. با این حال تضادها در حزب دموکرات به حدی می‌رسد که اعضای کمیته تحقیق این حزب معتقدند روس‌ها حتی در جریانات داخلی چهار سال پیش حزب دموکرات هم دخالت کرده و خواستار پیروزی هیلاری کلینتون بر برنی سندرز بودند تا در نهایت هیلاری روبه‌روی ترامپ بایستد و به او ببازد. حقیقت امر هر چه باشد، آشفتگی شرایط انتخاباتی در امریکا و خلأ قدرت در حزب دموکرات و یکه‌تازی‌های فاقد منطق ترامپ در حزب جمهوریخواه، این باور و احتمال را تشدید کرده که روس‌ها باز در فرآیند انتخابات امریکا دخالتی مؤثر خواهند داشت و حتی اگر این قضیه از قوه به عمل درنیاید، تصور و تجسم صرف آن نیز کافی است تا امریکا بدون انسجام‌تر از هر زمانی به نظر برسد و به روس‌ها احساس قدرت‌مداری شگفت‌انگیزی دست بدهد.
منبع: NewyorkTimes

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ترامپ و سندرز روس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۵۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟

ایتنا - استفاده از گوشی هوشمند در دنیایی که خدمات و ارتباطات اجتماعی بیشتری به برنامه‌های موبایل وابسته است، به یک ضرورت تبدیل شده است.
استفاده از گوشی هوشمند در دنیایی که خدمات و ارتباطات اجتماعی بیشتری به برنامه‌های موبایل وابسته است، به یک ضرورت تبدیل شده است.

به گزارش ایتنا، افرادی که از گوشی هوشمند استفاده نمی‌کنند اغلب از چیزی که آن را «تلفن صامت» توصیف می‌کنند، یعنی یک تلفن سنتی یا با قابلیت‌های کمتر (نسبت به گوشی‌های هوشمند) استفاده می‌کنند.

تحقیقات جدید دانشگاه آلتو نشان می‌دهد که چرا برخی افراد از گوشی‌های هوشمند استفاده نمی‌کنند و عواقب این رها کردن چیست.

این تحقیق بر اساس مصاحبه با شرکت‌کنندگانی بود که تصمیم گرفتند گوشی‌های هوشمند خود را کنار بگذارند یا هرگز صاحب آن نبودند، و نشان داد که این تصمیم می‌تواند زندگی روزمره را دشوارتر کند، گزینه‌ها را محدود کند و گاهی اوقات خطرات را افزایش دهد.

پروفسور جان لیندکویست، رئیس گروه علوم کامپیوتر، گفت: «تلفن‌های صامت اختصاصی ممکن است گران‌قیمت باشند و برخی از شرکت‌کنندگان اروپایی گوشی‌هایی را از آفریقا سفارش دادند که در بازار محلی موجود نبود.» در جوامع، انواع ترفندها باید ابداع می‌شد تا زندگی بدون گوشی هوشمند ممکن شود."

 

این تحقیق نشان داد که همه شرکت کنندگان در این تحقیق از محیط هایی هستند که از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌شود، در حالی که دلایل امتناع آنها متفاوت است، در حالی که برخی از شرکت کنندگان گفتند که می‌خواستند از حواس‌پرتی اجتناب ناپذیر ناشی از گوشی‌های هوشمند دوری کنند، برخی دیگر نیز می‌خواستند از نظارت بر فعالیت آنلاین در امان باشند.

برای والدین کودکان زیر سن قانونی، دلایل اصلی کنار گذاشتن گوشی هوشمند، تمایل به دور نگه داشتن فرزندانشان از رسانه‌های اجتماعی و دوری از وسوسه گوشی هوشمندی بود که باعث می‌شد زمان کمتری را با فرزندانشان سپری کنند.

امتناع از داشتن گوشی‌های هوشمند باعث ایجاد انواع نقصان‌ها در زندگی روزمره مردم شده است، از مشکل در یافتن یک تلفن قدرتمند "صامت"، خرید آسان، بروز مشکل در برخورد با احراز هویت دو مرحله‌ای، برآورده کردن انتظارات کارفرمایان تا دسترسی به کارکنان در خارج از ساعات کاری، و... از سوی دیگر، عملی بودن زندگی بدون گوشی‌های هوشمند، به دانش فنی یا انعطاف پذیری در برخورد با دوستان و خانواده نیاز دارد.

دیگر خبرها

  • رییس شورای اروپا: ترامپ، از پوتین نترس!
  • اکیپ خبر داد؛ زیدان منچستریونایتد را به بایرن مونیخ ترجیح می‌دهد
  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟
  • در گفتگوی تلفنی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه چه گذشت؟