Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

تب شدید در بسیاری از موارد علت جسمانی ندارد و از شرایط روانی بیمار نشأت می‌گیرد. تب روانی ناشی از استرس وضعیتی است که باعث افزایش دمای بدن می‌شود.

تب شدید در بسیاری از موارد علت جسمانی ندارد و از شرایط روانی بیمار نشأت می‌گیرد. تب روانی ناشی از استرس وضعیتی است که باعث افزایش دمای بدن می‌شود. به گفته محققان، وقتی در معرض حوادث عاطفی یا استرس مزمن قرار بگیرید، دچار تب روانی می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر تاکاکازو اوکا از دانشکده کیوشو در دانشگاه علوم پزشکی ژاپن، که در رشته طب روان‌تنی تخصص دارد، می‌گوید: «با وجود اینکه این عارضه در مقالات مختلف معرفی شده است، تنها چند پزشک در سراسر جهان به مطالعه و پژوهش در این زمینه پرداخته‌اند». این عارضه در سال‌های اخیر شیوع بیشتری پیدا کرده است. دکتر اوکا با بیماران زیادی روبرو شده است که بسیاری از آنها از دانشجویانی بوده‌اند که در دانشگاه دچار استرس شده بودند. به گفته دکتر اوکا، از آنجایی که بسیاری از پزشکان درک کاملی از این پدیده روانی ندارند، تشخیص درست نمی‌دهند و مشکل بیماران را به شیوه‌های نامعقول درمان می‌کنند.

درجه حرارت بالای بدن و علائم ناشی از استرس، بیماران را با مشکلات متعددی مواجه می‌کنند. افزایش درجه حرارت بدن تنها یکی از علائم ابتلا به تب روانی است. بیمارانی که تحت درمان قرار می‌گیرند، تنها خواهان کاهش درجه حرارت بالای بدنشان نیستند؛ بلکه می‌خواهند از شر تمام علائم خلاص شوند.

روش‌های درمانی متعددی برای حل این مشکل وجود دارد؛ اما همگی به طور کلی شبیه روش‌های درمانی مربوط به اختلالات ناشی از استرس هستند که ارتباط مشخصی با تب روانی ندارند. با این حال، دکتر اوکا معتقد است که در آینده نزدیک پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه درمان این عارضه حاصل خواهد شد. دکتر اوکا به جای استفاده از واژه تب روانی از اصطلاح «هیپرترمی عملکردی» برای معرفی این عارضه استفاده می‌کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: استرس تب افزایش دمای بدن علائم صراط ناشی از استرس تب روانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی تیم فوتسال قرقیزستان: مقابل ایران بدون استرس بازی می‌کنیم

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون فوتبال، لوئیس برنات مولینا، سرمربی تیم ملی فوتسال قرقیزستان در نشست خبری پیش از بازی با تیم ایران در یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا، گفت: ما برای بازی با ایران استراتژی خودمان را داریم، ایران تیم بسیار بزرگی است و ما می‌دانیم که مسابقه آسانی را نخواهیم داشت.   وی افزود: کاری که ما تا این مرحله انجام دادیم برای خیلی‌ها فراتر از انتظاری بود که از ما وجود داشت، ما از این دستاورد لذت می‌بریم و مسابقات را با تمرکز ادامه می‌دهیم.   مولینا با اشاره به بازی این تیم مقابل ژاپن، گفت: ما مقابل ژاپن بدون استرس و فشار بازی کردیم و همین را از بازیکنانم در مقابل ایران خواسته‌ام. این کاری است که انجام خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • من استرس رفتن علی دایی را داشتم | زوج من و مهدوی کیا نادیده گرفته شد
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • چگونه افسردگی را از خود دور کنیم؟
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • سرمربی قرقیزستان: می‌خواهیم برابر ایران بدون استرس بازی کنیم
  • سرمربی تیم فوتسال قرقیزستان: مقابل ایران بدون استرس بازی می‌کنیم
  • مواد توهم‌زا چه عارضه هایی دارند/ تسریع در روند مرگ سلولی
  • قند خون بالا و چربی خون با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است
  • دیابتی‌ها از ته دل بخندید تا معجزه آن را ببینید