Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرالله رخشانی مهر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: مدارس خشت و گلی دارای پراکندگی متنوع در کشور بود اما بیشترین تعداد آن در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان واقع شده بود.

وی اظهار داشت: در سال ۹۸، بیش از ۱۴ هزار کلاس درس را آماده کردیم که بخشی از آن همزمان با شروع سال تحصیلی در مهر ماه ۹۸ تحویل داده شد و بخشی نیز در ایام دهه فجر تحویل ادارات کل آموزش و پرورش استان ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اضافه کرد: در سال ۹۷ حدود ۱۰ هزار کلاس درس تحویل ادارات کل آموزش و پرورش شد که نشان دهنده رشد حدود ۴۰ درصدی کلاس های درس تحویل داده شده در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ است.

رخشانی مهر گفت: با شروع مهر ماه همه مدارس خشت و گلی برچیده شد تنها استان سیستان و بلوچستان باقی ماند که برای جمع‌آوری این مدارس نیز برنامه ریزی کردیم که خوشبختانه این اتفاق خوب هم افتاد.

وی ادامه داد: پایان مدارس خشت و گلی هنوز اعلام عمومی نشده است ما نمی خواهیم برای این موضوع به دلیل وجود مدارس سنگی و سقف چوبی جشن بگیریم فقط پایان مدارس خشت و گلی را اعلام عمومی می کنیم.
 

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  ادامه داد: چون به هر حال وضعیت مناسبی در برخی نقاط عشایری به دلیل وجود مدارس سنگی و مدارس با سقف های چوبی نداریم، برای آنها نیز باید برنامه ریزی کنیم.

رخشانی مهر توضیح داد: برای اعلام آن پایان مدارس خشت و گلی منتظر حوزه وزارتی آموزش و پرورش هستیم که به ما زمان دهند. پیشنهاد ما برای ۲۰ اسفند است که با حضور وزیر آموزش و پرورش به سیستان و بلوچستان برویم.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تاکید بر اینکه نگاه دولت به سیستان و بلوچستان و همین طور خیرین نگاه ویژه است، گفت: خیرین تعهد کردند به میزان حدود ۱۳۰ میلیارد تومان مدرسه بسازند. اعتبارات ما در سال ۹۸ برای سیستان و بلوچستان بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ میلیارد تومان فقط برای جمع آوری سیستم گرمایشی و استانداردسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی سیستان و بلوچستان تامین اعتبار شده است، اضافه کرد: اعتبارات لازم تامین شده و همکاران ما به کمک خیرین و منابع دولتی در حال انجام این اقدام مهم هستند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز پیش از این گفته بود که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای جمع ‌آوری مدارس خشت و گلی هزینه شده است.

وی افزوده بود: جمع آوری مدارس خشت و گلی از خرداد ۹۷ اعلام شد و از مهر ماه همان سال در فاز اجرایی قرار گرفت.

برچسب‌ها مدارس سیستان و بلوچستان وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سیستان و بلوچستان وزارت آموزش و پرورش مدارس سیستان و بلوچستان وزارت آموزش و پرورش توسعه و تجهیز مدارس رییس سازمان نوسازی سیستان و بلوچستان مدارس خشت و گلی میلیارد تومان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مدارس فردا چهارشنبه تعطیل شدند؟

مدیر کل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اعلام کرد: با شدت یافتن بارش‌ها در استان مدارس ۱۱ شهرستان فردا چهارشنبه غیرحضوری برگزار می‌شود.

مجید محبی سه شنبه شب در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: با تصمیم ستاد مدیریت بحران، مدارس شهرستان‌های دشتیاری، زاهدان، تفتان، خاش، ایرانشهر، سراوان، مهرستان، دلگان، سرباز، زرآباد و قصرقند با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌های محلی و آبگرفتگی معابر فردا غیر حضوری خواهد بود.

وی عنوان کرد:با توجه به هشدار قرمز هواشناسی و وجود رگبار فوق سنگین باران و تگرگ، وزش تند باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت احتمال افزایش تعطیلی مدارس شهرستان‌های مختلف استان تا فردا دور از انتظار نیست.

به گزارش ایرنا، به گفته مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان امروز سه شنبه از ۱۱۷ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی این استان بارندگی گزارش شده که بیشترین آن به میزان ۱۲۰ میلیمتر متعلق به شهرستان زرآباد بوده است.

محسن حیدری افزود: همچنین از نیکشهر ۳۶.۷، توتان از توابع نیکشهر ۵۲، زاهدان ۵.۶، سراوان ۱۲، دلگان ۳۹ میلی متر باران گزارش شد.

وی بیان کرد: از فردا با تشدید فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی و ارتفاعات مرکزی، روی دریا و سواحل رگبار و رعد و برق شدید، سایر نقاط استان بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق، تگرگ، وزش بادشدید موقتی، کاهش دما خواهیم داشت.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پنجشنبه و جمعه در سطح استان و روی دریا رگبار پراکنده بهاری و رعد و برق با احتمال تگرگ گاهی تندباد موقتی پیش بینی می‌شود.

حیدری افزود: تا ظهر فردا روی دریا وزش باد شدید و دریا مواج و متلاطم است و طی این مدت شرایط دریا برای هیچگونه عملیات دریایی مناسب نمی‌باشد.
وی توصیه کرد: شهروندان از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و دریایی پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری کنند.

ورود سامانه جدید بارشی در سیستان و بلوچستان علاوه بر تعطیلی برخی مدارس این استان، مسدود کردن ۶ محور فرعی و قطع راه ارتباطی ۳۵ روستای شهرستان قصرقند را به همراه داشته است.

تاکنون خسارت جانی و حادثه‌ای ناشی از بارندگی و بروز طغیان رودخانه‌های محلی گزارش نشده است.

tags # سیستان و بلوچستان ، تعطیلی مدارس سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و راه‌ها در سیستان وبلوچستان
  • استانداردسازی راه‌ها در سیستان و بلوچستان با جدیت و سرعت پیگیری شود
  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • غیرحضوری شدن مدارس ۱۱ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • شدت بارندگی در سیستان و بلوچستان / مدارس ۱۱ شهرستان غیرحضوری شد
  • مدارس این شهرستان ها امروز چهارشنبه تعطیل شدند
  • بارش‌های رگباری و تعطیلی مدارس در سیستان و بلوچستان
  • کدام مدارس فردا چهارشنبه تعطیل شدند؟
  • مدارس ۱۱ شهرستان سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد
  • تعطیلی مدارس ۴ شهرستان سیستان و بلوچستان