Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:14:32 GMT

ارتش سوریه حملات رژیم صهیونیستی به دمشق را دفع کرد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۵۶۱۷

ارتش سوریه حملات رژیم صهیونیستی به دمشق را دفع کرد

به گزارش خبرگزاری سانا، پیش از این صدای چند انفجار در آسمان دمشق به گوش رسیده بود.

سانا همچنین اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش  سوریه موشک‌هایی را که از جولان اشغالی به سمت دمشق شلیک شده ، رهگیری و بیشتر آنان را منهدم کرده است.

"آویخای ادرعی" سخنگوی عربی زبان ارتش رژیم صهیونیستی با تأیید این که حملات اخیر به دمشق  توسط این رژیم انجام شده است، اعلام کرد که اهداف متعلق به جنبش جهاد اسلامی فلسطین در دمشق و سراسر غزه بمبارن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۹ آبان ماه نیز حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق با سد محکم پدافند هوایی سوریه روبرو شد و نتوانست راه به جایی ببرد.

رژیم صهیونیستی شهریور ماه نیز به اطراف دمشق حمله کرد که توسط پدافند هوایی سوریه دفع شد. 

رژیم تل آویو تاکنون بارها مناطق مختلف سوریه را هدف حملات هوایی و موشکی قرار داده که در بسیاری از مواقع این حملات به وسیله سامانه دفاع موشکی ارتش سوریه دفع شده است.

برچسب‌ها دمشق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دمشق دمشق رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رژیم صهیونیستی دست به بلوف رسانه‌ای علیه ایران زد؟

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پاسخ تنبیهی و محدود موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی، علی‌رغم انکار‌های رژیم ضربات بسیار سهمگینی به قدرت پوشالی آنها وارد و ضربه‌پذیر بودن آن را در برابر جمهوری اسلامی، اثبات کرد.

رژیم صهیونیستی پس‌ازاین حملات درگیر چندین فشار بسیار سنگین شد و تنها راه فرار از این فشارها، طراحی سناریو‌های منحرف‌کننده بود.

اما اینکه چرا رژیم صهیونیستی بلوف رسانه‌ای «حملات هوایی علیه ایران» را در این سطح انجام داد، متأثر از چند موضوع ذیل است:

۱- برخلاف تلاش رژیم، اسناد حملات دقیق و تحقق اهداف جمهوری اسلامی از حملات موشکی ذره‌ذره در مسیر افشا قرار گرفت و کارشناسان آمریکایی و رسانه‌های صهیونیست به آن اذعان کردند.

۲- قدرت پدافندی و بازدارندگی پوشالی رژیم صهیونیستی به‌صورت کامل زیر سؤال رفت و ترس شهرک‌نشینان از شکستن این تابو، موج مهاجرت معکوس را به طرز شدیدی بالا برد.

۳- سناریو‌های میدانی رژیم صهیونیستی همچون کیس‌های دختر وزرا یا روژان اکبری، دختر تجریش و آیدا شاکرمی که توسط عوامل رسانه‌ای آنها در حال پیگیری بود، نه‌تنها شکست خورد بلکه رسوایی کیس روژان اکبری، موجب درگیری شدید میان جریان رسانه‌ای وابسته به رژیم به خاطر استفاده از منافقین شد.

۵- هک تأسیسات نیروگاه هسته‌ای دیمونا تحقیر و ضربه بزرگی به شمار می‌آید. چراکه نشانگر ضربه‌پذیر بودن شدید زیرساخت‌های حساس رژیم همچون حوزه انرژی است و در حقیقت این هک نشان می‌دهد که امکان فلج کردن کل سرزمین‌های اشغالی در صورت اراده ایران، وجود دارد.

۶- افشای اطلاعات خسارات و تلفات در پایگاه فوق سری و اطلاعاتی ارتش و یگان ۸۲۰۰ رژیم در بلندی‌های جولان، یکی از ضربات سهمگین برای آنها بود.

۷- پس از هک وزارت دادگستری، افشای هک اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت، و نشر خبر هک ارتش رژیم صهیونیستی در خبرگزاری‌های عبری و عربی منطقه و اشاره به اعلام گروه هکری آنانیموس بر افشای اطلاعات هویتی تمام افسران و فرماندهان ارتش رژیم صهیونسیتی، یکی دیگر از ضربه‌های بزرگی بود که رژیم دریافت کرد و باید چاره‌ای برای فرار از فشار آن می‌کرد.

۸- شکست‌های متوالی ارتش در غزه و مرز لبنان و به‌ویژه پس از ضربات حمله محدود ایران و هک اطلاعات ارتش، موجب فراخوان گالانت وزیر جنگ رژیم به کنست شد و خبر‌ها از عصبانیت شدید کنست از گالانت و تشدید تنش‌های کابینه تا مرز سقوط حکایت دارد و اختلاف میان نتانیاهو و گالانت فضا را بسیار متشنج کرده است.

۹- افشای ترس رژیم از پاسخ به ایران در کنار عدم توانایی قابل‌اعتماد برای ورود به خاک ایران توسط پهپاد یا جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، قدرت آفندی رژیم را علی‌رغم ادعا‌های پاسخ شدید، زیر سؤال برد و عملاً دومین ابزار ادعایی قدرت پوشالی رژیم با رسوایی تمام مواجه شد.

۱۰- عدم همراهی میدانی آمریکا در قمار منطقه‌ای نتانیاهو، شکاف حمایت سنتی همیشگی و بدون چون وچرای آمریکا و غرب از اسرائیل را به چالش کشیده است.

۱۱- مخالفت یهودی‌های ارتدکس با نتانیاهو و آشوب مذهبی در کنار آشوب موجود اجتماعی، شرایط داخلی رژیم را صدچندان کرده است، به‌ویژه اینکه پس از حملات سپاه، این شکاف در جدی‌ترین شرایط خود قرار گرفت.

تمام این موارد و شکست‌ها موجب شد رژیم صهیونیستی با طراحی یک عملیات احمقانه و پیوست رسانه‌ای، با ارسال چند ریز پرنده از داخل ایران (با برد عملیاتی نهایتاً ۵۰ کیلومتر) و تلاش برای ایجاد یک آتش محدود، سعی به لاپوشانی شکست‌های خود داشته باشد که با واکنش پدافند هوایی اصفهان، این عملیات هم ناکام ماند.

با این حال، بخش رسانه‌ای عملیات رژیم متوقف نشد و با نشر اخبار جعلی رسوایی دیگری برای رژیم رقم زد که نهایتاً خود رسانه‌های خبری عبری-غربی ناچار به صدور تکذیبیه شدند و میخ محکمی دیگر بر تابوت رژیم صهیونیستی کوبیده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • حملات هوایی شدید بامدادی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • (ویدیو) پیش بینی فایننشال‌تایمز از سرنوشت پدافند هوایی رژیم صهیونیستی
  • چرا رژیم صهیونیستی دست به بلوف رسانه‌ای علیه ایران زد؟
  • حمله هوایی اسرائیل به سوریه
  • سوریه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به درعا را دفع کرد
  • پدافند ارتش سوریه تجاوز نظامی بامدادی اسرائیل را ناکام گذاشت