Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@07:14:47 GMT

اصفهان| ذوب‌آهن و استقلال؛ بر مدار ناکامی

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۶۷۶۷

اصفهان| ذوب‌آهن و استقلال؛ بر مدار ناکامی

دلایل شکست ذوب‌آهن برابر استقلال را می‌توان در عدم شناخت کافی رادولوویچ از شیوه بازی حریف، انتخاب سیستم غلط و اشتباهات فاحش مدافعان ذوب‌‌آهن خلاصه کرد. ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر، جام خلیج فارس، شب گذشته با برگزاری 2 دیدار به اتمام رسید که در یکی از این رقابت‌ها تیم ذوب‌آهن اصفهان برابر استقلال با نتیجه 2 بر یک شکست خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوب‌آهن بار دیگر در یکی از حساس‌ترین بازی‌های لیگ شکست را پذیرفت تا  روند نتایج سینوسی سبزپوشان اصفهانی همچنان ادامه داشته باشد. شاگردان رادولوویچ که در قالب یکی از 3 دیدار معوقه هفته بیستم به مصاف استقلال رفته بودند، مقابل این تیم شکست خورده و 3 امتیاز حساس دیگر را از دست دادند.

ذوبی‌ها در شرایطی به مصاف استقلال رفته بودند که حضور آبی‌پوشان پایتخت در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، فرصت خوبی برای آماده‌سازی در اختیار آنها گذاشته بود و سبزپوشان اصفهانی برای بازگشت دوباره به لیگ، امید زیادی به 3 امتیاز این دیدار بسته بودند، اما در عمل این اتفاق رخ نداد تا همچنان شرایط ذوب‌آهن مبهم باقی بماند.

این بازی در شرایطی برگزار شد که هر 2 تیم نیاز وافری به برد و کسب 3 امتیاز بازی داشتند. ذوب‌آهن با این شکست 21 امتیازی باقی ماند و در رده دهم جدول قرار دارد. استقلالی‌ها نیز که با یک بازی کمتر نسبت به سایر رقبا، شانس خوبی برای کم کردن فاصله‌شان با سایر مدعیان دارند، با این پیروزی 36 امتیازی شده و با استفاده از تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان، به رده سوم جدول صعود کردند.

ذوب‌‌آهن مقابل استقلال به اشتباهات خودش باخت. رادولوویچ در این دیدار تیمش را با آرایش 3_4_3 یه زمین فرستاده بود و قصد داشت تا با واگذاری مالکیت توپ به حریف، استقلال را به یک‌سوم میانی زمین کشانده و با به‌کارگیری 3 مهاجم در ضد حملات، فشار را روی خط دفاع شکننده استقلال بالا ببرد و با توجه به ضعف شاگردان مجیدی در کانال‌های کناری، مدافعان این تیم را وادار به اشتباه کرده و از ضعف استقلالی‌ها روی ارسال‌های بلند و خلاهای موجود در عمق دفاع این تیم نهایت بهره را ببرد. تاکتیک رادولوویچ اما در عمل جواب نداد و تبدیل به حربه‌ای علیه تیم خودش شد. استقلال که در فصل جاری با سیستم 2_5_3 مدرن بازی می‌کند، در میانه میدان برتری عددی محسوسی نسبت به ذوب‌آهن داشت و هافبک‌های این تیم با استفاده از همین برتری عددی و قطع توپ‌های مداوم خود، مانع شکل‌گیری بازی ذوبی‌ها شدند.

از طرف دیگر مدافعان ذوب‌آهن در اجرای دفاع 3 نفره ضعف دارند و نمی‌توانند هم‌پوشانی لازم را در هنگام دفاع داشته باشند و هافبک‌های کناری این تیم در بازگشت به عقب و ملحق شدن به خط دفاعی ضعیف عمل می‌کنند. اتفاقی که در بازی ذوب‌آهن مقابل تراکتور نیز رخ داد و منجر به شکست سبزپوشان شد.

ذوبی‌ها در فاز هجومی نمایش نسبتاً خوبی داشته و موقعیت‌های گلزنی زیادی را خلق کردند که تنها یک مورد آن را تبدیل به گل کردند و در حالی که می‌توانستند به گل‌های بعدی دست یابند، بی‌دقتی مهاجمان این تیم مانع از این امر شد. نکته قابل توجه در بازی شب گذشته ذوب‌آهن و استقلال درخشش مهاجم تازه وارد ذوب‌آهن، دارکو بییدوف است که با توجه به کمبود ذوبی‌ها در پست مهاجم و ضعف این تیم در گلزنی، خبر خوبی برای رادولوویچ به شمار می‌آید.

