Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@09:05:20 GMT

هندی‌ها مسافران جدید اصفهان

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۸۷۶۴

هندی‌ها مسافران جدید اصفهان

حضور گروه "جای جاگارت" در اصفهان و جلسه با مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان باعث شد تا زمینه های رشد گردشگری بین دو کشور افزایش یابد؛ معاون گردشگری استان اصفهان نیز ابراز امیدواری کرده تا هندی های بیشتری از ایران و اصفهان بازدید کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان میزبان گروه "جای جاگارت" از هندوستان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه که از ۵۰ نفر تشکیل شده به مناسبت یکصد و پنجاهمین سالگرد تولد ماهاتما گاندی، رهبر سیاسی و معنوی هند در راه مبارزه با استعمار بریتانیا سفر خود را از هند آغاز کرده و قصد دارند پیاده تا "ژنو" پیش روند. هدف آن‌ها مخابره پیام صلح و دوستی به جهانیان است.

ایران و هند مراودات اقتصادی فراوانی دارند، اشتراکات فرهنگی دو کشور باعث شده تا علاوه بر دولت‌ها نیز ملت‌های ایران و هند به هم نزدیک شوند. به همین دلیل چند سالی می‌شود که تبادل گردشگر به صورت محدود بین دو کشور که حتی با زبانی از ریشه‌های مشترک صحبت می‌کنند، وجود دارد. حتی در سرزمین هند اقلیت هزاران ساله به نام پارسیان هند زندگی می‌کنند که ریشه و تباری ایرانی دارند و جشن‌های پارسی را هر ساله پاس می‌دارند.

سفر گروه "جای جاگارت" بهانه خوبی شده تا دو کشور درباره این اشتراکات بیشتر بحث کرده تا زمینه تبادلات فرهنگی از جمله گردشگری بیش از پیش مدنظر قرار گیرد. هند یک اقتصاد با سرعت بالای پیشرفت و کشوری با جمعیت بالا است، از همین پیش بینی می‌شود در سال‌های آتی شاهد حضور گردشگران متمول هندی در نقاط مختلف جهان باشیم.

سید علی صالح درخشان، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا درباره جلسه مشترک با گروه "جای جاگارت" گفت: این گروه علاقه مند بودند تا مراودات بیشتری در زمینه گردشگری با ایران داشته باشند. همچنین این گروه در تهران قراردادی را منعقد کردند تا مجسمه‌ای از گاندی را در یکی از میدان‌های شهر تهران قرار دهند. این گروه در پایان جلسه که با مسئولین اداره‌کل میراث فرهنگی اصفهان داشتند اعلام کردند که یکی از مجسمه‌های گاندی را در میدانی در اصفهان نصب کنند. البته تفاهم نامه‌ای در این رابطه امضا نشد و مدیریت شهری اصفهان باید این موضوع را بررسی کند.

وی ادامه داد: در جلسه با گروه "جای جاگارت" درباره اشتراکات فرهنگی دو کشور بحث شد و این گروه ابراز تمایل کردند که در زمینه گردشگری با ایران و به خصوص اصفهان همکاری داشته باشند. اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز آمادگی خود برای انجام هرگونه همکاری اعلام کرد.

درخشان با اشاره به پیشنهاد سرمایه گذاری هندی‌ها در زیرساخت‌های گردشگری ایران مطرح شد، خاطرنشان کرد: یکی از محورهای صحبت‌ها در جلسه روز گذشته مشارکت سرمایه‌گذاران هندی در زیرساخت و توسعه گردشگری ایران بود، در همین رابطه فرصت‌های سرمایه گذاری که بخش خصوصی آن را تهیه کرده در اختیار هندی‌ها قرار خواهیم داد. برای تحقق این امر بخش خصوصی هند با بخش خصوصی ایران باید وارد مذاکره شوند تا گردشگران هندی را در ایران و اصفهان داشته باشیم.

معاون گردشگری استان اصفهان افزود: رابطه سیاسی اجتماعی خوبی بین ایران و هند وجود دارد ضمن اینکه دو کشور اشتراکات فرهنگی زیادی نیز دارند. به همین دلیل امیدواریم صحبت‌های انجام شده در جلسه روز گذشته به مرحله اجرا نیز برسد.

درخشان در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌ریزی و جذب گردشگر از بازار هندوستان، توضیح داد: یکی از اتفاقات خوبی که در اصفهان و کشور رخ داده بازاریابی هوشمند گردشگری است. ایران همواره از برخی کشورها گردشگران فرهنگی و تاریخی می‌پذیرفت که به دلیل بروز پاره‌ای از مسائل و مشکلات ورود گردشگر از این بازارها نزدیک به صفر شده است. به همین دلیل یکی از دستورهای جدی شناسایی و برنامه‌ریزی در بازارهای جدید گردشگری است. هند نیز یکی از همین کشورها بوده که به دلیل جمعیت بالا و اقتصاد رو به رشد بازار بزرگی در صنعت گردشگری دارد.

