Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی بین المللی ایروبیک ژیمناستیک گفت: در حال حاضر انتظار می رود که هیات ژیمناستیک استان کرمان و اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان توجه و دید خود را در رشته های ورزشی یکسان سازند و به رشته ایروبیک ژیمناستیک و قهرمانان این استان مانند دیگر ورزشکاران نگاه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ محمد مهرتاش متولد شهرکرمان و دارای مدرک دکتری بیوشیمی متابولیسم ورزشی است که از جمله فعالیت های وی می توان به مربی بین المللی ایروبیک ژیمناستیک، بدنسازی و ژیمناستیک هنری و همچنین مدرس دانشگاه و طراحی تمرین اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمتر جایی از افتخار آفرینی ملی پوشان کرمانی رشته ایروبیک ژیمناستیک صحبت شده است

محمد مهرتاش در گفتگو با راه آرمان در خصوص مقام هایی که تاکنون کسب کرده است، ابراز کرد: در سمت مربیگری، مربی اسبق تیم ملی ایروبیک ژیمناستیک بودم و موفق شدم با این تیم در سال 2017 بهترین امتیاز را برای تیم ایران تا کنون کسب کنم و همچنین در سال 2015 اولین مدال آسیایی را برای فدراسیون ژیمناستیک و همچنین هیات ژیمناستیک استان کرمان را کسب کنم، اما متاسفانه کمتر جایی از افتخار آفرینی و زحمات ملی پوشان کرمانی در رشته ایروبیک ژیمناستیک صحبت شد.

وی ادامه داد: در حالی که در سال گذشته که تیم هنری ایران موفق به کسب مقام سوم شد، هیات استان توجه بسیاری را به این رتبه از خود نشان داد و موجب دلسردی ورزشکارانی شد که 2 سال پیش نتیجه مشابهی را کسب کرده بودند در صورتی که انتطار می رود تفاوتی بین ورزشکاران و اعضای دو تیم قائل نشوند. البته جا دارد که من هم از اینجا پیشرفت تیم هنری استان کرمان و کسب مقام آسیایی را به آقای احمد کهنی ژیمناست شایسته و مربی او و همچنین هیات ژیمناستیک استان کرمان تبریک عرض کنم.

مربی بین المللی ایروبیک ژیمناستیک با بیان اینکه در بخش بین المللی آکادمی های فدراسیون جهانی شرکت داشته ام، عنوان کرد: در این عرصه در بین مربیان کشورهای مختلف آسیایی و  دیگر قاره ها موفق به کسب بالاترین نمره شدم و از فدراسیون جهانی نشان های مختلفی رو دریافت کرده ام. هم اکنون 5 مربی بین المللی در ایران فعالیت دارند که تنها 3 نفر از آنان دارای درجه 2 بین المللی هستند.

عدم شرکت تیم ملی ژیمناستیک در مسابقات برون مرزی طی یک سال گذشته

وی افزود: به عنوان مسئول کمیته آموزش، استعدادیابی و تحقیقات فدراسیون ژیمناستیک و مدرس ایروبیک ژیمناستیک از سوی فدراسیون در حال فعالیت هستم؛ گفتنی  است که در کنار مربیگری و فعالیت های مربوط به فدراسیون در استان کرمان نیز به عنوان مسئول کمیته تغذیه هیات پزشکی ورزشی استان، مدرس طراحی تمرین و مسئول کمیته استعدادیابی ورزشی در هیات ورزش های همگانی نیز فعالیت دارم.

این مربی بین المللی ایروبیک ژیمناستیک تصریح کرد:  متاسفانه در حال حاضر نزدیک به یک سال است که تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در هیچگونه مسابقات برون مرزی شرکت نکرده است؛ البته در سال ٢٠١٩ فدراسیون جمهوری اسلامی ایران مسابقات قهرمانی آسیا رو در برنامه خود قرار داده بود که علی رغم اردوهای زیادی که برگزار شد؛ اما مسابقات از سمت فدراسیون ژیمناستیک آسیا لغو گردید.

وی افزود: متاسفانه طی ده سال عنوانداری ژیمناست های کرمانی در سطح آسیا و ایران  هیچ نهادی تا کنون از ورزشکاران کرمانی حمایت نکرده است و در سال گذشته ورزشکاران با هزینه های شخصی خود در این مسابقات شرکت می کردند که باتوجه به بضاعت کم ورزشکاران این امر واقعا برای تیم ایروبیک ژیمناستیک استان کرمان سخت شد و نتوانستیم در سال جاری در مسابقات لیگ شرکت کنیم. در صورتی که حضور تیم کرمان در مسابقات لیگ بی شک می توانست نتیجه عالی را به همراه داشته باشد که این امری با بی توجهی مسئولین میسر نشد.

هویت بخشی به ورزش ایروبیک ژیمناستیک در کرمان با تخصیص فضای مجزا به این رشته

مهرتاش گفت: با توجه به اینکه رشته ایروبیک ژیمناستیک، بر خلاف بخش هنری که ٦ وسیله را نیاز دارد؛ این رشته تنها به یک  وسیله و آن هم پیست ایروبیک نیازمند است که نقش بسیار مهمی در عملکرد ورزشکاران در روز مسابقه دارد؛ تیم ایروبیک استان کرمان  در ده سال گذشته به منظور آماده شدن در اردوهای تیم ملی و مسابقات روی پیست هنری تمرینات خود را انجام می دادیم و متاسفانه تا کنون موفق نشده ایم که پیست ایروبیک و یک فضای مجزا برای تمرینات خود داشته باشیم.

مربی بین المللی ایروبیک ژیمناستیک تأکید کرد: بی شک قرار گرفتن یک فضای مجزا برای تمرین روی یک پیست ایروبیک هویت رشته را بیشتر خواهد کرد؛  همچنین برگزاری مراسم های  همگانی جهت شناخت هرچه بیشتر شاخه های ژیمناستیک به عموم جامعه باعث خواهد شد تا آگاهی نسبت به این رشته بیشتر شود که با این رویکرد تیم استان با حضور متقاضیان بیشتر، خروجی بهتری خواهیم داشت که علی رغم ارائه طرح های مختلف برای این موضوع با بی رغبتی و بعضا مخالفت مسولین رو به رو شده ایم.

وی ابراز کرد: تیم ایروبیک ژیمناستیک استان کرمان در ده سال گذشته مقام های کشوری متعددی رو کسب کرده در صورتی که حداکثر ٢٥ ورزشکار کرمانی در رشته ایروبیک ژیمناستیک حضور پیدا کرده اند که یازده نفر از این افراد تجربه حضور در اردوهای تیم ملی را داشته، که حداقل ٤ ملی پوش ثابت در مسابقات برون مرزی داشته و ٢ نفر از ملی پوشان کرمانی موفق به کسب مدال سوم آسیا شده اند.

بیشترین آمار افراد حاضر در تیم ملی ژیمناستیک مربوط به استان کرمان بوده است

مهرتاش افزود: همواره در تیم ملی بیشترین آمار ملی پوشان متعلق به استان کرمان بوده است و در آخرین مسابقه که مربیگری تیم ملی را در اختیار نداشتم از 5 نفراعضا تیم ملی ایران 2 نفر آنها از استان کرمان بودند. اما متاسفانه به دلایل نامعلومی در کادر فنی تیم ملی فردی از استان وجود نداشت.

مربی بین المللی ایروبیک ژیمناستیک بیان کرد: قطعا افرادی که در ورزش هستند چنانچه به این نسبت ها دقت کنند متوجه خواهند شد که ایروبیک استان کرمان عملکرد فوق العاده ای داشته است که اگر ما بتوانیم این نسبت ها را افزایش دهیم قاعدتا نتیجه های خوبی برای استان کسب خواهیم کرد.

مهرتاش با بیان اینکه فعال شدن شهرستان ها، پرورش مربیان و داوران باعث خواهد شد که نیروهای بیشتری برای آماده سازی در مسابقات و اردوهای تیم ملی در اختیار داشته باشیم، عنوان کرد: در حال حاضر در استان کرمان ٢ مربی و ١ داور فعال کار می کنند و نیاز است که این نفرات افزایش یابند.

پیشرفت ایروبیک ژیمناستیک استان با اعزام تیم به مسابقات برون مرزی/ با وجود نتایج درخشان هیچ گونه حمایتی از این رشته نشده است

مربی بین المللی ایروبیک ژیمناستیک ادامه داد: یک حامی مالی برای نفرات ملی پوش این رشته می تواند انگیزه های ملی پوشان را برای ادامه تمرینات و کسب نتیجه های بهتر افزایش دهد؛  همچنین برگزاری مسابقات برون مرزی و اعزام تیم به مسابقات می تواند به پیشرفت ایروبیک استان کمک شایانی کند. در حال حاضر انتظار می رود که هیات ژیمناستیک استان کرمان و اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان توجه و دید خود را در رشته های ورزشی یکسان سازند و به رشته ایروبیک ژیمناستیک و قهرمانان این استان مانند دیگر ورزشکاران نگاه کنند .

وی با اشاره به اینکه بیشتر اوقات هزینه های هنگفتی برای تیم هایی خرج می شود که عملکر مطلوبی هم ندارند، اظهار کرد: تیم های ورزشی زیادی را میشناسم که با ضعیف ترین نتایج از سوی ارگان های مختلفی حمایت می شوند؛ چرا که یکی از نمایندگان مجلس از آن تیم حمایت می کند؛ اما علی رغم مراجعات زیاد به نمایندگان و مسئولان و با توجه به نتایج درخشانی که تا کنون کسب کرده ایم؛ اما هیچ گونه حمایتی را تا کنون نداشته اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مسابقات برون مرزی حال حاضر فضای مجزا ملی پوشان سال گذشته کسب کرده تیم ملی تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۸۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از درآمد معدنی در یزد به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد

ایسنا/یزد استاندار یزد با بیان این که متناسب با سطح افتخارات و تراز استعدادهای ورزش یزد، زیرساخت‌ها و حمایت‌های لازم انجام نشده است، از افزایش سهم ورزش از بودجه استان در سال جاری خبر داد و گفت: در نظر داریم بخشی از درآمد سالانه یک مجموعه معدنی را به ورزش اختصاص دهیم.

«مهران فاطمی» عصر امروز پنجشنبه نهم فروردین‌ماه در جمع روسای هیات‌های ورزشی و برخی مدال‌آوران استان ضمن تبریک بهار طبیعت و بهار قران، اظهار کرد: هم ورزش و هم هنر،  مسیرهای رسیدن به احسن حال هستند چرا که با روح و جسم سالم می‌توان به حض معنوی دست یابیم.

وی با بیان این که در ورزش نوعی انرژی وجود دارد که افراد را اخلاق مدار می‌کند، افزود: برخی تنها حال خوب را برای خود ایجاد می کنند ولی ورزشکاران حس خوب و خوش و حس غرور را برای همه ملت ایجاد می‎کنند و این بسیار ارزشمند است.

استاندار از زحمات، سختی‎ها و رنج‌هایی که ورزشکاران کشور و استان در مسیر ورزش متحمل می‎شوند، قدردانی کرد و گفت: متاسفانه تاکنون متناسب با سطح افتخارات و تراز استعدادهایی که در یزد وجود دارد، زیرساخت‌ها و حمایت‌های لازم را نداشته‌ایم و لازم است که پیگیر اقدامی برجسته در این رابطه باشیم.

وی بر ایجاد کارگروهی ذیل شورای ورزش استان تاکید کرد و گفت: اعتبارات دولتی و حمایتهای این بخش از ورزش با محدودیت همراه است لذا تلاش داریم یک شرکت معدنی را ذیل یک مجموعه اوقافی، ثبت و بخشی از سود هر ساله‌ی آن را به حوزه ورزش تخصیص دهیم.

فاطمی افزود: این مجموعه ثبت شده و پهنه معدنی آن در حال نهایی شدن است و امیدواریم با ورود سرمایه گذار و فعالیت در این مجموعه معدنی، مشکل کمبود اعتبارات در این بخش را مرتفع سازیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این نیز سعی داریم در اعتبارت ۱۴۰۳ سهم بیشتری جهت اعتبار مورد نیاز هیاتهای ورزشی لحاظ کنیم و البته باید در موضوع حمایتها و پاداش به ورزشکاران نیز تدابیر لازم اخذ شود.

