Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وب سایت «اسپیدتست»، شاخص تست جهانی سرعت اینترنت موبایل Ookla نشان می‌دهد در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی امارات متحده عربی پرسرعت ترین اینترنت موبایل جهان را ارائه کرده و از کره جنوبی پیشی گرفته است.

این در حالی است که طبق آمار ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی سرعت اینترنت موبایل امارات متحده عربی از قطر بیشتر، اما همچنان کمتر از کره جنوبی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر سرعت متوسط دانلود این کشور ۸۷.۰۱ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود ۲۴.۵۱ مگابیت برثانیه است. حال آنکه متوسط سرعت دانلود و آپلود اینترنت این کشور در ماه دسامبر به ترتیب ۸۶.۷۷ و ۲۵.۵۵ مگابیت برثانیه است.

این درحالی است که طبق این رده بندی، متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۷.۵۳ مگابیت برثانیه است. سرعت آپلود اطلاعات در ایران نیز ۱۲.۵۲ مگابیت برثانیه است و کشور ما در رده بندی مذکور در مرتبه ۷۰ قرار دارد.

جایگاه کره جنوبی

در رده دوم این فهرست کره جنوبی قرار دارد که سرعت دانلود اینترنت موبایل آن ۸۳.۹۰ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود اطلاعات آن ۱۷.۶۲ مگابیت برثانیه است. در رده سوم فهرست پرسرعت ترین اینترنت موبایل جهان نیز کشور قطر قرار دارد که سرعت دانلود اطلاعات آن ۸۲.۵۹ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود اطلاعات آن به ۲۱.۰۴ مگابیت برثانیه می‌رسد.

در این رده بندی در رتبه چهارم کانادا با سرعت دانلود ۷۱.۰۳ مگابیت برثانیه، در رده پنجم هلند با سرعت ۶۸.۲۱ مگابیت برثانیه، ششم چین با ۶۸.۲۱ مگابیت برثانیه، هفتم نروژ با سرعت ۶۶.۴۹ مگابیت برثانیه، هشتم بلغارستان با سرعت ۶۵.۰۹ مگابیت برثانیه، نهم استرالیا با سرعت ۶۳.۸۵ مگابیت برثانیه و در رده دهم کرواسی با سرعت دانلود ۶۲.۱۱ مگابیت برثانیه قرار دارند.

همچنین این فهرست نشان می‌دهد سرعت دانلود اینترنت موبایل برخی از کشورهای خاورمیانه از جمله عربستان سعودی (۵۷.۴۶ مگابیت برثانیه) و کویت (۴۷.۲۳ مگابیت برثانیه)، بالاتر از سوئد (۴۷.۲۳ مگابیت برثانیه) و فرانسه (۴۶.۸۲ مگابیت برثانیه) بیشتر است.

آمریکا در رده ۳۵

علاوه برآن در این فهرست ایالات متحده آمریکا در رده ۳۵ قرار دارد. سرعت دانلود اینترنت موبایل در این کشور ۴۱.۲۳ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود آن ۱۰.۵۵ مگابیت برثانیه است.

در کنار این موارد رده بندی جهانی سرعت اینترنت موبایل Ookla نشان می‌دهد سرعت دانلود اینترنت موبایل آلمان ۳۶.۲۹ مگابیت برثانیه است. این کشور در رده ۴۳ فهرست قرار دارد. انگلیس نیز با سرعت دانلود اینترنت موبایل ۳۵.۵۶ مگابیت برثانیه در رده ۴۷ فهرست مذکور قرار دارد.

ترکیه نیز با سرعت دانلود اینترنت موبایل ۳۴.۶۱ مگابیت برثانیه در رده ۴۸ قرار دارد.

تست سرعت جهانی اینترنت هر ماه سرعت انتقال اطلاعات در اینترنت را در سراسر جهان بررسی می‌کند. اطلاعاتی که برای تنظیم این شاخص به کار می‌رود بر اساس تست‌های سرعت اینترنتی است که افراد مختلف در سراسر جهان انجام می‌دهند.

کد خبر 4861515 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: اینترنت موبایل امارات متحده عربی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان ویروس کرونا نوآوری هوش مصنوعی تحقیقات علمی موبایل فناوری نانو جشنواره خوارزمی سامسونگ گوگل اینترنت ربات فیس بوک سرعت دانلود اینترنت موبایل مگابیت برثانیه سرعت دانلود سرعت اینترنت کره جنوبی رده بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟

پهنای باند و سرعت اینترنت دو عامل تاثیرگذاری هستند که باید هنگام ارزیابی دسترسی به اینترنت و تعیین اینکه آیا زمان ارتقا فرا رسیده است یا خیر در نظر بگیرید.

به گزارش مشرق، احتمالا با دو واژه پهنای باند اختصاصی و و پهنای باند اختلالی یا اشتراکی مواجه شده اید.

قبل از انتخاب دونوع اینترنت باید عواملی را که بسیار تاثیر گذار هستند در نظر گرفت.

