Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-29@05:45:20 GMT

کاهش چشمگیر ذخایر خون

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۷۵۷۹

صراط:

محمد رضا مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفت وگو با میزان، با اشاره به کمبود ذخیره خون در روز‌های گذشته، گفت: در روز‌های اخیر که با ویروس کرونا مواجه هستیم کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون رخ داده است.

وی با بیان اینکه سازمان انتقال خون به همه مردم این اطمینان را می‌دهد که در محیطی ضدعفونی شده پذیرای آن‌ها باشد، افزود: اینکه گفته شده مردم در مکان‌های شلوغ حاضر نشوند هراسی را ایجاد کرده و آن‌ها برای اهدای خون نیز مراجعه نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی زاده با تاکید بر اینکه در روز‌های گذشته کاهش شدیدی در ذخایر خون رخ داده است، تصریح کرد: اگر این رویه ادامه پیدا کند بسیاری از بیمارانی که نیازمند خون هستند با مشکل مواجه خواهند شد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا کمبود خون در پی بیماری کرونا رخ داده یا خیر، گفت: خیر بیماری کرونا به کمبود خون منجر نشده و این کمبود رخ داده به دلیل تداوم انجام عمل‌های جراحی و همچنین وجود بیماران نیازمند خون همچون بیماران تالاسمی است.

وی با بیان اینکه این روز‌ها باید نشان دهنده ظرفیت‌های فوق العاده مردم شریف تهران در امور خیرخواهانه همچون اهدای خون باشد، افزود: در روز‌های اخیر درخواست و نیاز به خون کاهش یا افزایشی نداشته تنها کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون مشکل ساز شده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ذخایر خون کرونا کمبود خون بیماران جراحی صراط اهدای خون رخ داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۷۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۷ درصدی اهدای خون بانوان در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: پایگاه های انتقال خون استان در ماه مبارک رمضان فعال است امسال تلاش می‌شود مردم روزه دار بتوانند بهتر در امر اهدای خون مشارکت داشته باشند و به همین دلیل پایگاه های استان با افزایش ساعت کاری در ماه مبارک رمضان در تمام طول روز فعال است همچنین در شب های ماه مبارک رمضان خدمات برای مردم بیشتر می‌شود و در طول ماه مبارک رمضان صبح ها مردم با مراجعه به مرکز اصلی می توانند اهدای خون داشته باشند.

ابوالحسن صفدری در گفت وگو با ایسنا- با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ با مجموع ۵۵ هزار و ۳۳۵ اهدای خون در سیستان و بلوچستان به پایان رسیده است تصریح کرد: در این سال ۷۰ هزار و ۴۲۱ مراجعه به مراکز خونگیری سطح استان داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد همچنین بانوان در سال ۱۴۰۲ مشارکت ۷.۱۴ درصدی داشته‌اند.

وی افزود: در هفته اول سال ۱۴۰۳ که با ماه مبارک رمضان مصادف شده بود، از مجموع یک‌هزار و ۹۴ مراجعه به مراکز خونگیری سیستان و بلوچستان، تعداد ۸۷۲ اهدای خون به ثبت رسیده که بیش از ۴۰درصد نسبت به هفته اول سال ۱۴۰۲ افزایش داشته همچنین بانوان در این مدت نسبت به سال گذشته مشارکت ۶.۱۹ درصدی داشته‌اند که با وجود درصد مشارکت کمتر، نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۷ درصدی اهدای خون بانوان را شاهد هستیم.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان نیاز به خون و فرآورده های خونی یک نیاز همیشگی است و اهمیت اهدای خون و استمرار آن در تمام ایام سال احساس می‌شود خاطرنشان کرد: بیماران و مصرف کنندگان دائمی خون همواره به خون سالم و کافی نیازمند هستند به همین دلیل مردم می‌توانند انتقال خون را برای مهیا کردن این ماده حیاتی یاری کنید.

وی تصریح کرد: با فرا رسیدن سال جدید که مقارن با ماه مبارک رمضان نیز شده مراجعات مردم به مراکز خونگیری سیستان و بلوچستان بسیار کاهش یافته به طوریکه موجودی خون در محدوده بحرانی قرار گرفته و این امر ممکن است تامین خون بیماران بستری در بیمارستان‌ها، بویژه بیماران تالاسمی که باید بصورت مداوم و منظم خون دریافت کنند را در بعضی از گروه‌های خونی با مشکل مواجه کند.

صفدری ادامه داد: به این منظور برای جبران این کاهش ذخایر از تمامی مردم استان و حتی مسافران نوروزی که به سیستان و بلوچستان سفر کرده‌اند درخواست داریم برای اهدای خون به مراکز خونگیری سطح استان که تا ساعت ۲۲ فعال‌اند مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع ۳ هزار بسته معیتشی و ۱۰۰ سری جهیزیه
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • جبران کاهش جمعیت با ربات‌های انسان‌نما
  • کمبود ذخایر خونی در سراوان
  • جهش چشمگیر قیمت گاز در انتظار شهروندان آلمانی
  • رشد ۵۷ درصدی اهدای خون بانوان در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • کاهش چشمگیر تورم قم در سال گذشته
  • اهدای پرچم ایران و فلسطین به مردم در ورودی مراسم محفل
  • کاهش ذخایر خونی در فارس ، همزمان با سال جدید