Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مدرس دانشگاه گفت: مجلس نقش ریل‌گذاری و راهبردی برای رسیدن به دولت انقلابی و زمینه‌سازی برای تمدن نوین اسلامی دارد و مجلس یازدهم باید به این مهم توجه کند.

آرش پاک‌اندیش مدرس دانشگاه و عضو دپارتمان سیاسی مرکز پژوهشی آرا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به مشخص شدن نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در گام دوم انقلاب، مجلس یازدهم بایستی پرچم دار بسط نظریه نظام انقلابی باشد تا زمینه را برای ترویج نگاه انقلابی، روحیه انقلابی و عمل جهادی فراهم کند و نهایتا زمینه تشکیل دولت جوان انقلابی مدنظر رهبر انقلاب را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو اندیشکده اسرا تاکید کرد: یک مجلس انقلابی نباید کوتاهی و تعلل و نگاه غیرانقلابی دستگاه اجرایی کشور را که عملکردش بطور مستقیم بر زندگی روزمره مردم تاثیر می‌گذارد، تحمل کند.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب به‌ عنوان نقشه راه مجلس تراز انقلاب است و مجلس یازدهم می تواند به همت جوانان مومن و انقلابی که مسئولیت تکمیل حلقه دولت اسلامی و ساخت جامعه اسلامی در چله دوم انقلاب با آنهاست، ریل گذاری درستی کند.

این مدرس دانشگاه یادآور شد: جریان امریکایی-صهیونیستی در صدد تغییر نگرش به سمت وابسته گرایی از طریق نفوذ و تغییر در باورها و رفتار جوانان ایرانی عمل می کنند تا سرانجام جوان ایرانی مسیری را در پیش بگیرد که رئیس کاخ سفید می خواهد.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که در دو اسفندماه به رای گذاشته شد تعامل سازنده در برابر تعامل بازنده بود و اکثریت مردم به نگاه مقاومت در برابر دشمن و توسعه درون زا و تفکر انقلابی رای دادند.

پاک‌اندیش تصریح کرد: معدل مدیریت تکنوکرات‌ها تعطیلی هفت ساله کشور است و مردم نمایندگانی را به مجلس فرستادند که در برابر نگاه وابسته گرایی و انفعال در برابر امریکایی ها واکنش نشان دهند. 

وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی باید با نصب العین قرار دادن شعارهای انقلاب در حوزه هایی چون عدالت‌خواهی، آزادی خواهی، استقلال طلبی و پیشرفت گرایی، نقش آفرینی متناسب با شأن خود را داشته باشد.

عضو اندیشکده اسرا تاکید کرد: وجود مشکلات اقتصادی در شرایط کنونی نباید منجر به رأی به ناکارآمدی اقتصادی انقلاب در گام اول شود. واقعیت آن است که عملکرد چهل ساله‌ انقلاب اسلامی، علی‌رغم ضعف‌ها و چالش های موجود، در حوزه اقتصادی حاوی نقاط قوت و درخشان بسیاری است که باید در تحلیل عملکرد اقتصادی انقلاب مورد توجه قرار گیرد.

پاک‌اندیش تصریح کرد: وجود مشکلات اقتصادی سبب شده برخی گمان کنند این مشکلات لاینحل بوده و برای حل آنها چاره ای جز غلطیدن در دامن دیگران و نسخه برداری از دنیای غرب وجود ندارد.

یقیناً یک مجلس تراز انقلاب می تواند نقشی به مراتب تعیین کننده در ریل گذاری مناسب به منظور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته باشد. 

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در دوره جدید باید با استفاده از همه‌ ظرفیت‌های قانونی خود بر کیفیت دیپلماسی، سیاست و روابط خارجی کشور به دقت نظارت کند. 

این مدرس دانشگاه گفت: کوتاهی های مجلس در گام اول انقلاب در عمل به وظیفه‌ نظارتی خود در قبال مسئولانی که با خوش بینی و عدم رعایت خطوط فاصل با دشمن، لطماتی به مردم، کشور و انقلاب زده اند نیز مبرهن است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دانشگاه رهبر انقلاب دولت اسلامی مدرس دانشگاه مجلس یازدهم دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۷۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا پایان عمر مجلس یازدهم، مجلس شورای اسلامی سه هفته جلسه علنی خواهد داشت که روزهای آن به روال قبل برگشت.

وی یادآور شد: اخیرا جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه تشکیل می‌شد که از این به بعد جلسات مجلس شورای اسلامی همچون گذشته در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: آخرین جلسه علنی مجلس در دوره یازدهم در روز چهارشنبه دوم خردادماه خواهد بود و مجلس دوازدهم کار خود را از هفتم خردادماه با برگزاری مراسم افتتاحیه‌ شروع می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • رئیسی پیش از سفر به پاکستان و سریلانکا : هدف‌گذاری ما رسیدن به مبادلات ۱۰ میلیارد دلاری است / مردم پاکستان، علاقه‌مند به ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند
  • سپاه خود را وقف مردم کرده است
  • پنج اخطار برای یک مجلس