پهنای باند و سرعت اینترنت دو عامل تاثیرگذاری هستند که باید هنگام ارزیابی دسترسی به اینترنت و تعیین اینکه آیا زمان ارتقا فرا رسیده است یا خیر در نظر بگیرید.

پهنای باند، حداکثر ظرفیتی است که شبکه می تواند داده ها را با آن انتقال دهد.

سرعت اینترنت – که معمولاً بر حسب مگابیت در ثانیه نمایش داده می شود – سرعت واقعی حرکت داده ها را اندازه گیری می کند. برنامه های اینترنت مشترک ممکن است برای سازمان های کوچکتر کافی باشد، اما در دنیای امروز که، دسترسی به اینترنت قابل اعتماد برای انجام تجارت و حفظ بهره وری ضروری است، مهم است که تنظیمات خود را ارزیابی کنید و مزایای ارتقاء پهنای باند خود را در نظر بگیرید.

پهنای باند اشتراکی

به موجب پهنای باند اشتراکی تعدادی از مصرف کنندگان به یک اتصال اینترنت دسترسی دارند که میزان سرعت و هزینه آن اتصال بین مصرف کنندگان تقسیم می‌شود.

سرعت دسترسی به اینترنت به اشتراک گذاشته می‌شود، پهنای باند موجود بین همه کاربران همزمان تقسیم می‌شود؛ درنتیجه در صورتی که تعداد زیادی از مصرف کنندگان به صورت همزمان از اتصال اینترنت خود استفاده ‌کنند، سرعت کم‌تری را تجربه خواهند کرد.

در واقع به افرادی پیشنهاد می شود که فقط برای جستجو در اینترنت یا استفاده از شبکه های اجتماعی به اتصال اینترنت نیاز دارند؛ اما به افرادی مانند گیمرها که کیفیت سرعت در فعالیت آن ها تاثیر گذار است پیشنهاد نمی شود.

حال در صورتی که اینترنت اختصاصی، اتصالی اختصاصی بین شرکت ارائه دهنده اینترنت و محل کاربر است و این به این معنی می باشد که تمام پهنای باندی که خریداری میکنید به خودتان تعلق دارد. و درنتیجه سرعت اینترنتی که استفاده می کنید پایدار می باشد. سرعت آپلود در اینترنت اختصاصی مانند سرعت دانلود دقیقا برابر با مقداری هست که از شرکت ارائه دهنده اینترنت تحویل می گیرید.

رسپینا

شرکت داده پردازی رسپینا با هدف ارائه‌ خدمات اینترنتی و ارتباطی و با شعار "ارتباط ارزش ها" در سال ۱۳۸۱ تاسیس شد. این مجموعه، به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور FCP در حوزه ارائه‌ پهنای باند اختصاصی، طی ۲۲ سال فعالیت و با حضور سرمایه انسانی متخصص توانسته است در ۳۱ استان کشور، بیش از ۱۰۰۰۰ سازمان دولتی، خصوصی، دانشگاه ها، بانکها، سفارت ها و ... را از خدمات اینترنتی و ارتباطی خود بهره‌مند سازد.

هدف ما در رسپینا این است که نیازهای ارتباطی سازمان‌ها را به گونه‌ای جامع، تخصصی و نوآورانه تامین نماییم و با پایبندی به ارگانی همچون مشتری مداری، تعهد و ارائه سرویس پایدار، به خلق ارزش برای مشترکین گران مایه دست یابیم.

پهنای باند اختصاصی (اینترنت سازمانی) رسپینا بر روی بستر ارتباطات رادیویی، فیبر نوری و LTE برای مشترکین قابل استفاده است.

رسپینا هم اکنون با دارا بودن بیش از ۴۶۰ پاپ‌سایت مجهز در سراسر کشور، بیشترین پهنای باند اختصاصی را به مشترکین خود ارائه نموده است.

سبد راهکارهای رسپینا شامل خدمات متنوعی از جمله ارائه پهنای باند اختصاصی ( اینترنت سازمانی )، تلفن ثابت سازمانی (نکسفون)، اشتراک فضای دیتاسنتر (کولوکیشن) و اینترنت ویژه برج‌ها و مجتمع‌ها است.

پهنای باند اختصاصی، خدمتی است که امکان دسترسی شرکتها و سازمانها را به اینترنت پرظرفیت با سرعت بالا، تاخیر کم و کیفیت مطلوب برطرف می سازد. این سرویس کاملا اختصاصی بوده و کیفیت آن در تمامی ساعات شبانه روز تضمین می شود؛ به طوری که حتی در پیک مصرف، کیفیت و سرعت سرویس مشترک تغییر نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • در کنکور ۱۴۰۳ اینترنت قطع نمی‌شود / داشتن هندزفری و موبایل واره تخلف است
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • افت و خیز سرعت اینترنت ایران در داشبوردهای جهانی
  • برخورداری مردم روستای گناوه لری گچساران از اینترنت پرسرعت
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی+ دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۳ اردیبهشت)