Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:18:11 GMT

شمار روزهای هوای ناسالم در مشهد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۷۳۲۷

شمار روزهای هوای ناسالم در مشهد افزایش یافت

رضا اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا سوم اسفند ماه شهروندان مشهدی۵۳ روز هوای ناسالم برای افراد حساس و دو روز هوای ناسالم برای تمامی افراد تنفس کردند. همچنین طی این مدت کیفیت هوا در ۲۴۹ روز سالم بود.

وی ادامه داد: در مدت مشابه پارسال مردم مشهد ۴۲ روز هوای ناسالم برای افراد حساس و سه روز برای تمامی افراد را تجربه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی شهرداری مشهد با بیان اینکه امسال ۳۵ روز پاک برای کلانشهر مشهد ثبت شده است گفت: در مدت مشابه پارسال این شهر ۴۰ روز هوای سالم داشته است.

اسماعیلی افزود: سال گذشته ۲۵۴ روز هوای سالم نیز برای مردم مشهد ثبت شده است.

وی یکی از راهکارهای مناسب کاهش آلودگی هوا را توسعه سامانه حمل و نقل عمومی ذکر و بیان کرد: در کنار توسعه حمل و نقل عمومی و تشویق شهروندان به کاهش استفاده از خودروی شخصی، استانداردسازی سوخت خودرو و صنایع نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست مجهز به ۲۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح این شهر است. از این میان ۱۲ ایستگاه متعلق به محیط زیست، یک ایستگاه سازمان هواشناسی و ۱۰ دستگاه نیز توسط شهرداری خریداری و نصب شده اند.
۷۰ درصد آلایندگیهای زیست محیطی شهر مشهد مربوط به خودروهای دودزاست. روزانه افزون بر یک میلیون خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارند که سالانه ۲۰۰ هزار تن آلودگی تولید می‌ کنند.
شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی هشدار برای همه سنین، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ ای.کیو.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از ۳۰۰ ای .کیو.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست تغییرات آب و هوا شهرداری مشهد مشهد سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست تغییرات آب و هوا شهرداری مشهد مشهد سازمان هواشناسی سازمان حفاظت محیط زیست تغییرات آب و هوا شهرداری مشهد مشهد سازمان هواشناسی هوای ناسالم روز هوای کیو آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۷۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۷ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۱۸۳ ناسالم (قرمز)، اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۹، باقرشهر با شاخص ۱۳۶، قرچک با شاخص ۱۴۵، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۸۶، امام خمینی با شاخص ۵۴، پارک رازی با شاخص ۵۲، پاسداران با شاخص ۶۶، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۶، پیشوا با شاخص ۷۲، تربیت مدرسه منطقه شش با شاخص ۸۰، تهران پارک شکوفه با شاخص ۹۰، چشمه با شاخص ۶۵، دانشگاه تهران با شاخص ۶۲، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۳، رباط‌کریم با شاخص ۷۴، ژئوفیزیک با شاخص ۷۱، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۹۰، شریف منطقه دو با شاخص ۸۱، در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۸۴، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۳، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۷۸، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۷۲، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۹۱، شهریار با شاخص ۵۳، علم و صنعت با شاخص ۷۰، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۴، لواسانات با شاخص ۶۱، ملارد با شاخص ۷۳، منطقه ۱۵ با شاخص ۶۹، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۶، ورامین با شاخص ۸۱ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۸ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

در همین راستا، ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۲، پاکدشت با شاخص ۴۱، پونک با شاخص ۲۶، دماوند با شاخص ۳۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۴۲، قدس با شاخص ۳۷، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۳۹، در وضعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 745322

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای مشهد ناسالم شد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
  • زنجان رکورددار آلودگی هوا/ شاخص کیفی ۲۰ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • ثبت آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق