Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@20:22:22 GMT

اعتکاف رجبیه در مساجد استان مرکزی برگزار نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۹۱۷۱

اعتکاف رجبیه در مساجد استان مرکزی برگزار نمی‌شود

ایسنا/مرکزی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، امسال این مراسم معنوی در مساجد استان برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور و در استان مرکزی در گذشته آمادگی خود را برای برگزاری مراسم اعتکاف اعلام کرده بود و قرار بود این مراسم در 150 مسجد در سراسر استان برگزار شود، اما با توجه به گفت‌وگوی وزیر بهداشت و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در روز گذشته درخواست شد با توجه به گسترش ویروس کرونا، به منظور پیشگیری از شیوع و گسترش این ویروس چنین تجمعاتی برگزار نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نهایت در استان مرکزی تصمیم بر این گرفته شد که فعلا این مراسم معنوی رسما برگزار نشود، اما در صورتی که تا دو هفته آینده شرایط تغییر کرد، تبلیغات اسلامی آمادگی برگزاری این مراسم را دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر تمام اقدامات به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مساجد نیز صورت گرفته و طبق آخرین مصوبه جلسه پدافند غیرعامل، مساجد باید برپایی نماز جماعت را به حداقل برسانند و لازم است نمازگزاران مهر، چادر و سجاده را برای اقامه نماز جماعت با خود به همراه داشته باشند.

قربان‌پور با اشاره به وجود دو هزار و 200 مسجد در استان مرکزی اضافه کرد: تمامی مساجد باید نظافت و بهداشت را بیش از گذشته رعایت کنند و در صورت کمبود وسایل ضدعفونی با مراجعه به دانشگاه علوم پزشکی می‌توانند این اقلام بهداشتی را تهیه کنند، همچنین دانشگاه علوم پزشکی در خصوص ارائه آموزش‌های لازم در مساجد نیز آمادگی خود را اعلام کرده‌ است.

گفتنی است، مراسم معنوی اعتکاف هر ساله همزمان با سالروز ولادت امام علی(ع) از 13 رجب آغاز و معتکفین به مدت سه روز در مساجد معتکف می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس اعتكاف استانی فرهنگی و هنری تبلیغات اسلامی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد

        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   در این مراسم، مدیر عالی حرم مطهر رضوی ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به نقش مهم و خطیر این یگان در حفاظت از حرم مطهر رضوی اشاره کرد.   آقای رضا خوراکیان همچنین از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان یگان حفاظت در انجام وظایف محوله قدردانی کرد و گفت: شما با هوشیاری و دلسوزی خود، امنیت و آرامش را برای زائران حرم مطهر رضوی به ارمغان آورده‌اید.   در ابتدای این مراسم سرهنگ صالح، فرمانده یگان حفاظت حرم مطهر رضوی ضمن خیر مقدم به ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت های این یگان در حفاظت از حرم مطهر حضرت رضا(ع) پرداخت.   مراسم صبحگاه یگان حفاظت همزمان با سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قرائت قرآن کریم، صلوات خاصه حضرت رضا(ع) و ادای احترام به آرمان های والای جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

 

دیگر خبرها

  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • رونمایی از مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر
  • سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد