Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، «محمدعلی طالبی»  اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت شکل‌گیری مراودات و تسهیلات بیشتر برای گردشگران رئوس مثلث طلایی گردشگری ایران و با توجه به این که قرار است استان‌های یزد، اصفهان و فارس مراوداتی را برای تسهیل گردشگری فراهم کنند لذا ضروری است که ارتباطات بین سه استان تقویت و عزیمت گردشگران به این استان‌ها تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تکمیل راه‌آهن یزد -  اقلید اقدامی موثر در برقراری شبکه ریلی جهت قطار مسافربری شیراز به یزد است، این اقدام در توسعه گردشگری حتی در بعد ملی نیز موثر خواهد بود.

استاندار گفت: امکان و تقویت مسیر هوایی یزد - شیراز در بازدیدی که با حضور استاندار فارس انجام شد، مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته اما برقراری این پرواز مستلزم وجود تورهای گردشگری با مقصد اصفهان، یزد و فارس است.

وی تصریح کرد: در رابطه با اقدامات انجام شده به منظور ایجاد این زیرساخت در یزد نیز مقرر شد که مذاکراتی با چند شرکت هواپیمایی در این رابطه انجام شود، ضمن این که باید با آژانس‌های گردشگری به عنوان متولیان برگزاری تورهای خارجی هم مذاکراتی انجام شود تا برنامه گردشگری مناسبی برای بازدید گردشگران در مسیر فارس -  یزد - کرمان فراهم شود.

طالبی گفت: علاوه بر طرح دو خطه کردن راه‌آهن کرمان - یزد،  دو خطه کردن راه‌آهن بافق(یزد) - اصفهان نیز در حال انجام است و اگر مسیر بافق تا کرمان هم از این امکان برخوردار شود، شرایط مراودات یزد - کرمان و سایر مناطق کشور روند بهتری خواهد یافت و توسعه حمل و نقل ریلی و توسعه گردشگری را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: این طرح در سال ۹۹ بهره‌برداری شده و خوشبختانه این طرح ریلی هم‌اکنون در حال انجام است و با سفر رئیس‌جمهور به استان‌های یزد و فارس بر افتتاح این طرح در سال ۹۹ تاکید شده است.

استاندار یزد در پایان نیز بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی تاکید کرد و از انجام اقداماتی موثر در این راستا خبر داد.

کد خبر 486447 برچسب‌ها استان‌ فارس ریل و راه آهن - قطار استان یزد استان اصفهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس ریل و راه آهن قطار استان یزد استان اصفهان راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اعلام شد
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • جزییات معامله ۶ هزار میلیاردی سرخ‌آبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها
  • جزییات واگذاری سرخآبی‌ها اعلام شد
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • توسعه گردشگری سلامت در چهارمحال و بختیاری در دستور کار است