نگاهی به آمار بازی نشان می‌دهد که ذوب‌آهن در بیشتر فاکتورهای فنی از جمله مالکیت توپ، تعداد و دقت پاس و تعداد خلق موقعیت ضعبف‌تر از استقلال ظاهر شد، با این حال بازیکنان این تیم در زدن ضربات نهایی دقت بیشتری به خرج داده‌اند. ذوبی‌ها در طول بازی شب گذشته 7 باز شوت‌زنی کرده‌اند که این آمار برای استقلالی‌ها 10 بار است، با این حال سهم هر 2 تیم 3 شوت درون چارچوب است.

ذوب‌‌آهن در فاز دفاعی اما عملکرد خوبی نداشته و مدافعان این تیم بازی پر اشتباهی را به نمایش گذاشتند. گل نخست استقلال در شرایطی به دست آمد که مدافعان ذوب‌آهن جای‌گیری خوبی نداشتند و به دانشگر پیش تاخته اجازه دادند تا به راحتی از فضای میان آنها بهره برده و به ضربه سر گل نخست تیمش را به ثمر برساند. پنالتی اعلام شده به سود استقلال که منجر به گل دوم این تیم شد نیز با تکل بی‌مورد محمدزاده به دست آمد. این در حالی است که بازیکن استقلال موقعیت خاصی نداشته و مدافعان ذوب‌آهن می‌توانستند به راحتی این بازیکن را پوشش دهند.

از برآیند موارد فوق آنچه مشخص می‌شود این است که رادولوویچ شناخت کافی و آنالیز دقیقی از نوع بازی استقلالی‌ها نداشته و تاکتیک اشتباهی را برای مقابله با شاگردان مجیدی برگزیده بود. از طرف دیگر اشتباهات مکرر خط دفاعی و پایین بودن قدرت خلاقیت در تیم ذوب‌آهن از دیگر دلایل شکست سبزپوشان مقابل استقلال است.

در آن سو استقلالی‌ها نیز خوب بازی کرده و موقعیت‎های گلزنی خطرناک زیادتری را نسبت به ذوب‌آهن خلق کردند. فرهاد مجیدی در این دیدار نیز تیمش را با آرایش 2-5-3 به میدان فرستاده و قصد داشت با استفاده از شلوغی خط هافبک خود، پرس را از همان زمین حریف شروع کرده و با حرکات ترکیبی و ارسال پاس‌های عمقی به گل برسد. تاکتیک مجیدی در فاز هجومی جواب داد و استقلالی‌ها هر 2 گل خود را با همین شیوه به ثمر رساندند و موقعیت‌های زیادی را هم خلق کرده و می‌توانستند به گل‌های بیشتری نیز دست پیدا کنند، اما غیبت دیاباته و افت نسبی قائدی که به تازگی از بند مصدومیت رها شده در کنار بی‌دقتی مهاجمان مانع از این امر شد. استقلالی‌ها در فاز دفاعی نیز شب خوبی را پشت سر گذاشته و مدافعان این تیم به خوبی مهاجمان ذوب‌آهن را کنترل کردند.

حدادی‌فر: ذوب‌آهن 2 نیمه متفاوت داشت/ گل اول استقلال آفساید بودرادولوویچ در نشست خبری دیدار استقلال - ذوب‌آهن شرکت نکردحاشیه دیدار استقلال - ذوب‌آهن| درگیری بازیکن ذوب‌آهن با مربی استقلال

مجیدی: از کیفیت بازی تیمم مقابل ذوب‌آهن اصلاً راضی نیستم

سرمربی تیم فوتبال استقلال به این نکته اذعان کرد که بازی تیمش مقابل ذوب‌آهن کیفیت لازم را نداشته است.

فرهاد مجیدی پس از پیروزی 2 بر یک استقلال مقابل ذوب‌آهن در نشست خبری اظهار داشت: بازی اصلاً خوب نبود. با توجه به اینکه تیم حریف 1-4-5 بازی می‌کرد، کیفیت بازی را پایین می‌آورد و ما هم در نیمه دوم دچار مشکل شدیم. من از نتیجه بازی طبیعتاً راضی هستم، اما از کیفیت بازی اصلاً راضی نیستم.

