Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- افزایش قیمت ارز طی روز‌های اخیر گمانه زنی‌هایی از نقش دولت در این سیر صعودی را به وجود آورده است. تاریخ انتشار: 08:30 - 05 اسفند 1398 - کد خبر: ۵۹۹۱۶۳ به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان با افزایش قیمت ارز در روز‌های گذشته برخی این سیر صعودی را ناشی از سیاست‌های دولت برای تامین کسری بودجه عنوان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تامین کسری بودجه از روش‌های متعددی صورت می‌گیرد، اما استفاده از روش افزایش قیمت ارز شیوه‌ای نامتعارف است که می‌تواند اثرات منفی بر اقتصاد کشور تحمیل کند.
افزایش قیمت ارز به صورت مصنوعی در کنار افزایش تورم می‌تواند هزینه دولت را در بخش‌های عمرانی و جاری افزایش دهد و با افزایش هزینه‌ها روند کمبود نقدینگی را تنها برای مدت زمان کمی به تعویق بی اندازد، اما در دراز مدت با افزایش هزینه‌ها میزان کسری بودجه دولت را با رقم سرسام آوری مواجه کند.
دستکاری قیمت ارز به صورت دستوری باعث اختلال در اقتصاد و ایجاد فضایی مصنوعی بر فعالیت‌های تجاری کشور می‌شود. دستکاری قیمت ارز اثرات منفی به همراه دارد هادی حق شناس کارشناس حوزه اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به افزایش قیمت ارز در کشور اظهار کرد: افزایش قیمت ارز می‌تواند بخشی از کمبود بودجه دولت را تامین کند، اما آثار منفی دیگری مانند افزایش نرخ تورم، هدایت نقدینگی به سمت سفته بازی، آسیب بخش اقتصادی، افزایش قیمت مواد اولیه بخشی از تبعات افزایش قیمت ارز است و مخصوصا در زمانی که قیمت ارز واقعی نباشد.
کارشناس حوزه اقتصادی تصریح کرد: افزایش قیمت ارز ناشی از سفته بازی و متغیر‌های سیاسی می‌تواند به بخش اقتصادی ضربات سنگینی را وارد می‌کند.
وی افزود: تصور افزایش قیمت ارز از سوی دولت به منظور تامین کسری بودجه به دلیل آثار منفی فراوان، فرضیه ای اشتباه است، دولت می‌تواند از محل تسعیر ترخ ارز مشکل خود را حل کند، اما این طرح به دلیل مشکلات فراوان توجه اقتصادی ندارد. بیشتر بخوانید: ابهام در قانون گذاری و نبود زیرساخت ملی دو مانع پیش روی پیام رسان‌های داخلی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اقتصاد ایران افزایش قیمت ارز کسری بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۶۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه امامی امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳/ سکه‌ گران شد +جدول

قدس به نقل از اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی امروز  در مقایسه با روز قبل افزایش را تجربه کرد.

قیمت سکه امامی امروز

سکه امامی، امروز به ۳۹,۲۵۰,۰۰۰ (سی و نه میلیون و دویست و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۳۸ درصدی داشته است.

جدول قیمت 3 روز اخیر سکه امامی
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۳۹,۲۵۰,۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰ ۰.۳۸ 10:04
۳۹,۱۰۰,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰ ۰.۲۵ روز قبل
۳۹,۰۰۰,۰۰۰ -۱۰۰,۰۰۰.۰۰ -۰.۲۶ ۲ روز پیش

دیگر خبرها

  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • قیمت سکه امامی امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳/ سکه‌ گران شد +جدول
  • اعتبار فرانسه زیر اهرم فشار کسری بودجه بالا
  • بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد/ آئین‌نامۀ حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است/ بیشترین تخصیص ارز برای واردات خودرو و قطعات صورت گرفته است +فیلم
  • منظور: آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