Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،روز یکشنبه /چهارم اسفند/شهرستان های شمال آذربایجان غربی شاهد زمین لرزه های مختلفی بود که در روستای قطور در مرز ایران و ترکیه به وقوع پیوست.

از همان ساعات اولیه تیم های ارزیاب و اکیپ های امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در محل وقوع زمین لرزه حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زمین لرزه هر چند فوتی نداشت اما آمار افراد مصدوم شده به بیش از نود تن رسید که بیمارستان قمر بنی هاشم شهرستان خوی در حالت آماده باش قرار گرفت.

از طرفی هم بخش قطور شهرستان خوی یک منطقه ی مرزی هست این زمین لرزه باعث جان باختن تعدادی  در شهر وان استان ترکیه شد.

استاندار آذربایجان غربی نیز روز گذشته برای بررسی خسارات زلزله در این منطقه دوبار به شمال استان سفر کرد تا خسارات را بررسی کند.

خسارت به۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی

امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت : زلزله‌های دیروز در خوی، خسارت جدی به اماکن مسکونی روستا‌های خوی و سلماس وارد کرد به طوری که ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند.

وی تصریح کرد: در این میان ۹۵ نفر مصدوم شدند که ۸۵ نفر به صورت سرپایی مداوا و ۱۰ نفر در بیمارستان خوی بستری هستند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی اعلام کرد: اسکان اضطراری مردم روستا‌های متاثر از زلزله انجام گرفته و تا کنون ۵۰۰ چادر در بین زلزله زدگان توزیع شده است.

جعفری با بیان اینکه اوضاع در مناطق زلزله زده بهبود نسبتی پیدا کرده است، ادامه داد: پس لرزه‌های بالای ۳ ریشتری در منطقه در حال وقوع است، ولی توانسته ایم آرامش نسبی را به منطقه بازگردانیم.

وی اعلام کرد: اقلام غذایی و لوازم گرمایشی بین آسیب دیده‌ها توزیع شده و ۵ تیم امدادی نیز شب گذشته از آذربایجان شرقی برای کمک به امدادگران استان به منطقه اعزام شده اند.

رهبر مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، از توزیع اقلام امدادی توسط ٢٩ تیم امدادونجات هلال احمر، در مناطق زلزله‌زده خبر داد و افزود: ٨٧۵ دستگاه چادر و بیش از ۴ هزار تخته پتو بین زلزله زدگان توزیع میگردد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی بیان کرد: ۵ تیم عملیاتی همراه با ۵۵٠ دستگاه چادر،یک هزار تخته پتو و یک هزار بسته غذایی از جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی به منطقه اعزام گردیدند.

رهبر افزود: همچنین بیش از ٨٠٠ بسته امدادی ٧٢ ساعته اهدایی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی و ۵٠٠ دستگاه چادر دیگر از انبار های امدادی استان آذربایجان غربی در حال بارگیری و انتقال به مناطق متأثر از زمین لرزه هستند.

ایجاد کمپ‌های اسکان اضطراریی در قطور

سعید رهبر سوره، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی نیز اظهار داشت: برابر تصمیمات اتخاذ شده در جلسه مدیریت بحران استانداری در بخشداری قطور مقرر شد در هر کدام از روستا‌های متاثر از زلزله کمپ اسکان اضطراری ایجاد شود.

وی تصریح کرد: براین اساس در روستا‌های قطور، روایان، گرناویک، کوتان آباد، میر عمر، حبش‌علیا، حبش‌سفلی و مخین نسبت به ایجاد یک کمپ اسکان اضطراری به استعداد ۵۰ دستگاه چادر برای اهالی روستا‌ها اقدام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی ادامه دهد: برای سایر روستا‌ها نیز بعد از ارزیابی بنیاد مسکن و تیم‌های امدادی حاضر در منطقه در صورت نیاز، چادر توزیع می‌شود.

رهبر از حضور تیم‌های امداد و نجات در منطقه خبر داد و گفت: ۱۵ تیم امداد و نجات در منطقه حضور داشته و تیم‌های ارزیاب نیز نسبت به ارزیابی مناطق زلزله زده اقدام می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله زمین لرزه زلزله خوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی مناطق زلزله زده دستگاه چادر زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امواج ناپایدار بارشی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار بارشی از امروز مناطقی از آذربایجان‌غربی را فرا گرفته و با خود افزایش ابر، رگبار باران همراه با رعد و برق را به همراه دارند.

وی اضافه کرد: فعالیت این اموج ناپایدار تا فردا در این منطقه تداوم دارد و سپس به تدریج منطقه ما را ترک کرده و با خروج آن دمای هوا به طور میانگین چهار تا پنج درجه سانتی گراد افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: با خروج این امواج ناپایدار تا پایان هفته جاری سامانه بارشی دیگر به منطقه وارد نخواهد شد و جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم می‌شود.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و تکاب با حداقل دما صفر درجه سانتی‌گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۵ و ۲۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به ۲۰۸ نفر گرفتار در سیل و آبگرفتگی
  • فعالیت دائمی ۲ پایگاه هلال احمر مازندران
  • فعالیت دو پایگاه هلال احمر مازندران شبانه روزی شد
  • اجرای ۱۲٠طرح هادی روستایی در مناطق مختلف اذربایجان غربی
  • امواج ناپایدار بارشی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • مرد ۷۱ ساله مهابادی بخاطر جمع آوری گیاهان کوهی جان باخت
  • خدمت‌رسانی بیش از ۴۵۰ جهادگر به مناطق محروم آذربایجان غربی در ایام نوروز
  • جسد پیرمرد هرسینی در آب‌های کرمانشاه کشف شد
  • فعالیت بیش از ۴۵۰ جهادگر در مناطق محروم آذربایجان غربی
  • ۳ مصدوم و ۲ جان باخته در سانحه رانندگی درمحور شوط- ماکو