وی در واکنش به تصویری از یک کودک استقلالی که از شکست این تیم مقابل الاهلی عربستان ناراحت بود و گریه می‌کرد و درخواست یکی از خبرنگاران که خواستار این شد تا مجیدی درباره واکنش آن کودک صحبت کند، گفت: من هم این فیلم را دیده‌ام. قبلاً هم گفته‌ام، نه فقط من، بلکه تمام بازیکنان و بچه‌های تیم تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد که بتوانیم نتیجه بگیریم و تیم به موفقیت برسد. ما هم از این مسئله و شکست ناراحت هستیم، اما به هواداران قول می‌دهم در آخر فصل همه آنها را خوشحال کنیم.

انتهای پیام/170

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استقلالی ها مدافعان ذوب ذوبی ها ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر رسانه ای مس رفسنجان: بازی سختی با استقلال در تهران داریم/ بخشی از مطالبات فصل قبل باقیمانده است

محمدجواد پاینده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص شروع تمرینات تیم مس رفسنجان برای ادامه رقابت‌های این فصل لیگ برتر و جام حذفی اظهار کرد: از پنجم فروردین تمرینات را شروع کردیم. سه بازیکن تیم مصدوم بودند که با رفع مصدومیت، تمرینات خود را با تیم آغاز کردند. منتظر محمد تنها غایب ماست که همراه تیم ملی امید عراق است و از هشتم یا نهم فروردین به تیم اضافه می‌شود.

مدیر رسانه تیم مس رفسنجان در خصوص دیدار ۱۸ فروردین با استقلال با توجه به برتری مقابل این تیم در جام حذفی یادآور شد: قطعاً بازی سختی در تهران داریم. برای حریف هم بازی سختی خواهد بود. تمرینات را زودتر شروع کردیم تا ان‌شاءالله برای این بازی مهم، تیم آمادگی کامل را داشته باشد. تمرکز تیمی ما به این شکل است که بازی به بازی پیش می‌رویم. همه حریفان لیگ برتری سخت هستند و بازی آسانی وجود ندارد. ان‌شاءالله که عملکرد خوبی داشته باشیم.  

وی در مورد اینکه مس رفسنجان با محرم نویدکیا نتایج خوبی گرفته، عنوان کرد: آرامشی که محرم نویدکیا به تیم داده باعث شده تا تیم با اعتماد به نفس خوبی بازی کند. برابر تراکتور و ذوب‌آهن توانستیم بازی عقب افتاده را جبران کنیم و بازنده نباشیم. اینکه تیم عادت کند به نباختن، اتفاق خیلی خوبی است. تیم تلاش کند تحت هیچ شرایطی بازنده از زمین خارج نشود. در بازی با ذوب‌آهن با وجود آنکه دو گل از حریف عقب افتادیم ولی محرم نویدکیا با آرامشی که داشت به بازیکنان گفت که اتفاق خاصی نیفتاده، شرایط تیمی را حفظ کنید و می‌توانید به بازی برگردید. واقعاً این اتفاق افتاد و بازیکنان توانستند از فشار خارج شوند و بازی را به تساوی بکشانند. اگر بخت و اقبال یارشان بود که امکان داشت تا بازی با برتری مس رفسنجان تمام شود.  

پاینده در واکنش به این موضوع که مشکلات مالی تیم حل شده تا همانند گذشته شاهد تعطیلی تمرینات مس نباشیم، تصریح کرد: بخشی از مطالبات پیش از سال جدید پرداخت شد. بخش جزئی از مطالبات بازیکنانی که فصل قبل هم در مس رفسنجان بودند، هنوز پرداخت نشده، باشگاه در صدد است تا مبالغ را تهیه و به حساب بازیکنان واریز کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدعی‌ترین استقلالی، برای بازگشت به تیم ملی
  • هندبال در سال ۱۴۰۲| شکست پشت شکست، ناکامی پشت ناکامی/ روز‌های دور از سکو و سهمیه
  • گزارش تصویری از تمرین امروز استقلالی‌ها
  • گزینه نکونام برای استقلال نقشه کشید(عکس)
  • نیمکت‌نشینی بیرانوند یک تصمیم درست بود/ می‌خواهند استقلال را نابود کنند!/ نکونام پست این بازیکن را عوض کند
  • مثل اسپانیا نمی‌توانیم جوانگرایی کنیم/ استقلال حق داشت از حسینی دفاع کند
  • مدیر رسانه ای مس رفسنجان: بازی سختی با استقلال در تهران داریم/ بخشی از مطالبات فصل قبل باقیمانده است
  • عکس| پس از بیانیه جنجالی؛ قلعه‌نویی یک استقلالی را انتخاب کرد
  • چگونه استقلال و سپاهان در هفته ۲۱ بهترین شدند؟
  • صدای یک استقلالی هم بلند شد؛ این مدل بازی در شان تیم پرافتخار ما نیست