Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:24:00 GMT

مشکلات حمل و نقلی بر سر راه صادرات به اوراسیا

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۶۹۰۵

مشکلات حمل و نقلی بر سر راه صادرات به اوراسیا

«علی محمودی سرای» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: برای حمل کالاهای یخچالی که بتواند این محصولات را از جیرفت بارگیری کرده و به مسکو ببرد یا مقصد نهایی ببرد، به کامیون‌های سردخانه‌دار استاندارد نیاز داریم که متاسفانه تعداد این کامیون‌ها در ایران بسیار کم است.

وی ادامه داد: اکنون اتاق بازرگانی در صدد است کالاهای یخچال دار (ترموکراک) تهیه و آن را به منطقه ارسال کند تا کالاها بیش از این در بنادر معطل نشوند و به کشورهای مقصد (عموما آسیای میانه) برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته این مقام مسوول،  معمولا محصولات کشاورزی باید در بازه زمانی سه یا چهار ماه ارسال  شود اما برای محصولات خشک بازه زمانی خاصی مشخص نیست.

محمودی سرای درباره مشکلات ناشی از تاخیر در ارسال محموله‌های صادراتی گفت:. محصولات کشاورزی پشت مرز مانده در سردخانه نگهداری می‌شوند و مشکلی از نظر فاسد شدن ندارند، اما مشکل آنجاست که این اقلام صادراتی به موقع به بازارهای هدف نمی‌رسند و اینگونه صادرات بدنام می‌شوند و نهایتا از صادرات عقب می‌مانیم. 

برچسب‌ها اتحادیه اقتصادی اورآسیا صادرات غیر نفتی پروندهٔ خبری پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اورآسیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اقتصادی اورآسیا صادرات غیر نفتی اتحادیه اقتصادی اورآسیا صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان جلفا در جلسه ایکه به منظور بررسی مسایل مرزی پایانه مرزی نوردوز در مرز ایران و ارمنستان برگزار شد؛ وضعیت موجود خدمات رسانی در این پایانه را غیرقابل قبول دانسته و بر ضرورت حل وضع موجود تاکید کرد.

عطاپور تصریح کرد: فرآیند‌های خدمات رسانی بخصوص برای کامیون‌های ترانزیتی و صادراتی مطلوب نیست و باید در اسرع وقت حل شود.

وی با اشاره به وجود کندی در ترخیص کالا و ترانزیت در مرز نوردوز، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مشکلات در سایه نبود تعامل و همکاری بین نهاد‌ها و سازمان‌های مستقر در مرز است.

فرماندار جلفا بر ضرورت یکپارچه سازی خدمات مرزی در این پایانه تاکید کرد و افزود: متاسفانه علیرغم تلاش‌های صورت گرفته و ساماندهی امورات مرزی، تاثیر اقدامات در روان‌سازی تردد مشهود نیست و باید اصلاح شود.

سرکنسول ایران در کاپان ارمنستان نیز با اشاره به وجود مشکلات در روند ورود و خروج کامیون‌های ترانزیت و‌صادراتی، قول مساعد داد موارد را به مقامات ارمنی انتقال و آنها را حل و فصل نماید.

مرتضی عابدین ورامین، به اهمیت اقتصادی و استراتژیک مرز نوردوز اشاره کرد و گفت: تصمیم گیری‌ها و نگاه‌ها در این مرز باید فرا راهبردی باشد.

وی اظهار کرد: در سایه افزایش تعامل و همکاری با کشور‌های همسایه در دولت سیزدهم، بسیاری از مسایل و مشکلات برای اتباع ایرانی در جمهوری ارمنستان برطرف شده است.

دیگر خبرها

  • مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان