Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: گرمسار به دلیل همجواری با استان‌های تهران و قم بیش از هر نقطه دیگر استان سمنان در مظان ورود ویروس کرونا قرار دارد و این امر وضعیتی روانی را نیز در جامعه پدید اورده است از یک سو روز گذشته اعلام شد که دو مورد مشکوک به کرونا در گرمسار مشاهده شده و از سوی دیگر هنوز از سوی علوم پزشکی سمنان تشخیص ثبت این بیماری در استان تائید نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بیمارستان معتمدی گرمسار در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه دو نفر مشکوک به بیماری کرونا به بیمارستان در دو روز گذشته مراجعه کردند و نمونه‌برداری انجام شد و ظرف مدت ۱۲ ساعت نتیجه آزمایش‌ها منفی اعلام شد، گفت: خوشبختانه مورد مثبتی تا این لحظه در گرمسار رخ نداده اما در کمیته مدیریت بحران برای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز مراجع دولتی در حال پیگیری هستیم.

مجید چگینی با اشاره به لزوم رعایت برخی نکات بهداشتی تصریح کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی عموم مردم از برگزاری مراسم عمومی و تجمعات غیرضروری خودداری کنند.

برگزاری مراسم‌های عمومی و غیرضروری در گرمسار کنسل شده است

فرماندار گرمسار نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شیوع بیماری کرونا در ایران اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع این بیماری در گرمسار در دستور کار مدیریت بحران قرار گرفت که در این زمینه طرح تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی در گرمسار مطابق با دستور وزارت کشور و شورای مدیریت بحران اجرایی می‌شود،

وحید رجایی با بیان اینکه فرمانداری گرمسار تابع تصمیمات ستاد حوادث و مدیریت بحران کشور است و هر تصمیمی از سوی این نهاد به‌سرعت اجرایی خواهد شد، بیان کرد: پرهیز از برگزاری مراسم‌های عمومی غیرضروری و حضور در مجامع عمومی تا حد امکان از توصیه‌های مهم وزارت بهداشت است

وی اضافه کرد: عموم مردم و شهروندان با همکاری و صبوری در راستای حفظ سلامت خود رعایت توصیه‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

هیچ مورد مثبتی از ابتلاء به بیماری کرونا در استان سمنان مشاهده نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با تأکید بر اینکه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان سمنان برای مقابله با این بیماری آمادگی کامل دارند، اظهار داشت: بخش‌هایی در تمام بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه در حال حاضر برای درمان بیماران احتمالی مبتلابه کرونا به‌طور اختصاصی در نظر گرفته‌شده است.

نوید دانایی بابیان اینکه تاکنون هیچ موردی از بیماری کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مشاهده نشده است، افزود: در صورت مشاهده چنین موردی اقدامات لازم به‌منظور مهار آن پیش‌بینی‌شده است.

وی با اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه و تهیه تجهیزات پزشکی برای کنترل بیماری کرونا در استان سمنان بیان کرد: کرونا در استان سمنان تحت کنترل قرار دارد و عموم مردم با رعایت نکات بهداشتی می‌توانند در راستای حفظ سلامتی خود کوشا باشند.

بحرانی خودساخته برای خرید ماسک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تأکید بر اینکه تمام نیروهای شبکه بهداشتی و درمانی در استان در حالت آماده‌باش قرار دارند، تصریح کرد: خرید ماسک و دستکش مانع از انتقال ویروس کرونا نمی‌شود و عموم مردم باید رعایت نکات بهداشتی ازجمله دست ندادن و روبوسی نکردن، شست‌وشوی مکرر دست‌ها، پرهیز از حضور در اماکن عمومی در صورت امکان، توجه ویژه به سالمندان، کودکان و بیماران را در دستور کار قرار دهند.

دانایی عدم مصرف قلیان را از دیگر اقدامات بسیار مهم در پیشگیری از بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: مصرف قلیان مشترک علاوه بر مضرات عادی آن، در انتقال بسیاری از بیماری‌های واگیر و تنفسی ازجمله کرونا بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: ماسک به‌اندازه کافی در استان سمنان و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان وجود دارد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

پرهیز از ترددهای غیرضروری در اماکن عمومی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه ماسک مانع انتقال ویروس نمی‌شود، بلکه اقدامی برای رعایت بهداشت فردی در هنگام عطسه و سرفه است، یادآور شد: به‌جز مراکز بیمارستانی، ضرورتی برای استفاده از ماسک در بقیه جاها وجود ندارد.

دانایی با تأکید بر لزوم شست‌وشوی دست‌ها به‌صورت مرتب، رعایت بهداشت تنفسی و پرهیز از ترددهای غیرضروری در اماکن عمومی بیان کرد: رعایت این موارد لازمه مراقبت در برابر ویروس کرونا است.

وی در ادامه بابیان اینکه مردم با افزایش تقاضا برای خرید ماسک درواقع بحرانی خودساخته ایجاد کردند، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت ماسک در روزهای اخیر افزایش تقاضای مردم برای خرید ماسک است.

تشکیل پرونده متخلفان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه طرح نظارت بر داروخانه‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی با کمک تعزیرات استان سمنان برای کنترل قیمت آغازشده است، ابراز داشت: در نظارت‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد برخی از مراکز از فروش ماسک خودداری می‌کردند و یا برخی ماسک‌ها را باقیمت گران می‌فروختند که این تخلفات تشکیل پرونده و به مراجع قضائی معرفی شد.

در این بین اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز برای مقابله با آثار این ویروس انجام شده برای مثال تمام مدارس استان سمنان و به تبع آن گرمسار و آرادان تعطیل هستند همچنین تمام سینماها و تئاترها و مراکز تجمع مردمی مانند باشگاه‌های رزمی، بدنسازی و اردوهای ورزشی و تمرینی نیز از مردم میزبانی نمی‌کنند.

نکته مهم درباره این بیماری اما این است که باید از خود در برابر بیماری مراقبت کرد یعنی در وهله نخست با تغذیه درست و با استفاده از مواد غذایی دارای فیبر، پروتئین و به خصوص میوه‌ها و سبزیجات برای دریافت ویتامین‌ها بدن را تقویت کرد سپس به توصیه‌های بهداشتی توجه داشت.

کد خبر 4861054

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشكی سمنان شبکه بهداشت و درمان گرمسار کرونا ویروس انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی ایلام بارش برف تعطیلی مدارس بوشهر شهرکرد گرگان قزوین شیراز بیرجند کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیماری کرونا استان سمنان مدیریت بحران عموم مردم خرید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری تب برفکی در شرق کشور تحت کنترل است

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، 

مجتبی نوروزی در نشست خبری درباره فواصل و حریم‌های بهداشتی مراکز تولیدی و صنایع وابسته دام، طیور و آبزیان در پاسخ به ایرنا در خصوص وضعیت بیماری تب برفکی در کشور افزود: از ابتدای سال تاکنون سه نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که منجر به فوت یک نفر شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه این بیماری در استان سیستان و بلوچستان دیده شده، اظهار داشت: با توجه به گرم شدن هوا و بارش‌های شدید و بروز سیل، احتمال طغیان بیماری‌ها و ازدیاد کنه‌ها وجود دارد، بنابراین تولیدکنندگان از دست زدن به کنه‌ها و خون دام به طور جدی خودداری کنند.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۴۰ درصدی موارد ابتلا هستیم.

فراهم‌سازی شرایط واردات دام پرواری از ۷ کشور
نوروزی در خصوص واردات دامپرواری تصریح کرد: اکنون شرایط برای واردات دام پرواری از قفقاز، روسیه، گرجستان، قزاقستان، اروگوئه، استرالیا و نیوزلند در حال انجام است و در صورتی که کشور برزیل مستندات لازم را ارائه دهد شرایط برای واردات دام از این کشور نیز انجام می‌شود.

وی گفت: اکنون واردات دام از هند و پاکستان نیز انجام می‌شود که در استان سیستان و بلوچستان قرنطینه و پس از سم‌پاشی و سایر فرایندهای بهداشتی ذبح می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور گفت: طبق گزارش‌های سال گذشته سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور هفت کیلوگرم بود که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ اندکی کاهش یافته اما این رقم به مصرف گوشت سفید از جمله گوشت مرغ اضافه شده است.

او درباره مجوز صادرات دام از کشور افزود: اکنون کشور برای تأمین گوشت قرمز نیازمند دام است بنابراین هیچ مجوزی برای صادرات دام از کشور صادر نشده است.

نوروزی درباره وضعیت بیماری تب برفکی در کشور اظهار داشت: این بیماری از سال ۱۴۰۲ افزایش معناداری در کشور نداشته و وضعیت به خصوص در استان سیستان و بلوچستان تحت کنترل است.

وی افزود: پیش از این با بیماری تب برفکی در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به دلیل واردات دام از مرزهای شمال غرب و غرب کشور و همچنین ترانزیت دام روبرو بودیم که برای کنترل اوضاع ترانزیت دام را ممنوع کردیم.

به گفته نوروزی، اکنون برای مهار بیماری تب برفکی عملیات واکسیناسیون به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • بیماری تب برفکی در شرق کشور تحت کنترل است
  • انجام حدود ۲میلیون و ۸۰۰ هزار آزمایش روتین وتخصصی​ در کرمانشاه
  • انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد
  • پیگیری برقراری سختی کار در حقوق کارگران استان سمنان
  • نمره مثبت در پیشگیری از بیماری‌ها و منفی در ارتقای سلامت
  • اولین نبرد هوایی بین هواپیمای هوش مصنوعی و خلبان انسانی