Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدرضا بندانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم‌اینک سه واحد پرورش شترمرغ صنعتی با ظرفیت اسمی ۷۵ قطعه مولد، هزار و ۱۰۰ قطعه پرواری و هشت واحد پرورش شترمرغ گوشتی صنعتی با ظرفیت اسمی ۲ هزار و ۴۵۰ قطعه و هفت واحد پرورش توام به صورت سنتی با ظرفیت ۸۴۰ قطعه متعلق به بخش خصوصی و موسسات دولتی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به منظور گسترش و توسعه پرورش شترمرغ در سیستان و بلوچستان طرح توسعه و تکمیل زنجیره تولید و پرورش شترمرغ در استان در قالب برنامه چهار ساله تدوین که عملیات اجرایی طرح از سال گذشته شروع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۲ واحد جایگاه سنتی شتر مرغ گوشتی ۵۰ قطعه‌ای و سه واحد جایگاه سنتی شترمرغ مولد ۱۰قطعه ای به صورت مشارکتی در سیستان و بلوچستان ساخته شده و هفت واحد جایگاه مولد۱۰ قطعه‌ای دیگر نیز در حال پیگیری ساخت است.

وی بیان کرد: هم‌اینک سیستان با هشت واحد شترمرغ بالاترین تراکم پرورش شترمرغ سیستان و بلوچستان را داراست.

بندانی افزود: همچنین با توجه به شرایط آب وهوایی مناسب و از طرفی علاقمندی افراد به پرورش شترمرغ در مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان این صنعت در استان در حال توسعه است به طوریکه بیشاز ۴۰ نفر برای ساخت جایگاه پرورش شترمرغ گوشتی و مولد به مدیریت امور اراضی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دامپزشکی سیستان و بلوچستان پرورش شترمرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۷۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است

به گزارش قدس خراسان، حسن رستمی اظهار کرد: بیش از ۱۸۷ هزار و ۵۵۰ تن مرغ پارسال در این استان تولید و توزیع شد که این میزان نزدیک به ۱۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در استان خراسان رضوی در یکسال گذشته افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در این مدت ۱۴۰ هزار تن تخم مرغ در استان خراسان رضوی تولید شده است که افزایش نزدیک به هشت درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.

رستمی ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۴۸۷ مرغداری‌ گوشتی در این استان با ظرفیت ۳۲ میلیون و ۳۸ هزار و ۹۵۵ قطعه فعالیت دارد.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵۵ واحد فعال مرغ تخم گذار با ظرفیت ۹ میلیون و ۲۰۰ قطعه در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که از حیث واحدهای فعال و میزان تولید دارنده رتبه دوم هستیم.

دیگر خبرها

  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان
  • خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است
  • افزایش۱۴ درصدی تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی
  • تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • پنج دهه تلاش، 14 هزار نفر اشتغال و تولید سالانه 58 میلیون قطعه خودرو در کروز
  • سطح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • رسانه در اختیار موسیقی پاپ است/کنسرت «هوران» با ۱۴ قطعه به صحنه تالار وحدت می‌رود