Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تاکنون ۷۰ درصد بودجه خود را دریافت کرده که البته بخش اعظم آن در دو ماه اخیر تأمین شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی، در نشستی با دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی و دبیران کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی با بیان اینکه دانشگاه تهران برای فعالیت‌های دانشجویی ارزش بسیاری قائل است، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های دانشجویی نوآوری و کارآفرینی را در بخش‌های مختلف به همراه دارد، زیرا نوآوری و کارآفرینی بیشتر از کلاس درس ناشی از عملکرد در میدان است و یکی از آن میدان‌ها تشکل‌ها و فعالیت‌های دانشجویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اگر دانشجو در دوران تحصیل تجربه فعالیت خلاقانه و نوآورانه داشته باشد، نیازی به شغل دولتی ندارد و به محض خروج از دانشگاه می‌تواند کسب و کار خود را ایجاد کند.

وی با اشاره به اهداف برنامه پنج ساله دانشگاه تهران تصریح کرد: دانشگاه در پیاده‌سازی این اهداف بسیار جدی است. یکی از شعار‌های بزرگ دانشگاه مسئولیت اجتماعی است، دانشگاهیان باید نسبت به سرنوشت جامعه حساسیت نشان دهند و ما نمی‌توانیم مسئولیت‌در دانشگاه را جدا از فعالیت‌های درون جامعه بدانیم. دانشگاه همواره باید نقش تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر ایفا کند.

نیلی احمدآبادی، درباره گسترش فعالیت‌های دانشجویی در دانشگاه تهران گفت: توسعه اکوسیستم فعالیت‌های دانشجویی دغدغه ما نیز است و تمامی نهاد‌هایی که به تازگی در دانشگاه تأسیس می‌شوند، در جهت توسعه اکوسیستم فعالیت‌های دانشجویی است؛ لذا محدودیت‌های مالی وجود دارد و تا این لحظه دانشگاه ۷۰ درصد بودجه خود را دریافت کرده، البته بخش اعظم آن در دو ماه اخیر نیز تأمین شده است و رشد بودجه دانشگاه نسبت به افزایش هزینه‌ها ارتقا پیدا نکرده است.

رئیس دانشگاه تهران، اظهار کرد: دولت امسال دو کمک فرعی برای ما داشت که در غیر این صورت دانشگاه در بحث تغذیه و تأمین خدمات رفاهی با مشکل مواجه می‌شد. هزینه‌های پرسنلی دانشگاه تهران تقریباً از تمامی دانشگاه‌های سراسر کشور بیشتر است و این هم به دلیل استخدام‌ها در سال‌های گذشته است. وقتی در این حوزه هزینه‌ها افزایش می‌یابد، دانشگاه باید از بودجه برخی حوزه‌های دیگر بکاهد.

وی با اشاره به اینکه ساختار بزرگ و بوروکراتیک دانشگاه طی ۸۵ سال حجیم‌تر شده، از این رو افزایش هزینه را به همراه داشته است، افزود: دانشگاه تهران برای روان‌تر کردن فعالیت‌ها و کاهش هزینه‌ها در حوزه‌های مختلف اقداماتی را آغاز کرده است. افزایش نیرو به معنی توسعه فعالیت نیست، بلکه منجر به صرف بیشتر بودجه در زمینه ساختار و تشکیلات می‌شود. در عصر دیجیتال باید فرآیند‌ها را به حداقل برسانیم.

نیلی احمدآبادی، در پایان خاطرنشان کرد: در موضوع سنوات هدف بحث درآمد برای دانشگاه نیست، بلکه مدیریت تقاضاست. زمانی که دانشجو بیش از مدت زمان مشخص شده در دانشگاه بماند، دانشگاه باید از منابع دیگر هزینه دانشجو را پرداخت کند. تخصیص سنوات برای تشویق دانشجویان در تسریع اتمام تحصیل در دانشگاه است و وامی برای پرداخت سنوات در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه تهران بودجه نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران فعالیت های دانشجویی دانشگاه تهران فعالیت ها هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /

موسسه بین‌المللی تحقیقات برای صلح موسوم به «سیپری» در تازه‌ترین گزارش خود در خصوص بودجه نظامی کشورهای مختلف، می‌گوید ایران در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ هزینه‌های نظامی خود را افزایش داده است.   به گزارش عصر ایران به نقل از یورو نیوز؛ بر اساس این گزارش که بر پایه آمارهای رسمی و دولتی کشورهای مختلف جهان حاصل می‌شود، جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۳ مبلغ ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صرف هزینه‌های نظامی کرده است. این عدد نسبت به سال ۲۰۲۲ شش دهم درصد افزایش یافته است.    بر اساس اعلام این موسسه، میزانی که ایران برای هزینه‌های دفاعی خرج کرده معادل ۲.۱ درصد تولید ناخالص داخلی کشور بوده است.    در منطقه خارمیانه کشورهای عربستان سعودی، اسرائيل و ترکیه بیش از ایران در سال ۲۰۲۳ برای صنایع نظامی خرج کرده‌اند. عربستان با تخصیص ۷۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار نه تنها در منطقه خاورمیانه در رده نخست قرار دارد که حتی در جهان هم بعد از ایالات متحده آمریکا، چین، روسیه و هند در جایگاه پنجم ایستاده است.    بعد از عربستان این اسرائيل است که با صرف ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در جایگاه دوم در منطقه خاورمیانه و پانزدهم جهان ایستاده است. ترکیه هم با ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در رده بیست و دوم دنیا قرار دارد و بیش از ایران در امور نظامی هزینه کرده است.    بر اساس نتایج این تحقیق، رتبه ایران در رده‌بندی جهان نسبت به سال ۲۰۲۲ هفت رده بالاتر رفته و از جایگاه ۳۳ به رده ۲۶ رسیده است. سهم ایران در کل هزینه‌های تسلیحاتی در جهان در سال ۲۰۲۳ حدود چهار دهم درصد بوده است. این در حالی‌است که عربستان سعودی، اسرائيل و ترکیه به ترتیب سهمی ۳.۱، ۱.۱ و شش دهم درصدی از کل هزینه‌کرد در صنایع نظامی در سال ۲۰۲۳ جهان داشته‌اند.    این گزارش که هزینه‌ها در صنایع نظامی کشورهای مختلف در تمامی نهادهای مربوطه را مورد بررسی قرار داده می‌گوید سهم هزینه‌های نظامی اختصاص یافته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دست‌کم از سال ۲۰۱۹ به بعد رو به افزایش بوده است.   بر این اساس سهم سپاه پاسداران در کل هزینه‌های نظامی ایران در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۷ درصد بوده اما این میزان در سال ۲۰۲۳ به ۳۷ درصد افزایش یافته است.    علاوه بر این در سال ۲۰۲۳ هزینه‌های مربوط به خرید هواپیما از شرکت صنعتی هواپیماسازی ایران (هسا) نیز در مدت مشابه ۲۷ درصد افزایش یافته است.    از تولیدات هسا می‌توان به هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) که سپاه آنها را تولید و مورد استفاده قرار می‌دهد اشاره کرد.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • تخلفات کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ آزاد اسلامی شامل چه مواردی است؟