Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-معاون تعالی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم توجه به اظهار نظرهای تخصصی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و متخصصین مربوطه، دو دمنوش برای مقابله با کرونا و تقویت سیستم ایمنی بدن را معرفی کرد.

دکتر علیرضا عباسیان با اشاره به اینکه هیچ راهی مانند رعایت نکات بهداشت فردی نمی‌تواند در جلوگیری از انتقال بیماری‌های واگیر موثر باشد، گفت: البته می‌توانیم با مصرف برخی مواد غذایی سعی کنیم سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با بیماری‌ها تقویت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به عنوان مثال یکی از خوراکی‌های مفید دمنوش‌های طبیعی تهیه شده در منازل است. مصرف خیسانده تخم بالنگو و بارهنگ در آب و گلاب به همراه کمی زعفران، ‌ یکی از دمنوش‌های موثر خواهد بود. برای تهیه این دمنوش باید سه چهارم لیوان آب، یک چهارم لیوان گلاب و یک قاشق چایخوری تخم بالنگو را به همراه یک قاشق چایخوری تخم بارهنگ با یکدیگر مخلوط کرده و نیم ساعت صبر کنید تا بالنگو و بارهنگ به خوبی لعاب دهند. سپس سرِ قاشق چایخوری زعفران ساییده شده را به مواد قبلی اضافه کرده و دوباره هم بزنید؛ پس از آن می‌توانید دمنوش را با افزودن کمی عسل طبیعی آرام‌آرام بنوشید. این مقدار ۲ تا ۳ بار در روز برای بزرگسالان قابل تکرار و مفید است.

این متخصص طب ایرانی، ‌ دمنوش دیگری که می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی مفید باشد را اینگونه معرفی کرد: دمنوشی از آویشن و شیرین بیان که می‌توانید آن را با عناب مصرف کنید. برای تهیه این دمنوش یک قاشق غذاخوری برگ آویشن به همراه یک قاشق چایخوری پودر ریشه شیرین بیان را به همراه پنج عدد عناب را در یک قوری ریخته و یک لیوان آب جوش روی آن بریزید. این مخلوط را یک ربع با حرارت ملایم دم کرده و پس از صاف کردن، آن را به صورت گرم بنوشید. توجه کنید که این دستور دو بار در روز برای بزرگسالان قابل تکرار است.

عباسیان تاکید کرد: البته برای کسانی که فشار خون بالا دارند مصرف شیرین بیان بیش از ۳ تا ۴ هفته توصیه نمی‌شود. همچنین مقادیر یاد شده با نصف مقدار دستور از سن هفت سالگی به بعد و با یک سوم تا یک چهارم مقدار دستور برای کودکان ۲ تا ۷ ساله مجاز است. برای کودکان زیر ۲ سال نیز تنها از هر کدام دو تا ۴ قاشق غذاخوری در روز مناسب است.

ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قاشق چایخوری یک قاشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزئیات ایمن سازی باغ کتاب/ ایمنی باغ کتاب جدی‌ترین دغدغه شهرداری تهران

چندی پیش یکی از اعضای شورای شهر تهران اعلام کرد که مجموعه باغ کتاب تهران جزو ساختمانهای ناایمن شهر محسوب می‌شود و خواستار توجه مدیریت شهری برای ایمن سازی این مجموعه شد؛ اما حالا مدیرعامل باغ کتاب ضمن تشریح اقدامات مختلف برای افزایش ایمنی این مجموعه اعلام می‌کند که ایمنی باغ کتاب جدی‌ترین دغدغه مدیریت شهری و بویژه شهردار تهران است.

به گزارش ایسنا، دی ماه سال‌جاری مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به گزارش‌های منتشر شده درباره برخی اماکن غیر ایمن در تهران، گفته بود: بر اساس گزارش سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران تهران برخی از این ساختمان‌ها وضعیت بسیار ناایمنی دارند و باغ کتاب را به عنوان نمونه اعلام کرد که به لحاظ ایمنی شرایط نامناسبی دارد.

وی تأکید کرده بود: کوچک‌ترین آتش سوزی در این مجموعه مثل انبار باروت می‌شود؛ لذا از در شهرداری تهران درخواست می‌شود تا نسبت به ایمن سازی این مجموعه‌ها اقدام کند. بی‌تردید اگر اتفاقی در آنجا بیفتد اصلا قابل جبران نیست. اگر کسی گزارش مربوط به این مجموعه را بخواند قطعا شب نمی‌تواند بخوابد.

ایمنی مجموعه باغ کتاب که یک مجموعه پرمخاطب بوده و بنا به گفته مدیران این مجموعه فرهنگی با وسعت ۱۱۰ هزار مترمربعی، روزانه ۱۵ هزار تردد ثبت می‌شود و حتی در روزهای آخر هفته و تعطیلات گاهی این عدد به  ۲۰ هزار تردد نیز می‌رسد، باید مورد توجه بوده و مسائل ایمنی و رفع نواقص در این مجموعه در دستور کار قرار گیرد؛ بطوریکه مدیرعامل باغ کتاب تهران می‌گوید: باغ کتاب تهران از ابتدا و به‌خصوص شش ماه گذشته، تدابیر مختلفی برای بهبود وضعیت HSE و موارد عدم انطباق انجام داده است.

