Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@15:30:18 GMT

طرح ویژه نظارت بر بازار ایلام ۱۲ اسفند آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۷۵۳۳

طرح ویژه نظارت بر بازار ایلام ۱۲ اسفند آغاز می‌شود

عزت اله عبدخانی روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح از ۱۲ اسفندماه سال جاری آغاز می شود، اظهار داشت: طرح ویژه بازرسی و نظارت با هدف پایش و نظارت بر عملکرد بخش های مختلف خدماتی و کالایی تا نیمه نخست فروردین سال آینده در تمام شهرستان های استان ایلام اجرا می شود.

وی با اشاره به افزایش تقاضای عمومی در روزهای پایانی سال، لزوم کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات در مراحل تامین، توزیع، ارایه خدمات و قیمت، تصریح کرد: ایجاد زمینه مناسب برای تامین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری به شکایات و گزارش های مردمی از مهم ترین اهداف این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: در اجرای این طرح ۱۹ تیم با ۴۰ بازرس در ۲ نوبت صبح و عصر بر رعایت بهداشت، جلوگیری از تقلب، درج قیمت، پرهیز از کم‌ فروشی، صدور فاکتور رسمی، قیمت‌گذاری کالاها و برخورد جدی با متخلفان را نظارت و پیگری می‌کنند.

عبدخانی اضافه کرد: در بخش کالایی بر عملکرد عرضه کالاهای اساسی شامل نان، لبنیات، گوشت قرمز، شکر، گوشت مرغ، برنج، تخم مرغ، میوه، قند، روغن نباتی، پوشاک، کیف، کفش، آجیل، خشکبار، خواربار، شیرینی جات، سردخانه ها، انبارها، میادین میوه و تره بار نظارت می شود.

وی، نظارت بر بخش خدماتی را شامل فعالیت بر قالیشویی ها، شرکت های مسافرتی، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی- فرهنگی، سیاحتی- زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری ها و رستوران های بین شهری عنوان کرد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام افزود: همچنین با اجرای این طرح بر تامین، توزیع و قیمت میوه به خصوص سیب و پرتقال، مراکز نگهداری کالاها شامل سردخانه ها و انبارها، بررسی میزان موجودی کالا، برپایی فروش های فوق العاده و حراج در واحدهای صنفی، رعایت سود قانونی خرده و عمده فروشی ها، نصب برچسب قیمت، صدور فاکتور، عملکرد مراکز خرید نظیر میادین میوه و تره بار، فروشگاه های عرضه پوشاک، آجیل و خشکبار و شیرینی جات، حُسن اجرای قیمت های مصوب پایانه های مسافربری و حمل و نقل درون شهری نظارت ویژه صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه با متخلفان و گران‌فروشان برابر قانون برخورد می‌شود؛ تاکید کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت و عدم صدور فاکتور مراتب را با سامانه ۱۲۴ مطرح نمایند.

برچسب‌ها ایلام بازار محصولات صمت ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام بازار محصولات صمت ستاد تنظیم بازار ایلام بازار محصولات صمت ستاد تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۷۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل بیش از هزار پرونده تخلف برای اصناف هرمزگان

عبدالرضا پیروی منش معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت هرمزگان گفت: از ۱۵ اسفند تاکنون با انجام چهار هزار بازرسی از واحد‌های صنفی هزار و ۵۰ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف تشکیل شده است.

وی افزود: هزار و ۵۳۶ عنوان تخلف در این بازرسی‌ها کشف شد.

اجرای طرح نظارت بر بازار توسط ۱۰۰ گروه بازرس دونفره از ۱۵ اسفند شروع شده است و تاپایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • توزیع گسترده گوشت منجمد و گرم وارداتی گوسفندی در بازار یزد
  • خالص فروشی در استان با درصد قابل قبولی در حال انجام است
  • خالص فروشی در استان با درصد قابل قبولی در حال انجام است/انتشار
  • میوه با قیمت مناسب در کهگیلویه توزیع می شود
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • نظارت بر بازار قم امسال افزایش می‌یابد
  • نظارت بر بازار در سال جدید افزایش خواهد یافت
  • تشکیل بیش از هزار پرونده تخلف برای اصناف هرمزگان
  • تداوم نظارت بر بازار کالا و خدمات در مهاباد
  • اختلاف قیمت دولتی و بازار آزاد میوه در کردستان