Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین محمدی کنگرج رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندپی بابل در گفت و گو با   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: سند مالکیت ۳ بقعه و ۱۸ موقوفه در بندپی اخذ شد و برای بیش از ۲۰ فقره رای به نفع موقوفات در مراجع قضایی صادر شده است.

او با اشاره به فرهنگ وقف، افزود: مصداق بارز نوع دوستی و خیرخواهی در جامعه که در قرآن بیان شده، سنت حسنه وقف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدی کنگرج گفت: اداره اوقاف بندپی تمام تلاش خود را برای اجرای نیات واقفین، حفظ موقوفات و دفاع از سنت حسنه وقف بکار می‌گیرد و در این زمینه نیاز به همکاری همه مردم استان و شهرستان دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندپی بابل با بیان اینکه وقف می‌تواند گره‌های بی‌شماری را در جامعه باز کند، افزود: اگر نیت وقف‌های خیرین، نیاز‌های روز جامعه باشد، بی‌شک تأثیرگذاری بیشتری در جامعه دارد.

محمدی وقف در حوزه قرآن، تبلیغ دین، سلامت، پژوهش و علم را از جمله نیاز‌های روز جامعه یاد کرد و گفت: با سنت حسنه وقف، می‌توان در این زمینه‌ها گره‌گشایی کرد.

او از ثبت ۳ مورد وقف جدید امسال در بندپی خبر داد و افزود: تمامی اوراق ۲۷۴ موقوفه در سامانه جامع موقوفات اسکن و بارگذاری شد.

محمدی از هزینه یک میلیارد و ۸۳۳ میلیون ریالی برای اجرای نیات واقفین امسال در بخش‌های مختلف خبر داد و افزود: ۷۳ میلیون ریال در بخش خیریه، ۶۵ میلیون ریال در حوزه اجتماعی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بخش مذهبی، ۴۵ میلیون ریال در حوزه مذهبی و ۱۵۰ میلیون ریال در حوزه موقوفات مرتبط با بقاع متبرکه هزینه شده است.

او با اشاره به اینکه یک میلیارد ریال در بقاع متبرکه در حوزه عمرانی هزینه شده است، گفت: رسانه یکی از ظرفیت‌های مهم در توسعه فرهنگ وقف است و باید در این راستا از کمک اصحاب رسانه، اندیشمندان، ائمه جماعت و سایر صاحب نظران برخوردار شویم.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سند مالکیت سامانه جامع موقوفات میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی با اشاره به پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی در سال گذشته برای جامعه ایثارگری گفت: این میزان تسهیلات به ۶۱۶ نفر ازجامعه ایثارگری استان پرداخت شد.

حجت الاسلام داوود میرزایی افزود: برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی، یکهزار و ۱۲۲ نفر معرفی شده بود که تعدادی از آنها نیز در نوبت دریافت قرار دارند.

حجت الاسلام میرزایی اظهارکرد: برای یکهزار و ۹۹۰ نفر از ایثارگران پارسال حدود پنج هزارو ۳۱۹ میلیارد ریال تسهیلات خرید مسکن پرداخت و برای ۱۰۲ نفر از ایثارگران هم مناسب سازی شد.

وی گفت: ۴۳۹ نفر نیز پارسال برای حرفه آموزی به مراکز آموزش فنی وحرفه ای معرفی شدند و دو هزار و ۷۵۲ نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر هم حق پرستاری دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی، راه اندازی موکب رهروان شهدا توسط تشکلهای ایثارگری در مرز تمرچین، شهر نقده و ارومیه، برگزاری همایش تجلیل از خیّران ایثارگر و غیر ایثارگر استان، تولیدات مستند، نماهنگ، موسیقی، برگزاری نمایشگاههای هنرهای تجسمی، نمایشگاههای کتاب و اجرای تئاتر را از برنامه های صورت گرفته در حوزه ایثارگران استان در سال گذشته عنوان کرد.

حجت الاسلام میرزایی افزود: "طرح سپاس" دیدار با نزدیک به ۲۳ هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگر در منزل و برگزاری یادواره های شهری و روستایی از دیگر برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی درسال گذشته بود.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار شهید، ۲۰ هزار و ۸۸۹ جانباز و دو هزار و ۵۷ آزاده دارد.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی در خوزستان
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری بدون اغماض پیگیری می‌شود