Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:08:20 GMT

بیش از ۳ هزار واحد مسکونی در زلزله «قطور» خسارت دید

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۹۳۲۶

بیش از ۳ هزار واحد مسکونی در زلزله «قطور» خسارت دید

محمد عابدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به این تعداد از واحدهای مسکونی در ۲۸ روستای بخش قطور بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده‌است.

وی افزود: مصدومان این زلزله و پس‌لرزه‌های آن تاکنون به 104 نفر رسیده است که ۸۵ نفر از از این مصدومان به صورت سرپایی درمان شده‌اند و باقی نیز در بیمارستان‌های خوی بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: تاکنون مقدار قابل توجهی اقلام امدادی چادر، پتو و وسایل گرمایشی و خوراکی در بین زلزله‌زدگان توزیع شده و امروز هم ۲ هزار ۵۰۰ تخته چادر دیگر در بین آسیب‌دیدگان توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر ساعت ۹:۲۲ صبح روز گذشته، یکشنبه حوالی شهر قطور خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند و علاوه بر مصدومیت اهالی موجب تلف شدن صدها راس دام و تخریب ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی منازل در ۴۳ روستای شهرستان‌های سلماس و خوی شد. 
مسوولان آذربایجان‌غربی پس از این زلزله در منطقه حضور یافتند و امدادرسانی و توزیع چادر و اقلام امدادی قبل از تاریکی هوا در بیشتر مناطق انجام شد اما در ساعت ۱۹:۳۰ بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ «زرآباد» خوی را لرزاند و بار دیگر امدادگران به این منطقه اعزام شدند. 
اگرچه زلزله «زرآباد» به دلیل آنکه در عمق ۲۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست، خسارت گسترده‌ای نداشت اما همین زمین‌لرزه نیز تعدادی از مردم را راهی بیمارستان کرد. 

 
 
 

برچسب‌ها قطور آذربایجان غربی خوی زلزله پروندهٔ خبری زلزله در آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطور آذربایجان غربی خوی زلزله قطور آذربایجان غربی خوی زلزله آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد

مصطفی بیک مداح اظهار کرد: ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در ساعات اولیه وقوع سیل و امدادرسانی به مناطق خسارت دیده از بارندگی در شهرهای جنوب استان حضوری فعال داشتند.

وی ادامه داد: تاکنون بر اساس برآورد اولیه یک‌هزار و ۵۰۰ واحد روستایی نیازمند تعمیر ناشی از سیلاب در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در جریان بارندگی های رگباری اخیر استان و طغیان رودخانه های محلی ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی و ۱۵۰ واحد مسکونی در شهرهای جنوب استان کاملا تخریب شدند که نیازمند بازسازی مجدد هستند.

وی تاکید کرد: به محض تامین اعتبارات مورد نیاز تعمیر و بازسازی منازل شهروندان سیستان و بلوچستان از سوی این نهاد آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • بهاباد امروز لرزید