Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@11:48:51 GMT

تفاوت بیماری های ویروسی با میکروبی چیست؟

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۵۸۸۰

‍‍‍‍‍‍

تفاوت بیماری های ویروسی با میکروبی چیست؟.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۵۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا قولنامه با مبایعه نامه تفاوت دارد؟

به گزارش قدس آنلاین، طبق ماده ۱۰ قانون مدنی، قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده‌اند، در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد، نافذ است. در نتیجه افراد می توانند هر قراردادی که مفاد آن مخالف نظم عمومی جامعه و قوانین و مقررات نباشد را با استناد به این ماده قانونی، منعقد کنند. قولنامه یکی از قرارداد های حاصل از ماده ۱۰ قانون مدنی است که با شرایط ویژه ای تنظیم می شود. قولنامه و مبایعه نامه علی رغم اعتباری که دارند، هیچ کدام در دسته اسناد رسمی قرار نمی گیرند؛ زیرا از لحاظ قانونی تنها زمانی که افراد در دفاتر اسناد رسمی نسبت به تنظیم سند رسمی اعم از ملک یا هر مال دیگر، اقدامی کنند، شامل اسناد رسمی قرار خواهند گرفت.

قولنامه چیست؟

قولنامه در واقع همان پیش نویس قرارداد اصلی (عقد بیع) است. به بیان دیگر، گاهی در اثر وجود شرایطی، خریدار و فروشنده قصد معامله مالی را دارند اما شرایط آن به طور کامل فراهم نیست. برای مثال خریدار پول کافی برای انجام معامله را ندارد. در این صورت قولنامه ای میان طرفین تنظیم می شود و در این قولنامه قول‌ هایی بین خریدار و فروشنده رد و بدل می‌ شود و طرفین متعهد می شوند تا در یک زمان و مکان معینی حضور پیدا کنند و در صورت محقق شدن شرایط تعیین شده در قرارداد، معامله را واقع سازند. در این هنگام با توافق طرفین و بستن قولنامه، فروشنده به خریدار اطمینان می‌دهد تا زمان انتقال رسمی سند، ملک را به فرد دیگری نفروشد. البته قولنامه به معنای این نیست که خریدار و فروشنده ۱۰۰% موظف به انجام و ادامه معامله باشند؛ از این رو بندهایی مثل وجه التزام به آن اضافه می‌شود تا در صورت فسخ قرارداد از سوی هر یک از طرفین، مبلغ مشخص شده را به طرف دیگر قرارداد پرداخت کند.

مبایعه نامه چیست؟

مبایعه نامه یا بیع نامه یک سند عادی است که در آن مالی به دیگری فروخته می شود و قرارداد مکتوبی میان طرفین تنظیم می شود. در واقع مالی در مقابل دریافت بهای آن فروخته می شود. پس در این نوع قرارداد، خریدار و فروشنده در خصوص زمان و مکان مال مورد معامله و نحوه ی پرداخت ثمن، تعهداتی را قبول کرده و به توافق می رسند.

همچنین مبایعه نامه باید دارای ویژگی هایی اعم از ثبت در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و داشتن کد رهگیری، تنظیم در سه نسخه کاملا مشابه با استفاده از کاربن یا نسخه های پرینت شده و داشتن هولوگرام معتبر و شماره ثبت باشد.

تفاوت قولنامه و مبایعه نامه

-طبق تعریف ارائه شده، قولنامه دارای مفاهیم قول و تعهد است، در حالی که مبایعه نامه یعنی قرارداد بیع یا همان قرارداد خرید و فروش منعقد شده است.

- مبایعه نامه نسبت به قولنامه از اعتبار قانونی بیشتری برخوردار است و می توان از طریق سایت اسناد رسمی فروش ملک به غیر را بررسی کرد. در حالی که این امکان برای قولنامه وجود ندارد.

-از آنجایی که مبایعه نامه یک تعهد اصلی است به محض انعقاد آن، مالکیت انتقال داده می شود اما در قولنامه دو طرف تنها متعهد می شوند که اقدامات لازم برای معامله ای در آینده را انجام دهند. در نتیجه انتقال مالکیتی صورت نمی گیرد.

فائزه مجردیان

دیگر خبرها

  • مهمترین تفاوت نمایشگاه قرآن ۱۴۰۳ نسبت به سال‌های قبل چیست؟
  • تفاوت لوله گالوانيزه با لوله فلكسيبل
  • تفاوت نفتکش با کشتی های حمل گاز LNG را بدانید (فیلم)
  • تفاوت همدلی با همدردی چیست؟
  • تفاوت آرژانتینِ بدون مسی و آرژانتینِ مسی!‏
  • ۳ تفاوت را پیدا کنید
  • آیا قولنامه با مبایعه نامه تفاوت دارد؟
  • تفاوت پنالتی در فوتبال ساحلی و چمنی (فیلم)
  • ۲۰۶۴ لیتر شیر در ایرانشهر توقیف شد
  • تفاوت پنالتی در فوتبال ساحلی و چمنی + فیلم