Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رسمی سوریه از ناکام گذاشته شدن حمله رژیم صهیونیستی به دمشق و رهگیری اکثر موشک‌های شلیک شده از سوی جنگنده‌های این رژیم توسط پدافند هوایی سوریه در نیمه شب یکشنبه در آسمان حومه دمشق خبر داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد، در ساعت ۲۳:۲۵ شب یکشنبه به وقت محلی، پدافند هوایی ارتش سوریه، موشک‌های شلیک شده توسط جنگنده‌های این رژیم از فراز بلندی‌های اشغالی جولان به حومه دمشق را پیش از رسیدن به اهدافشان رهگیری و بیشتر آنها را منهدم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع افزود: موشک‌های دشمن به هیچ یک از فرودگاه‌های سوریه اصابت نکرده است.

در همین راستا، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که جنگنده‌های این رژیم اهداف متعلق به جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جنوب دمشق را هدف قرار داده است.

وی همچنین ادعا کرد: مواضعی که در این حمله هدف قرار گرفتند پناهگاه مهمی برای جهاد اسلامی به شمار می‌روند. جهاد اسلامی در این اماکن فرایند توسعه وسایل جنگی را بررسی می‌کند و ده‌ها کیلوگرم مواد از نوع AP در این مکان تولید شده که به عنوان سوخت موشک استفاده می‌شود.

در همین حال، جنبش جهاد اسلامی به شهادت رسیدن یکی از فرماندهان خود در حملات جنگنده‌های اسرائیل به حومه دمشق را تکذیب کرد.

یک منبع در جنبش جهاد اسلامی در این باره گفت: آنچه در رسانه‌های اسرائیلی درباره ترور اکرم العجوری، معاون زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حملات اسرائیل به دمشق منتشر شده است، صحت ندارد.

با این حال، گردان‌های سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو تن از نیروهای این گردان‌ها با نام‌های "زیاد احمد منصور" ۲۳ ساله و "سلیم احمد سلیم" ۲۴ ساله در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به حومه دمشق به شهادت رسیدند.

در همین راستا، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به مواضع مقاومت در دمشق اظهار کرد: هدف قرار دادن مواضع مقاومت در دمشق تأیید می‌کند که ذهنیت تهاجمی رژیم اشغالگر تمامی تشکیلات امت را هدف قرار می‌دهد.

وی در ادامه بر لزوم اتحاد و یکپارچه‌سازی تلاش‌های امت اسلامی به منظور مقابله با طرح توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله اسرائیل به سوریه جنبش جهاد اسلامی فلسطین رژیم صهیونیستی جنبش جهاد اسلامی حومه دمشق هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۷۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، «جهاد طه» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این جنبش قصدی برای انتقال به سوریه ندارد.

در بیانیه سخنگوی جنبش حماس آمده است: با تشکر از آن دسته از کشورهای عربی که آغوش خود را برای ملت ما باز کرده‌اند و حامی مساله فلسطین هستند، باید بگوییم آنچه را روز سه‌شنبه ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ از سوی روزنامه لبنانی «اللوا» پیرامون درخواست جنبش حماس برای انتقال به سوریه منتشر شد رد می‌کنیم.

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس در ادامه این بیانیه تصریح کرد: جنبش حماس نه از کشور برادر سوریه و نه از دیگر کشورها چنین درخواستی را نداشته است.

کد خبر 6087904

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • جزئیات شلیک پدافند هوایی ارتش در اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت /با اردن تعارف نداریم، باید پاسخگو باشد /به هر حمله، پاسخ می دهیم
  • دویستمین روز از عملیات طوفان الاقصی/ تعداد شهدای غزه به بیش از 34 هزار نفر رسید
  • 200امین روز از عملیات طوفان الاقصی/ تعداد شهدای غزه به بیش از 34 هزار نفر رسید
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان