Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهدی شادنوش، ضمن ارائه توصیه‌هایی به بیماران خاص و پیوندی برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس جدید، گفت: بیماران خاص و پیوندی بیش از دیگران باید از خودشان مراقبت کنند. خانواده‌ها و اطرافیان این بیماران نیز باید بیشتر از خودشان مراقبت کنند.

وی افزود: در عین حال این بیماران باید همان توصیه‌هایی را که برای افراد عادی ارائه می‌شود، رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقداماتی مانند شست‌وشوی مرتب دست‌ها، دوری کردن از افرادی که ممکن است آلوده باشند، پرهیز از حضور در مناطق پر ازدحام و تجمعات و... را انجام دهند.

شادنوش با تاکید بر لزوم مراقبت بیشتر در بیماران خاص، گفت:  به هر حال سیستم ایمنی این بیماران از سایر افراد ضعیف‌تر بوده و در نتیجه اثرگذاری ویروس بر روی آنها می‌تواند قابل توجه‌تر باشد. بنابراین بیماران خاص از سفر پرهیز کرده و سعی کنند در محیطی سالم و دور از آلودگی بمانند.

وی با بیان اینکه به طور کلی ماسک تاثیر عمده‌ای در پیشگیری از کروناویروس ندارد، ادامه داد: بهتر است بیشتر تلاش کنند که از محل‌های آلوده دوری کنند. در عین حال  بیماران خاص هم مانند سایر مردم در صورتیکه دچار تب شدند، به پزشک مراجعه کرده و به توصیه‌های پزشک توجه کنند و در صورتی که بعد از مراجعه به پزشک علائم‌شان ادامه داشت و یا دچار سرفه‌های خشک یا تنگی نفس شدند، باز هم به پزشک مراجعه کنند و حتما بیماری‌شان را به صورت جدی پیگیری کنند.

شادنوش درباره استفاده بیماران خاص از داروهای بالا برنده ایمنی بدن، اظهار کرد: این موارد به نوع بیماری فرد بستگی دارد. هیچ فردی نباید سر خود اقدام درمانی و دارویی انجام دهد. در عین حال برخی بیماران مانند بیماران پیوندی با مصرف دارو مقداری سیستم ایمنی‌شان به صورت تعمدی کاهش می‌یابد تا بتوانند عضو پیوندی را تحمل کنند. در چنین شرایطی اصلا صلاح نیست که داروهایشان را تغییر دهند.

وی تاکید کرد: بیماران خاص هرگونه تغییر در داروهایشان را حتما با نظر پزشک‌شان انجام دهند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کروناویروس درمان بیماری سیستم ایمنی وزارت بهداشت ویروس ویروس کرونا کرونا بیماران خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۵۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان دماوند در امر جمع آوری سگ های بلاصاحب بیشتر تلاش کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی بنداد کرمانی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند برنامه‌های هفته سلامت در شهرستان دماوند را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه نقش مردم و خیرین در حوزه سلامت دماوند چشم‌گیر است، گفت: برای ارتقای مراکز بهداشت و درمان دماوند در تلاش هستیم.‌

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در خصوص موضوع سگ‌های بلاصاحب عنوان کرد: در این زمینه، متولیان امر باید بیشتر از گذشته برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب اقدام کنند، چراکه حیوان گزیدگی فضای ترس و ناامنی در جامعه ایجاد می‌کند.

کد خبر 6082656

دیگر خبرها

  • مسوولان دماوند در امر جمع آوری سگ های بلاصاحب بیشتر تلاش کنند
  • پلمب یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت به همت پزشک فارسی + فیلم
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت توسط پزشک خیر اندیش
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • طاهری: سرانه پزشک متخصص تناسبی با جمعیت کشور ندارد
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد