Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عسکر نجفی در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد:طبق قانون، شرکت عمران شهر صدرا باید در زمینه ساخت مدارس اقدام کند،مدارس موجود در این شهر کافی نیست و باید از ظرفیت خیرین آموزش و پرورش و نوسازی مدارس و شرکت توسعه عمران استفاده کنیم.
وی ابراز داشت:گشایش چندین فضای آموزشی را در این شهر در دستور کار قرار دادیم؛ همچنین این موضوع بارها در شورای آموزش و پرورش استان نیز مطرح شد و استاندار فارس نیز بر پیگیری آن تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدرا مدرسه جدید و منطقه آموزشی تازه می‌خواهد
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در حال حاضر سه پروژه آموزشی در شهر صدرا در دست احداث است، گفت: ایجاد مدارس جدید در کنار تعریف یک منطقه آموزشی جدید باهم باید پیگیری شود،‌منطقه‌ای آموزشی که افزون بر صدرا شهرک‌های شمال غرب شیراز را نیز مانند قلات و سی یخ ‌دارنگون در برگیرد.
نجفی افزود: این موضوع در قالب طرحی اولیه مطرح شده است و رایزنی‌هایی برای تقسیم‌بندی نواحی شیراز صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم یک اداره برای این مناطق تاسیس کنیم که دانش‌آموزان این نواحی را تحت پوشش قرار دهد.


برچیده شدن بخاری های غیر استاندارد مدارس 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس از برچیده شدن بخاری‌های غیراستاندارد مدارس با عنوان نهضتی ملی یاد کرد و افزود: بیش از ۴۱ میلیارد تومان اعتبار در استان فارس به این مهم اختصاص یافت و در مرحله دوم مدارس فاقد گاز، در دستور کار تجهیز به وسایل ایمن قرار گرفته‌اند.
نجفی ادامه داد:در سال تحصیلی جاری ۲هزارو ۵۰۰ کلاس درسی که در فارس با بخاری‌های غیراستاندارد گرم می‌شدند، مجهز به بخاری‌های استاندارد شدند. 
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش همواره طی سال‌های گذشته به دلیل نقص در تجهیز سیستم گرمازایی در خطر بوده است که امسال با مساعدت مجلس شورای اسلامی و تصویب مصوبه برای سازمان نوسازی مدارس رفع شد.
نجفی ابراز داشت: بخاری‌های غیراستاندارد برچیده شده در استان فارس از شعله مستقیم استفاده می‌کردند؛ درحالی که مدارس از گاز برخوردار بودند.

فاز دوم استانداردسازی مدارس در دست پیگیری
مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه مدیران نواحی مختلف و نیز مدیرکل نوسازی مدارس مامور سرکشی به مدار فاقد گاز شده‌اند، ابراز کرد: فاز دوم استانداردسازی مدارس طی مکانیزمی از پیش‌تعیین شده و به‌صورتی منظم در حال پیگیری است و به تحقق آن خوشبین هستیم.
این مسوول گفت: والدین دانش آموزان و فرهنگیان همواره از نبود تجهیزات گرمازای استاندارد نگران بودند؛ متاسفانه در برخی مدارس مدیران آنچنان که باید و شاید همکاری نکردند؛ اما در این خصوص تذکرات لازم داده شد و برای اطمینان از اینکه دوباره از بخاری‌های غیر استاندارد استفاده نخواهد شد، همه بخاری‌ها را در شیراز جمع‌آوری کردیم.

نبود تجهیزات استاندارد و ناگواری ها 
نجفی با بیان اینکه هنوز در آغاز راه تجهیز و استانداردسازی مدارس هستیم، بیان کرد: رویدادهای ناگواری همچون آتش‌سوزی مدرسه شهید رحیمی درودزن که در ۱۴آذر۱۳۸۵ رخ داد، از حوادث بسیار تلخ و دامنه‌داری بود که دانش‌آموزان را دچار آسیب‌های جسمی و روحی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: حادثه مدرسه شهید رحیمی درودزن از حوادث ناشی از نبود تجهیزات استاندارد بود.
وی  درباره وضعیت این دانش‌آموزان پس از گذشت ۱۳ سال توضیح داد و بیان کرد: آموزش و پرورش در این زمینه تا آنجا که می‌توانست از زمان وقوع حادثه کارهای خوبی انجام داد، دانش‌آموزان نیز همیشه مطالبه‌گر بوده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: از جمله اقدامات صورت‌گرفته پرداخت حدود ۱۰۰ میلیون تومان دیه بود که بنابر حکم دادگاه پرداخت شد، جز این، آنچه دادگاه بر عهده آموزش و پرورش گذاشت از جمله انجام امور درمانی، رفت و آمد آن‌ها و مسائل اینچنینی نیز اعمال شده است.

دانش‌آموزان مدرسه شهید رحیمی نیازمند عمل‌های زیبایی پر هزینه

نجفی افزود: آنچه امروز مطرح است، نیاز به جراحی‌های زیبایی است که طی مکاتباتی که با وزیر آموزش و پرورش و وزیر بهداشت صورت گرفته است، با بیمارستانی در شیراز درحال رایزنی هستیم اما هزینه و مخارج این عمل‌ها بسیار زیاد است و البته زمینه‌های اجرای آن برای بازگشت زیبایی دانش‌آموزان در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: در خصوص کار و اشتغال این دانش‌آموزان طی مکاتباتی که با سازمان امور استخدامی کشور صورت گرفت، زمینه برای اشتغال آن‌ها پس از اتمام دوره دانشگاه فراهم شده است؛ همچنین برای ورود به دانشگاه نیز سهمیه‌ای برای آنان در نظر گرفته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه یک نفر کارشناس به صورت اختصاصی برای رسیدگی به امور این دانش آموزان مشغول به کار است، گفت: تاکنون هزینه‌های ایاب و ذهاب آنان به تهران پرداخت شده است، همچنین با وزیر آموزش و پرورش و استاندار فارس قرار ملاقات‌هایی تنظیم شد و پیگیر امور این دانش‌آموزان هستیم و به هیچ عنوان از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکرده‌ایم.

نجفی بیان کرد: تمام تلاشمان این است که این دانش‌آموزان به نقطه‌ای رضایت‌بخش برسند و آلام آنان التیام یابد.

سرانه دانش آموزی 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت سرانه دانش‌آموزی بیان داشت: کمبود سرانه مدارس به وضعیت عمومی کشور مربوط است است و تنها متعلق استان فارس نیست.

وی عنوان کرد: البته این بدان معنا نیست که به این موضوع رسیدگی نکنیم، بلکه معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش فارس پیگیر تامین حداکثری بودجه از سازمان برنامه و بودجه کشور بوده است و قول‌هایی نیز گرفته‌اند و امیدواریم که تخصیص بودجه مطابق آنچه عنوان شده صورت گیرد تا بتوانیم سهم مدارس را پرداخت کنیم.

نجفی با بیان اینکه در این زمینه مشغول چانه‌زنی هستیم، بیان کرد: با کسب این بودجه مدیران می‌تواند با قدرت بیشتری مدارس را اداره کنند؛ همانگونه که سال گذشته از محل هدفمندی یارانه‌ها، مبلغ مناسبی به این موضوع اختصاص داده شد.

این مسوول با اشاره به اینکه همین اقدام امسال در دستور کار است، گفت: وزارت آموزش و پرورش در تلاش است که بتواند مبالغی بیشتر از سال گذشته از محل هدفمندی یارانه‌ها جذب کند و اختصاص بودجه به مدارس شبانه‌روزی نیز در اولویت است و به زودی محقق می‌شود که خبری بسیار خوب به شمار می‌رود.


 

برچسب‌ها اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز سازمان نوسازی مدارس وزارت آموزش و پرورش فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز سازمان نوسازی مدارس وزارت آموزش و پرورش فارس اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز سازمان نوسازی مدارس وزارت آموزش و پرورش فارس مدیرکل آموزش و پرورش فارس دانش آموزان نوسازی مدارس بخاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود

هاشم ناظمی جلال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش را ایجاد امکانات ورزشی عادلانه عنوان و اظهار کرد: این زمین فوتسال سومین چمن مصنوعی (درون مدرسه‌ای) مدارس استثنایی استان است که تحول شگرفی را در فضای ورزشی این مدرسه به همراه خواهد داشت.

ناظمی جلال گفت: این طرح ورزشی با تخصیص ۳ میلیارد ریالی از محل فصل پنجم اعتبارات معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش پرورش استان در مساحت ۵۰۰ متر برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه به بهره برداری می‌رسد تا بتوانند در فضای ایمن تر به ورزش بپردازند.

وی عنوان کرد: ۵۷ دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های مختلف تحصیلی آمادگی، ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه، پیش حرفه‌ای و کاردانش خاص در مدرسه احیا از آموزش و پرورش استثنایی خدمات آموزشی، پرورشی توانبخشی و حمایتی دریافت می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه را ارزشمند و دارای برکات معنوی زیادی دانست و افزود: دانش آموزانی در گروه‌های معلولیت نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب شنوایی، چند معلولیتی، جسمی حرکتی و طیف اتیسم در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

احداث زمین چمن مصنوعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر است

ناظمی جلال یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه جاری این زمین فوتسال در قالب طرح شهید سلیمانی وبا هدف ترویج ورزش دانش‌آموزی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان تأکید کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

ناظمی جلال با بیان اینکه سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌ها و ساحت‌های مختلفی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تأکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.

کد خبر 6085445

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور