Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:50:43 GMT

برق شهر و اکثر روستاهای بخش قطور وصل شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۵۶۴۹

برق شهر و اکثر روستاهای بخش قطور وصل شد

محمدمهدی شهریاری شامگاه یکشنبه در یک گفت‌وگوی خبری افزود: برق همه روستاهای زلزله‌زده در سریع‌ترین زمان ممکن وصل خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین بر اثر این زمین‌لرزه، ارتباطات تلفنی منطقه قطع شده که روند وصل ارتباطات در این بخش نیز انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: در زمین‌لرزه اول و دوم که به ترتیب با قدرت ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ و ۵.۹ ریشتر رخ داد، تلفات جانی نداشتیم و تنها ۱۰ نفر از مصدومان هم در بیمارستان خوی بستری هستند.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: همه اکیپ‌های امدادی با تجهیزات لازم و امکانات مورد نیاز زلزله‌زدگان به منطقه گسیل شده تا مشکل روستاییان این منطقه به بهترین شکل ممکن رفع شود.

شهریاری گفت: چادر و وسایل گرمایشی مورد نیاز نیز در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته که در ساعات آینده تکمیل می‌شود.

وی از قطع ارتباط برخی روستاها بر اثر ۲ زمین‌لرزه نسبتا شدید در منطقه خبر داد و افزود: اکیپ‌های راهداری از بامداد دوشنبه، عملیات بازکردن این راه‌ها را آغاز می‌کنند.

به گزارش ایرنا، علاوه بر ده‌ها زمین‌لرزه با شدت کم و متوسط، روز یکشنبه منطقه قطور خوی ۲ بار با زمین‌لرزه نسبتا شدید لرزید که این امر موجب مصدومیت حدود ۸۵ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها راس دام روستاییان و تخریب ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی حداقل هشت روستای این منطقه شد.

برچسب‌ها قطور آذربایجان غربی خوی محمدمهدی شهریاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطور آذربایجان غربی خوی محمدمهدی شهریاری محمدمهدی شهریاری قطور آذربایجان غربی خوی محمدمهدی شهریاری زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۵۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا صالحی در جلسه شورای معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: متقاضیان زمین در روستاهای شهرها که واحد صلاحیت دریافت نهضت ملی مسکن هستند، می‌توانند از روستاهای حاشیه شهرها زمین دریافت کرده و مسکن ویلایی بسازند.

وی با تاکید بر اینکه بانک زمین روستاها باید افزایش یابد گفت: در شرایط فعلی که دولت زمینه الحاق زمین را فراهم کرده، باید زمین مورد نیاز ساخت مسکن برای افراد بی سرپناه و فاقد مسکن تأمین شده و برای آنها مسکن مقاوم ساخته شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی تعامل خوبی در این زمینه دارد، بنابراین استان‌هایی عملکرد مناسبی در واگذاری زمین مسکن محرومین ندارند، مشکلات را احصا کنند تا از وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم را دریافت کنیم.

صالحی با بیان اینکه بخشی از مشکلات استان‌ها در خال حل و قوانین دست و پا گیر در حال اصلاح است، افزود: شعبه‌های بنیاد مسکن در شهرستان‌ها با حل مشکل سازمانی تقویت خواهد شد تا کار مسکن دار کردن مردم را با جدیت پیش ببریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: اگر اعتبار لازم فراهم شود، سالانه طرح هادی ۲۰۰ روستا در آذربایجان شرقی بازنگری خواهد شد.

سروری افزود: سهمیه مقاوم سازی مساکن روستایی استان امسال ۲۰ هزار واحد است که ۱۲ هزار سهمیه جدید و هشت هزار از محل متمم سهمیه سال قبل است که برای هرکدام ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با ۵ درصد کارمزد پرداخت خواهد شد.

کد خبر 6088361

دیگر خبرها

  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • مرزن آباد لرزید
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • وقتی زلزله می‌شود در اعماق زمین چه خبر است؟