Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن بهرامی گفت: نوع جدیدی از ویروس کرونا از کشور چین به سایر کشوهای دنیا  منتقل شده است.

وی گفت: ترس باعث کاهش ایمنی مردم در برابر این ویروس می‌شود، دانشگاه علوم پزشکی همدان تلاش‌های لازم را برای کنترل این بیماری در استان انجام داده است و اگر مردم بهداشت فردی را رعایت کنند و دائم دست‌ها را بشویند این بیماری در کشور کنترل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: علائم ویروس‌ها در بیشتر مواقع مشترک است و هر سرماخوردگی را با کرونا اشتباه نگیریم.

بهرامی اضافه کرد: چند مورد از بیماران مشکوک به کرونا را در استان داشته‌ایم که آزمایش‌های آن‌ها را به تهران فرستادیم و هنوز جواب آن‌ها نیامده است.

وی مهم‌ترین تفاوت این ویروس را با آنفولانزا و سرماخوردگی تنگی نفس و افت سطح اکسیژن خون عنوان کرد و ادامه داد: در همدان بخشی از بیمارستان سینا را برای بیماران مشکوک به کرونا قرار دادیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکیهمدان با تأکید بر اینکه ما هرچند وقت یک‌بار شیوع یک بیماری را در جهان داریم افزود: سه ماه پیش هم شیوع آنفولانزا را در کشور ما و کشورهای همسایه داشتیم.

وی بهترین راه از نجات از شیوع این بیماری رعایت بهداشت و شستن دست‌ها و رعایت افراد سرماخورده و بیمار و در خانه ماندن آن‌ها دانست.

کد خبر 486413 برچسب‌ها استان همدان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان همدان كرونا در ايران دانشگاه علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت استاد علوم پزشکی در دریافت مدرک بورد تخصصی پزشکی بازساختی آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،رئیس دانشکده علوم و فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تز دکتری تخصصی دکتر اسدی، گفت: دکتر اسدی اقدام به تولید و ارزیابی سلول‌های CAR NK برای هدف قرار دادن برخی سلول‌های سرطان خون کرده است و در رزومه خود دستاورد‌های دیگری همچون چندین ثبت اختراع و چاپ مقاله پژوهشی در مجلات معتبر را دارند و مدال آور دو دوره المپیاد کشوری هستند.
دکتر اسدی دانش آموخته دکتری تخصصی پزشکی مولکولی این دانشکده و عضو انجمن پزشکی بازساختی آمریکا گفت:پزشکی بازساختی زمینه جدیدی از علوم نوین پزشکی است که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته دانش سلول درمانی، ژن درمانی، تکنیک‌های پزشکی مولکولی و مهندسی بافت، به ترمیم و بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده یا از بین رفته بدن می‌پردازد.
وی ادامه داد: در این رشته از سلول‌های بنیادی، بالغ و فرآورده‌های آنها برای درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد‌های پزشکی بازساختی شامل ترمیم غضروف، مفاصل، تاندون و لیگامنت آسیب‌دیده، درمان بیماری‌های قلبی و عروقی، بازسازی اندام‌های حیاتی مانند کبد و کلیه، ترمیم و بازسازی پوست، ترمیم آسیب‌های نخاعی و مغزی، درمان سرطان‌ها و بیماری‌های خود ایمن و درمان ناباروری است.

دکتر مریم اسدی با اشاره به اینکه در حال حاضر سلول درمانی برای بازسازی پوست و مو، درمان بیماری پیسی درمان استئو آرتریت، درمان آسیب عضلانی، درمان آسیب تاندون و لیگامنت، درمان زخم ناشی از سوختگی، دیابت و سایر زخم‌ها و ناباروری زنان در کشور انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • عفونت های تنفسی و موارد بستری در بوشهر افزایش یافت
  • شناسایی ۶۶۸ بیمار مبتلا به تب مالت در کردستان
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • دریافت مدرک بورد تخصصی پزشکی بازساختی آمریکا
  • موفقیت استاد علوم پزشکی در دریافت مدرک بورد تخصصی پزشکی بازساختی آمریکا
  • ایران در محاصره ۳ ویروس است!
  • کشور در محاصره ۳ ویروس