استاندار در پایان راجع به حمایت صنایع و معادن استان از ورزش نیز گفت: باید ضمن برآورد و برنامه ریزی، صنایع را به مشارکت در ورزش ترغیب کنیم.

«زهیر حاجی حسینی» مدیر کل ورزش و جوانان استان در این نشست با بیان این که سال ۱۴۰۲، سالی پر از تلخی و شیرینی برای ورزش استان یزد بود، گفت: متاسفانه پارسال برخی از پیشکسوتان ورزشی استان را از جمله مرحوم «منصور دیماسی» تنها ورزشکار یزدی صاحب مدال رشته وزنه برداری پاراالمپیک و مرحوم «جعفرپور» از پیشکوستان ورزش باستانی استان را از دست دادیم که جزو حوادث تلخ ورزش استان بودند.

وی از جمله اتفاقات شیرین ورزش استان در سال گذشته به حضور ۹ ورزشکار، مربی و داور استان یزد در مسابقات آسیایی هانگژو که سهم استان از آن کسب پنج مدال رنگارنگ بود، اشاره و اظهار کرد: یزد در سال گذشته میزبان مسابقات بین‌المللی جام فجر با حضور بالغ بر ۳۰ کشور از جهان بود، همچنین حضور سه ورزشکار یزدی در تیم ملی فوتبال ساحلی کشور را داشتیم و اخیراً نیز موفق به کسب سه سهمیه المپیک و پارالمپیک توسط ورزشکاران یزدی و حضور مربی یزدی تیم ملی در این رقابتها شدیم.

حاجی حسینی از درخشش تیم‌های لیگی استان در سطح کشور از جمله تیم‌های چادرملو در فوتبال و شهداب در والیبال و در سایر رشته‎های ورزشی خبر داد و گفت: همه این اتفاقات حاصل زحمات و تلاش ورزشکاران، مربیان و روسای هیات‌های ورزشی استان و شهرستانها و نیز مسئولان ورزش و حمایت مدیران ارشد استان بوده است.

وی با اشاره به برگزاری سه نشست شورای عالی ورزش استان در سال گذشته، بر لزوم برگزاری این نشست‌ها به صورت فصلی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در حوزه زیرساخت‌های ورزشی استان نیز اتفاقات چشمگیری را پارسال در استان شاهد بودیم به نحوی عملیات اجرایی بسیاری از طرحهای نیمه تمام استان آغاز شده و  امیدواریم ۸۰ درصد طرحهای نیمه تمام ورزشی استان را امسال و بخش قابل توجهی را در بهار امسال آماده بهره برداری کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان در پایان نیز اجرای سند تحول یزد نوین در حوزه ورزش با عزم و حمایت مسئولان و فعالان ورزشی استان، اتمام طرحهای نیمه تمام استان در جهت افزایش سرانه ورزشی استان، میزبانی از رویدادهای معتبر بین المللی در استان در راستای گردشگری ورزشی،  حمایت ویژه از ورزشکاران استان در المپیک و پاراالمپیک، حمایت ویژه و منظم صنایع و معادن استان از رشته های مختلف ورزش و تقویت رشته های اولویت دار استان را از مهمترین سیاستهای ورزش استان در سال جاری برشمرد.

در این نشست تعدادی از روسا و فعالان هیات‌های ورزشی استان به ایراد سخن پرداختند و در پایان نیز از مدال آوران استان در رقابتهای بین المللی تجلیل شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همت خیرین برای توسعه فضای ورزشی در سراوان
  • بخشی از درآمد معدنی در یزد به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد
  • هویت‌بخشی صنایع‌دستی با احیای گل و چوب
  • بلیت‌هایی که هنوز OK نشده است/ چالش ورزش ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس
  • ژیمناستیک در ۱۴۰۲، مدال تاریخی در اوج بلاتکلیفی
  • ورزشکاران مازندرانی ۸ سهیمه المپیک پاریس را کسب کردند
  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • سلامت: فوتبالی نه ولی تراکتوری‌ام
  • هجدهمین دوره مسابقات قرآنی «سفیر مهربانی» برگزار می‌شود
  • سطح ووشو ایران در مجامع بین‌المللی مطلوب است