Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@13:43:55 GMT

جشنواره‌ای که کرونا ناتمامش گذاشت

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۶۲۷۷

جشنواره‌ای که کرونا ناتمامش گذاشت

این نخستین سالی است که تمام بخش‌های جشنواره تجسمی فجر در یک مجموعه واحد گرد همه آمده‌اند. جشنواره‌ای که از ۲۹ بهمن‌ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا و با نمایش ۹۰۰ اثر در بخش‌های نقاشی، گرافیک، عکس، مجسمه، سرامیک، خوشنویسی، نگارگری، تصویرسازی، کارتون و کاریکاتور و هنرهای جدید و همچنین بخش‌های چارسوی هنر و چارخانه کار خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نخستین بخش نمایشگاه یعنی پیش از ورود به سالن اصلی، چیدمانی به چشم می‌خورد که با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره جان‌باختگان سانحه هواپیمای مسافربری اوکراین به آثار جشنواره تجسمی اضافه شده است.

نام این اثر «فرجام» است که در روی زمین چیدمانی فلزی قرار گرفته و یادآور لاشه سوخته شده هواپیما است و بر روی دیوار نیز نام تمام جانباختگان این حادثه تلخ حک شده است. در استیتمنت این چیدمان آمده است: «گاه نام اشخاصی که هرگز آنها را ندیده‌ایم و هیچ تصوری از آنها نداریم به واسطه مواردی خاص برایمان مهم می‌شوند و سوالاتی را در ذهن‌ ما می‌سازند که شاید هیچ وقت به پاسخی شفاف نرسیم. درست مانند چمدانی که با هزاران آمال و آرزو بسته می‌شود و در ابتدای حرکت متلاشی می‌شود! و ما هیچ نمی‌دانیم که صاحبان این نام با چه اندیشه و انگیزه‌ایی در سفر بوده‌اند و چراهای بسیار دیگر که ... ؟!!!»

مسیر نمایشگاه با آثار بخش طوبای زرین جشنواره دوازدهم تجسمی فجر ادامه می‌یابد. در این بخش آثار گوناگونی در سبک‌ها و اندازه‌های مختلف در حوزه‌های نقاشی، مجسمه و سرامیک دیده می‌شود که برخی از آثار نیز دارای قیمت هستند.

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی در توضیح این قیمت‌گذاری گفته است که در جشنواره تجسمی امسال برای نخستین بار برخی از آثار به خواست خود هنرمندان قیمت‌گذاری می‌شوند تا شاید از این طریق بازار هنر نیز تقویت شود. در واقع قرار است جشنواره تجسمی فجر مسیری باشد برای رسیدن آثاری که هنوز به حراج‌های هنری راه پیدا نکرده‌اند.

با ادامه مسیر، بخش عکس آغاز می‌شود. تک عکس‌ها یا مجموعه‌های عکسی که اغلب نگاهی اجتماعی و گاهی اعتراضی دارند. البته در این سالن نیز آثار مجسمه، سرامیک و چیدمان هم دیده می‌شود. همچنین بخش پایانی این سالن به عنوان یکی از بخش‌های ویژه این دور از جشنواره هنرهای تجسمی فجر به شهید قاسم سلیمانی اختصاص یافته است. 

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1356343

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: هنرهای تجسمی دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ویروس کرونا جشنواره تجسمی تجسمی فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۶۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزدهای بخش های اصلی، ویژه و مردمی جشنواره پژواک اردیبهشت اعلام می شوند

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری سومین دوره جشنواره ملی مستند پژواک رادیو، اواخر اسفند ماه سال گذشته آثار راه یافته در بخش های مختلف جشنواره پژواک رادیو اعلام شد.

چند روز پیش نامزدهای بخش های برنامه ها و مستندهای مستمر، مشاغل و مستندنگاری معرفی شد و قرار است نامزدهای بخش های اصلی، ویژه و مردمی دهم اردیبهشت از سوی جشنواره معرفی شوند‌. در این جشنواره داوران حرفه ای و با سابقه، آثار را مورد ارزیابی قرار داده و امتیاز می دهند.

دیگر خبرها

  • معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • خبرنگاران استان سمنان در جشنواره تولیدات رسانه‌ای روایت خدمت شرکت کنند
  • مرور آثار داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو
  • مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
  • شرایط شرکت در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد
  • اعلام فراخوان سی و یکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی
  • حضور ایران در بینال ونیز با آدم‌های جشنواره فجر چگونه است؟
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد
  • اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره کتاب سال دانشجویی
  • نامزدهای بخش های اصلی، ویژه و مردمی جشنواره پژواک اردیبهشت اعلام می شوند