رضا مجدی در گفت وگو با ایسنا، درباره رفع موارد عدم انطباق مجموعه باغ کتاب تهران با اشاره به هزینه‌های لازم برای ارتقاء وضعیت HSE باغ کتاب اظهار می‌کند: هزینه ارتقاء HSE باغ کتاب حدود ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است که امید داریم این بودجه را دریافت کنیم؛ چرا که امنیت هم‌وطنان جزو دغدغه های مهم ما و شهرداری تهران به‌ویژه آقای زاکانی شهردار تهران است.

مدیرعامل باغ کتاب تهران در خصوص اقدامات آتش‌نشانی در این مجموعه می افزاید: سیستم اعلام و اطفاء حریق باغ کتاب از ابتدای بهره‌برداری این مجموعه به دلیل تأمین نشدن بودجه راه‌اندازی نشده بود، اما در این دوره در حال راه‌اندازی سیستم اعلام حریق هستیم؛ البته با وجود اینکه راه‌اندازی سیستم اطفاء حریق نیازمند تأمین بودجه از سوی نهاد ذی‌ربط است، در خصوص کپسول‌های آتش‌نشانی، احراز تعداد، ظرفیت و موقعیت و شارژ آن‌ها اقدام شد. همچنین، مانورهایی برای آشنایی کارکنان باغ کتاب برای استفاده از این کپسول‌ها برگزار و این مانورها هم به پایان رسیده است.

مجدی ادامه می دهد: با نیازسنجی‌های انجام شده، تعداد جعبه‌های کمک‌های اولیه ۲ برابر شد. همچنین در راستای حفظ ایمنی و سلامتی مخاطبان، به‌ خصوص کودکان و نوجوانان با هماهنگی شرکت شهر سالم شهرداری تهران و برخی بیمارستان‌های اطراف باغ کتاب قرار است تیم اورژانس در روزهای پرتردد از جمله پنجشنبه و جمعه در باغ کتاب مستقر باشد. در حال حاضر نیز در برخی از رویدادهای باغ کتاب از تیم اورژانس و آتش‌نشانی دعوت می‌کنیم در باغ کتاب حاضر باشند.

مدیرعامل باغ کتاب درباره سایر موارد مربوط به ایمنی محیطی این مجموعه می‌گوید: از همان ابتدا، با دعوت از کارشناسان مجرب و افراد صاحب‌نظر، مسیرهای خروج اضطراری باغ کتاب بازگشایی و رفع انسداد و علائم و تابلوهای راهنما در محیط نصب شدند. علاوه بر این، برخی درهایی که موقتا بسته هستند، امکان باز شدن آن‌ها در عرض چند ثانیه وجود دارد. شیشه‌های نمای باغ کتاب هم از نوع ۳ لایه لمینت‌شده و غیر ریزنده است که با وجود انحصاری بودن شیشه‌ها و هزینه بالای آن، برای رفع این مشکل نیز اقدام کرده‌ایم.

وی با اشاره به این نکته که بیش از ۶۵ درصد از مخاطبان باغ کتاب خانواده‌ها هستند، ادامه می‌دهد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استانداردسازی، ایمن کردن فضاهای بازی کودکان در بخش‌های بهره‌برداری است. این مسائل با همکاری بهره‌برداران و سازمان ملی استاندارد شناسایی شده و در حال انجام است.

مدیرعامل باغ کتاب در ادامه با اشاره به اقدامات کنترلی و پیشگیرانه خطرات برق گرفتگی در باغ کتاب می گوید: سیستم ارتینگ باغ کتاب فعال است و کارکرد آن طی بازدیدهای دوره‌ای به‌طور مرتب بررسی می‌شود. همچنین آب‌نمای ورودی اصلی نیز استاندارد و خطر برق‌گرفتگی آن برطرف شده است. 

وی در خصوص ایمنی آسانسورها و پله برقی‌های این مجموعه نیز می‌گوید: قرارداد تعمیر، نگهداری و رفع معایب و مشکلات آسانسورها منعقد شده و پیمانکار آن در حال رسیدگی ماهانه با ارائه صورت‌ وضعیت‌های مربوطه، اصلاح و تعمیرات لازم است.

مجدی در پایان می‌افزاید: در حال حاضر باغ کتاب آمادگی کامل برای میزبانی مهمانان و مخاطبان این مجموعه را دارد و پیگیر مجدانه برای ارتقاء HSE باغ کتاب و دریافت بودجه جهت راه‌اندازی سیستم اطفاء حریق و هوشمندسازی است و هیچ ریسک نابخردانه‌ای در باغ کتاب وجود ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت همسبتگی بین جهان اسلام برای مقابله با اسلام هراسی
  • باکتری‌های روده نوزادان سیستم ایمنی آنها را شکل می‌دهد
  • با این دمنوش‌ها حالت تهوع را درمان کنید
  • نقش زنان در سیستم‌ غذایی جهان
  • تشریح جزئیات ایمن سازی باغ کتاب/ ایمنی باغ کتاب جدی‌ترین دغدغه شهرداری تهران
  • جگر مرغ مفید است یا مضر؟
  • با مصرف روزانه این 10 نوشیدنی گیاهی، سلامت شما تضمین می شود!
  • فواید برگ سنا برای پوست
  • طرز تهیه لذیذترین کاپ کیک‌ هویج و دارچین + فیلم
  • به این افراد هرگز گل گاو زبان ندهید