Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر رضایی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ویروس کرونا ویروسی است که کشندگی کمی دارد گفت: تا حدود ۳۹ تا ۴۰ سالگی کشندگی ویروس ۲ دهم درصد و بسیار پایین است و از ۶۰ سالگی به بالای یک درصد و تا بیش از ۸۰ سالگی به ۱۵ درصد می‌رسد و کشندگی آن حتی از آنفلوآنزای ساده هم کمتر است.

وی تاکید کرد: نکته‌ای که در مورد کرونا وجود دارد و نگران کننده است سرعت بالای شیوع ویروس و همچنین دوره نهفتگی طولانی آن است یعنی وقتی سرما می‌خوریم ظرف یکی دو روز علائم نشان می‌دهد و رعایت و استراحت می‌کنیم و خوب می‌شویم اما در مورد کرونا این دوره ممکن است تا دو هفته باشد و فرد بدون اینکه علائمی داشته باشد بچرخد و ویروس را به دیگران انتقال دهد که این موضوع نگران کننده است وگرنه کشندگی این ویروس بسیار پایین است و نسبت به ویروس‌های دیگر به مراتب پایین‌تر و کم خطر تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه زنان کمتر درگیر ویروس کرونا می‌شوند گفت: همچنین ابتلاء در کودکان زیر ۱۰ سال کم بوده و اگر هم وجود داشته کشندگی اصلاً نداشته است و نگرانی برای سالمندان، زنان باردار و افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی و بیماری هستند وجود دارد.

رضایی پور ترشحات تنفسی را راه انتقال ویروس دانست و گفت: راه پیشگیری این است جلوی عطسه را بگیریم و تا جایی که می‌توانیم دست ندهیم و روبوسی نکنیم بخصوص در افرادی که علائم سرماخوردگی را دارند و در مکان‌های عمومی نیز باید مراقب باشیم.

به گفته وی، شستشوی منظم دست‌ها با مواد شوینده بسیار مهم است. همچنین در مکان‌های عمومی دستگیره‌ها را لمس نکنیم چرا که بیماری از طریق دست‌ها و دهان به داخل بدن منتقل می‌شود از سوی دیگر ماسک برای بیماران مفید است افرادی که علائم سرماخوردگی را دارند از ماسک استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه باید از خام خواری پرهیز شود گفت: از حضور در اجتماعات غیر ضروری پرهیز شود و نکته مهم نیز این است که از اخبار بد پرهیز کنیم چرا که این خود باعث ضعف سیستم ایمنی می‌شود و دلیلی ندارد که اخبار بد را در گروه‌های مجازی دنبال کنیم.

این متخصص طب سنتی اظهار داشت: بخصوص در مورد سالمندان و کودکان باید بیشتر مراقب باشیم و نکته دیگر، ادعاهایی که امروزه وجود دارد را بیخود دامن نزنیم چیزی را که نمی‌دانیم بیخود پخش نکنیم.

رضایی پور گفت: لبخند زدن، شادی کردن، به موسیقی خوب گوش کردن، کتاب خواندن و استراحت کردن موجب تفریح می‌شود و تفریح نیز موجب تقویت عمومی بدن و تقویت قلب، مغز، کبد و… می‌شود و قلعه‌ای محکم در برابر هر نوع بیماری می‌سازد.

وی به نکات مهم تغذیه‌ای نیز اشاره کرد و گفت: در بحث تغذیه تا جایی که امکان دارد از مصرف ترشی جات، سردی جات و موادی که رطوبت زیادی دارد مانند حبوبات و.. پرهیز شود. همچنین مصرف منظم شلغم باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود که این کار را شب عید ادامه دهید و حتی بخور آن نیز مفید است.

به گفته وی، مصرف شربت تخم بالنگ باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود و مصرف روزانه آن مفرح بخش و تقویت کننده دستگاه گوارش و افزایش مقاومت بدن است از سوی دیگر دود خاکشیر و اسفند نیز در خانه مفید است همچنین دمنوش پونه، نعنا، بادرنج بویه، زعفران، گل گاوزبان مفید است و استفاده از سیب، به، مرکبات، چغندر، کدو حلوایی می‌تواند کمک کننده باشد.

وی گفت نکته مهمی که وجود دارد این است به یکدیگر امید دهیم و ترس و اضطراب نداشته باشیم اتفاق خیلی نگران کنند ای رخ نداده و ما می‌توانی ویروس را شکست دهیم.

متخصص طب سنتی اظهار داشت: کشندگی کرونا بسیار کمتر از کشندگی است که هر روز در جاده‌ها رخ می‌دهد ولی به آن اهمیت داده نمی‌شود.

کد خبر 4861571 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت طب سنتی ویروس کرونا وزارت بهداشت سلامت مردان سازمان غذا و دارو کیانوش جهانپور داروسازی سعید نمکی دیابت تجهیزات پزشکی کنگره سوختگی ماسک طبی سرطان کنگره دهان فک و صورت درمان ناباروری سیستم ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ هزار تزریق واکسن هاری از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر محمد دادرس گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا پنج فروردین ۱۴۰۳ در فعالیت‌های مراقبت‌های بهداشتی مرزی بالغ بر ۳۶۷ هزار و ۸۶۵ غربالگری سندرومیک، ۱۵۳۶ تست کرونا، ۲۸۶ تست مالاریا، ۳۸۹ تست وبا و ۹۲ مورد واکسیناسیون سرخک انجام شده است.
وی افزود: در بخش فعالیت‌های مراقبت بیماری‌های واگیر در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز در این مدت ۹۴۱ مورد بازدید، ۲۳۶۷ مورد واکسیناسیون هاری، ۴۸۳ مورد نمونه گیری و ۲۱۴۵ مورد تست کرونا انجام شده است.

دیگر خبرها

  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • ضربه ویروس فیفا به سردار و 10 بازیکن سری آ
  • ضربه سخت ویروس فیفا به سردار و 10 بازیکن سری آ
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره
  • بیش از ۲ هزار تزریق واکسن هاری در طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • بیش از ۲ هزار تزریق واکسن هاری از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • مرگ ناگهانی ۲۹ اسب در گراش بر اثر ابتلا به یک ویروس