Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@00:24:52 GMT

جشنواره تجسمی فجر یک تیغ دولبه است

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۸۸۳۰

جشنواره تجسمی فجر یک تیغ دولبه است

یک هنرمند عکاس با اعتقاد بر اینکه جشنواره تجسمی فجر همانند یک تیغ دولبه است، می‌گوید که این جشنواره باید از رویکردهای دولتی فاصله بگیرد و خودش را به هنرمندان نزدیک کند.

مسعود زنده‌روح کرمانی ـ هنرمند عکاس ـ در گفت‌وگویی با ایسنا در پاسخ به این پرسش که چرا جشنواره تجسمی فجر برخلاف سایر جشنواره‌های فجر جریان‌ساز نیست، با بیان اینکه «به طور کلی زمانی می‌توان یک جشنواره را جریان‌ساز کرد که برای قبل و بعد از برگزاری آن برنامه‌ریزی وجود داشته باشد»، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک دهه از عمر جشنواره تجسمی فجر گذشته است و دیگر باید مانفیست و ایده خود را بخش تجسمی مطرح و روشن کند که می‌خواهد با کدام رویکرد کار کند و برای این امر باید یک دبیر ثابت و دبیرخانه فعال داشته باشد تا در طول سال تمام آثار این حوزه را رصد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمی‌توان دوره به دوره داور و شورای سیاست‌گذاری را عوض کرد و انتظار جریان‌سازی هم داشت؛ البته در چند سال اخیر مقداری تکلیف جشنواره روشن شده است.

زنده‌روح کرمانی همچنین درباره لزوم همراهی جشنواره‌های هنری با حال و هوای جامعه، خاطرنشان کرد: فجر جشنواره‌ای است که تفکر دولت را به یدک می‌کشد و طبیعتا این موضوع نیز به برگزارکننده جشنواره برمی‌گردد. به هر حال گاهی برخی اتفاقاتی که در کشور رخ می‌دهد که می‌تواند در همه حوزه‌ها تاثیرگذار باشد. در این میان جشنواره‌های فجر هم که مبنای آنها دولت است به نوعی تحت تاثیر این اتفاقات قرار گرفتند؛ که البته در جشنواره فیلم بیشتر و در جشنواره‌های موسیقی و تجسمی کمتر شاهد این تاثیرگذاری بودیم.

این هنرمند عکاس یادآور شد: من فکر می‌کنم جشنواره باید از رویکردهای دولتی فاصله بگیرد و خودش را به هنرمندان نزدیک کند. گاهی در برخی از دوره‌ها این اتفاق می‌افتاد؛ به عنوان مثال در دوره سوم جشنواره کاملا مردمی بود، اما در دوره چهارم کاملا برعکس و جشنواره شدیدا به سمت دولتی شدن رفت.

زنده‌روح کرمانی خاطرنشان کرد: در این میان هنوز جشنواره تجسمی تکلیف خودش را روشن نکرده است. برخی می‌گویند اگر این جشنواره «فجر» است باید درباره انقلاب باشد و از سوی دیگر گروهی اعتقاد دارند که اگر این جشنواره یک رویداد هنری است باید فاصله خود را از دولت حفظ کند؛ در واقع جشنواره همانند یک تیغ دو لبه است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره تجسمی فجر جشنواره تجسمی فجر 98 دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر جشنواره تجسمی فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی وزارت علوم، مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» با همکاری وزارت علوم و بهداشت با حضور فعالان این حوزه از ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت در مشهد مقدس به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه ها و برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه های محوری این جشنواره بوده و در پایان از آثار برتر شرکت کننده در جشنواره تقدیر بعمل خواهد آمده است.

گفتنی است نشست مرحله نهایی داوری این جشنواره با حضور علی نادری، سعید صدرائیان، امید مهدی نژاد، اکبر نصرالهی، علی رجبی، مرتضی خلفی زاده، حامد تیموری، رضا رخسایی، حامد یاقوتی، مهدی عرفاتی، سید شهاب واجدی و متین منتظمی برگزار شد.

کد خبر 6080933

دیگر خبرها

  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • آغاز جشنواره استانی طنزواره میرماه در محمودآباد
  • ۱۵ اردیبهشت؛ برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر دانشجویی
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • رتبه برتر خبرنگار ایمنا در جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب»
  • پرونده چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری بسته شد
  • خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