وی تاکید کرد: هند و ایران در حوزه صنایع دستی پیشتاز هستند و تمام این اشتراکات می‌تواند به توسعه گردشگری بین ایران و هند منجر شود. همانطور که اصفهان در بازار چین موفق بود و عملکرد خوبی داشت، پس از گذر از بحران‌های گردشگری کنونی و کنترل ویروس کرونا در بازار هند نیز این استراتژی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 412000

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گردشگری تور گردشگری هند هندوستان گردشگران اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان ایران و هند دو کشور هندی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۸۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشترک سرکنسول روسیه در اصفهان با استاندار یزد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، نشست مشترک آندری ژیلتسوف؛ سرکنسول روسیه در اصفهان با مهران فاطمی، استاندار یزد برگزار و در جریان آن ظرفیت های استان یزد به منظور تعمیق همکاری های فی ما بین تشریح شد.
 
استاندار یزد در این نشست، ضمن تبریک انتصاب آندری ژیلتسوف به سمت سرکنسول روسیه در اصفهان، گفت: همکاری های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و روسیه بویژه در دولت سیزدهم، فرصت مناسبی را برای تعمیق همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف فراهم آورده است.
 
وی در ادامه به انجام 2 گفتگوی حضوری و 6 گفتگوی تلفنی بین روسای جمهور ایران و روسیه در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: وزرای امور خارجه دو کشور نیز 5 بار به صورت حضوری و 7 بار به صورت برخط با یکدیگر گفتگو کرده اند.
 
فاطمی در همین راستا خاطرنشان کرد: موضوع مذکور گویای این امر است که اراده‌ای راسخ و مستحکم برای هر چه بیش‌تر نزدیک‌ شدن دو کشور نزد مقامات عالیه دو طرف وجود دارد.
 
وی با اشاره به توافقات و تفاهمات صورت گرفته در جریان تبادل هیات های عالی رتبه بین دو کشور و نشست های کمیسیون مشترک اقتصادی، افزود: این توافقات و تفاهمات ظرفیت های مناسبی برای گسترش و تعمیق همکاری ها فراهم کرده است.
 
استاندار یزد با بیان اینکه امیدواریم آثار این توافقات به حوزه همکاری‌های استانی نیز گسترش پیدا کند، اظهارداشت: در همین راستا و به منظور اجرای این تفاهمات، آمادگی داریم مدل هایی را در مقیاس استانی طراحی کنیم.  
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قدمت 3 هزار ساله یزد، خاطرنشان کرد: یزد به عنوان تنها شهر ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو، دارای ظرفیت های منحصر به فردی در حوزه گردشگری است.
 
استاندار یزد با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری یزد می تواند بستری مناسب برای تعمیق دوستی دو ملت باشد، اظهارکرد: خوشبختانه سفر گردشگران روسی پس از اجرای توافق لغو روادید گروهی بین ایران و روسیه آسان تر نیز شده است.
 
وی در ادامه با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) در سال 2024 ، تصریح کرد: این موضوع، ظرفیت و فرصت های مضاعفی را برای توسعه گردشگری بین اعضا از جمله کشور روسیه فراهم کرده است.
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه یزد در ماه می میزبان اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو ACD است، اظهارکرد: امیدواریم رئیس محترم آژانس فدرال جهانگردی روسیه (روس توریسم)  نیز در این رویداد حضور داشته باشند.
 
وی در ادامه به جایگاه ممتاز یزد در حوزه های اقتصادی در بیت استان های کشور به ویژه در حوزه معادن، صنعت کاشی و سرامیک، نساجی، فولاد، پتروشیمی، سیم و کابل و کشاورزی اشاره و آن ها را ظرفیت های مکملی برای توسعه همکارها با روسیه خواند.
 
فاطمی همچنین با بیان اینکه استان یزد قطب تولید محصولات کنجدی و حلوا و ارده است، اظهارداشت: شرکت های یزدی آماده تامین نیازمندی های مردم روسیه در این زمینه هستند.
 
استاندار یزد با بیان اینکه از شرکت‌های روسی علاقمند به فعالیت اقتصادی در استان یزد استقبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران و اتباع روسی مقیم استان یزد از حمایت کامل ما برخوردار خواهند بود.  
 
وی در همین راستا ادامه داد: نهادهای اجرایی ذیربط استان آمادگی دارند اطلاعات مربوط به فرصت‌های سرمایه گذاری و مشوق‌های مربوطه را در اختیار شرکت‌های علاقمند روسی قرار دهند.  
 
فاطمی در پایان از استقبال استان از گسترش همکاری ها با طرف های روسی خبرداد و نسبت به تبادل هیات های اقتصادی بین استان و کشور روسیه اعلام امادگی کرد.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های خرم‌آباد ضروری است
  • ضرغامی: ورودی تمامی شهرها بازارچه صنایع‌دستی ایجاد می‌شود
  • چند میلیون گردشگر خارجی سال گذشته به ایران آمدند؟
  • ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند
  • نسبت نمایشگاه کتاب تهران با گردشگری ادبی چیست؟
  • رونق توریسم و مبادلات فرهنگی با رویداد‌های ادبی / نسبت نمایشگاه کتاب تهران با گردشگری ادبی چیست؟
  • ثبت حدود ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان
  • نشست مشترک سرکنسول روسیه در اصفهان با استاندار یزد
  • هفته فرهنگی ایران و مالزی فرصتی غنی برای تبادلات فرهنگی است
  • معرفی دریاچه ارومیه به‌عنوان قطب گردشگری شمال‌غرب كشور با برگزاری جشنواره‌های گردشگری