Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اصلاح قانون، آیین نامه و نظام نامه ها در اولویت برنامه های سازمان نظام مهندسی کشور به شمار می‌رود گفت: مقررات سازمان نظام مهندسی بیش از ۲۰ سال است که هیچ اصلاحی برای آنها انجام نشده و تجدید نظر در این آیین نامه ها و نظام نامه ها با شتاب  بیشتری در نظام مهندسی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در ۲۰ سال گذشته تمامی مقررات ملی سازمان نظام مهندسی بدون هیچ تغییری باقی مانده که این خود باعث ایجاد مشکلات بسیار زیاد برای حوزه  مهندسی کشور شده است.

او ادامه داد: به عقیده  بنده باید مقررات بین‌المللی در حوزه مهندسی کشور جایگزین مقررات ملی شود و این اقدام هم در آینده نزدیک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان نظام مهندسی کشور یکی از مهمترین برنامه های سازمان نظام مهندسی را افزایش اشتغال فارغ التحصیلان مهندسی کشور در هفت رشته ساختمانی عنوان کرد و گفت:  ۷۰۰ هزار نفر جمعیت مهندسان در هفت رشته ساختمانی در کشور است ولی متاسفانه از این تعداد تنها برای ۱۰۰ هزار نفر فرصت شغلی تعریف شده است که باید این موضوع هر چه سریعتر  وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی پیگیری شود.

تعداد زیادی از فارغ التحصیلان مهندسی در رشته دیگری مشغول به کارند

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور یادآور شد: ۶۰۰ هزار نفر مهندس بدون تعریف شغلی در کشور هستند که اکثر آنها در بخش های دیگری که به رشته آنها مرتبط نیست فعالیت می‌کند و این موضوع برای جامعه مهندسی کشور بسیار دشوار است و این اقدامات  باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر آن که صد هزار نفر در این حوزه مشغول هستند باید نحوه توزیع اشتغال به گونه‌ای باشد که بتوانیم در تمامی رشته های مهندسی از جمله برق مکانیک معماری این افراد حضور داشته باشند.

خرم با بیان اینکه  ایجاد بخش و معاونت مشترک با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه استارتاپ ها در حوزه مهندسی  از اقداماتی است که در این بخش راه انداخته ایم گفت: می توانیم با همکاری تمام این شرکت های دانش بنیان میزان اشتغال را در حوزه مهندسی افزایش داده ایم و سعی داریم دو برنامه پنج ساله ای را در این حوزه برنامه ریزی و ایجاد  کنیم.

شرکت های دانش بنیان دریچه جدید رشد مهندسان ایرانی

خرم تاکید کرد: با  راه اندازی شرکت های دانش بنیان می توانیم فرصت های زیادی برای  رشته مهندسی ساختمان ایجاد کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور  به مسئله تضمین کیفیت ساختمان ها هم اشاره کرد و گفت: افزایش کیفیت ساختمان ها برای ما در اولویت است و با استفاده از این اقدامات می خواهیم عمر مفید ساختمان ها را افزایش دهیم.

 خرم با اشاره به اینکه هم اکنون عمر مفید ساختمان ها  زیر ۲۵ سال است, گفت:  با توجه به بحث کیفیت تر ساختمان ها سعی داریم عمر آنها را به بالای ۵۰ سال برسانیم.

 خرم یادآور شد: سازمان نظام مهندسی کشور به اموال مردم توجه بسیار زیادی دارد و برای جامعه مهندسی کشور حفظ اموال و جان مردم را همواره در اولویت است.

او گفت:  جامعه مهندسی در نظر دارد که از شیوه سنتی سازی در حوزه ساخت و ساز و فاصله بگیرد و به سمت صنعتی سازی حرکت کند.

 خرم توضیح داد: اعتلای جایگاه و منزلت مهندس هم از مهم‌ترین برنامه‌های ما برای حوزه ساخت و ساز به شمار می رود به طوری که متاسفانه بخش کوچکی از جامعه مهندسی باعث شده که چهره زحمتکش فرهیخته در جامعه مهندسی خدشه‌دار شود و ما قصد داریم با رفع برخی از ابهامات در حوزه مهندسی کشور چهره این جامعه را را از نو دوباره برای مردم بسازیم .

رییس سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه با جدیت به تخلفات در حوزه مهندسی کشور برخورد خواهد کرد افزود: ما اصلاح این موضوع را در دستور کار خود قرار داده ایم .

او با اشاره به اینکه برخی از مهندسان کشور سعی داشته‌اند با امضا فروشی چهره مهندسی کشور را در بین مردم خدشه دار کنند که ما با جدیت و اصلاح و رفع این موضوع را در دستور کار خود قرار داده ایم.

۹۰ درصد تخلفات نظام مهندسی شناسایی شده است

خرم با اشاره به اینکه اصلاح سیستم  و فرایند ها را در دستور کار خود قرار داده ایم, گفت: مبارزه با امضا فروشی، اصلاح ساختار سیستم و فرایند را به شکل گسترده ای سازمان نظام مهندسی کشور در دستور کار خود قرار داده است. ۹۰‌ درصد از تخلفات برای مهندسی جمع شده اما هنوز در برخی است مقاطع شاهد تخلفاتی در این حوزه هستیم

 رییس سازمان نظام مهندسب کشوری با اشاره به اینکه باید ساختارها به شکل جدی اصلاح شود گفت برخی حفره و سوراخ های در ساختار مهندسی کشور وجود دارد که از همین بخش  ها باعث  مشکلات برای حوزه مهندسی کشور ایجاد می‌شود و با جدیت و از طریق اصلاح ساختارها این اقدامات را در دستور کار خود قرار دهیم

رئیس سازمان نظام مهندسی  با بیان اینکه ایمنی در حوزه مهندسی کشور چندان بالا نیست, گفت: امنیت مناسبی در  سیستم های حوزه مهندسی کشور وجود ندارد و این خود باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی در حوزه ساخت وساز کشور می شود.

 خرم با بیان اینکه انجام فرایندها درحوزه مهندسی کشور هرچه طولانی تر شود میزان فساد ها در این بخش بیشتر می شود گفت چرا باید کاری که ظرف مدت ۲۴ ساعت می توان انجام داد برای انجام آن یک ماه وقت صرف کرد

او بیان کرد:طولانی شدن فرآیند ها به ویژه انجام اقدامات در حوزه مهندسی کشور باعث می‌شود که بساط در این بخش بیشتر شود بنابراین باید با مدیریت این اقدامات و اصلاح فرایندها بتوانیم از طولانی شدن انجام فرایندها جلوگیری کنیم .

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شناسنامه فنی و ملکی به صورت جدی در دستور کار نظام مهندسی کشور قرار گرفته است, گفت: تضمین کیفیت ساختمان و اجرایی شناسنامه فنی و ملکی مکمل یکدیگر هستند و سازمان نظام مهندسی کشور قصد دارد این دو را همزمان انجام دهد افزود اگر به صورت تک برگ را انجام دهیم همانند گذشته با مشکلات بسیار زیادی در این حوزه روبه‌رو خواهیم شد بنابراین سازمان نظام مهندسی کشور قصد دارد شناسنامه فنی و ملکی ساختمان و بیمه تضمین کیفیت را در آینده با جدیت بیشتری در دستور کار خود قرار دهد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظام مهندسی وزارت راه و شهرسازی دستور کار خود قرار داده سازمان نظام مهندسی کشور دستور کار خود قرار رئیس سازمان نظام مهندسی حوزه مهندسی کشور مهندسی کشور جامعه مهندسی ساختمان ها هزار نفر داده ایم نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اخلالگران نظام اقتصادی و فضای مجازی برخورد می‌کنیم

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: برخورد لازم با اخلال‌گران نظام اقتصادی و مخلان فضای مجازی در اولویت اقدامات قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حسین رجبی بعدازظهر امروز -یکشنبه بیست‌وششم فروردین- در نخستین جلسه هماهنگی دادستان‌های شهرستان‌های استان قزوین در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: حمایت همه‌جانبه خویش را از اقدام نیروهای مسلح کشور در پاسخ به اقدامات شرورانه و ددمنشانه رژیم سفاک اشغالگر قدس را اعلام می‌داریم.

وی افزود: با استناد به کلام امام معتقد هستیم که اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود. در حوزه جنگ سخت نیروهای مسلح کشور ضربِ شصتْ و سیلی تدافعی خوبی در مقابل شرارت‌های دشمنان در شب گذشته به عنوان اقدام اولیه به صورت دشمن سفاک ایران اسلامی زدند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: لازم است در حوزه جنگ نرم هم در مقابل قلم به دستان و جیره‌خواران داخلی هم اقدامات لازم صورت پذیرد، از همین‌رو برخورد لازم با اخلالگران نظام اقتصادی و مخلان فضای مجازی در اولویت اقدامات قرار می‌گیرد.

رجبی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب، ادامه داد: اجرای این طرح همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده است و از امروز ناهنجاری‌های اخلاقی را در استان پیگیری خواهیم کرد، در این طرح ۱۷۰ نفر نیرو در قالب ۱۰ تیم در حوزه عفاف و حجاب آموزش دیده‌اند که آن را عملیاتی می‌کنند.

کد خبر 744450

دیگر خبرها

  • انعقاد ۳۰ فقره قرارداد خدمات فنی مهندسی در دیگر کشورها
  • اعزام هیات‌های خدمت فنی مهندسی به عراق، چین و روسیه
  • جایگاه نظارتی نظام مهندسی ساختمان باید تقویت شود
  • ضرورت اجرای دقیق استاندارد ساختمان در آذربایجان شرقی
  • دکتر مرندی، چهره مؤثر در حوزه بهداشت و درمان کشور
  • این دانشگاه ایرانی در جمع ۱۰ دانشگاه برتر خاورمیانه
  • برگزاری بیست وهشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی
  • مردمی‌سازی نظارت بر فضاهای تبلیغاتی کشور کلید می‌خورد
  • با اخلالگران نظام اقتصادی و فضای مجازی برخورد می‌کنیم
  • بزرگترین سرمایه نظام سلامت، منابع انسانی است