Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اولویت‌های مجلس آینده در حوزه آموزش عالی و دانشگاه اظهارکرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان یک قوه سیاست گذار در سطح کلان کشور، باید بهره‌گیری از اسناد بالادستی نظام همانند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را به عنوان یک راهبرد اساسی در راستای پیشرفت آموزش و پژوهش در دستور کار قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پژوهش و فناوری مهم‌ترین محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود؛ به همین دلیل، شتاب رشدِ پژوهش و فناوری در کشور نباید متوقف شود و باید گسترش پیدا کند.

نقش با اشاره به سند اسلامی شدن دانشگاه ها ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها را به عنوان یک سند بالادستی در دستور کار دهد و برای اجرای آن، سیاست گذاری و ریل گذاری کند. کشور ایران پتانسیل های زیادی را از لحاظ منابع انسانی و سایر حوزه‌ها دارد و لذا به سمت کاربردی سازی و هدفمندی پژوهش‌ها حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با تاکید بر لزوم رفع نیاز از کشور از طریق پژوهش‌های کاربردی گفت: مجلس آینده باید زمینه تبدیل پژوهش‌های کاربردی به فناوری را فراهم کند؛در واقع فناوری باید در زندگی مردم جریان داشته باشد چرا که فناوریی ارزش آفرین، مشکلات مردم را حل خواهد کرد.

وی با اشاره عملکرد مجلس دهم در حوزه عدالت آموزشی تصریح کرد: متاسفانه مجلس دهم نمره بالایی در حوزه عدالت آموزشی کسب نکرد؛ برخی مصوبه‌های مجلس فعلی باعث ایجاد چالش در فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی شد و لذا مجلس آینده باید به مراکز آموزشی غیر دولتی توجه بیشتری داشته باشد. محرومیت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد غیر دولتی از ردیف‌های بودجه پژوهشی، امری ناعادلانه است که سوال ایجاد می‌کند.

نقش در پایان خاطرنشان کرد: البته خوشبختانه با تلاش مسئولان، اقدامات خوبی برای تخصیص بودجه پژوهشی به دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است. دانشگاه آزاد اسلامی با توجه 4 دهه فعالیت، باید از ردیف‌های بودجه پژوهشی سازمان‌های دولتی نیز بهره‌مند شود ومجلس آینده باید به آن توجه داشته باشد.

انتهای پیام/

108 / 167 مجلس شورای اسلامی عدالت آموزشی مجلس دهم دانشگاه آزاد نجف آباد امیررضا نقش نمره ضعیف مجلس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی عدالت آموزشی مجلس دهم دانشگاه آزاد نجف آباد امیررضا نقش دانشگاه آزاد اسلامی عدالت آموزشی عنوان یک مجلس آینده مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی

حامد خراسانی معاون امور آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور آزمون سراسری اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با حضور یک‌هزار و ۴۶۸ داوطلب در دودانشکده پزشکی و دانشکده مهارت و کارآفرینی در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد روز پنج‌شنبه میزبان ۸۶۱ داوطلب در دو رشته علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی است که از این تعداد ۵۰۵ داوطلب خانم و مابقی آقا هستند.

معاون امور آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد افزود: روز جمعه نیز ۶۰۷ داوطلب خانم رشته علوم تجربی در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد در ماراتن کنکور سراسری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

خراسانی تبیین کرد: آزمون سراسری علوم انسانی، ریاضی و فنی و تجربی در شیفت صبح روز‌های ۵ شنبه و جمعه رأس ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود که در‌ب‌های حوزه‌های امتحانی رأس ۷:۳۰ بسته خواهد شد که لازم است داوطلبان نیم ساعت قبل از بسته شدن در‌های حوزه‌های آزمون در محل دانشگاه حضور داشته باشند؛ چراکه از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در حوزه‌های امتحانی ممانعت خواهد شد.

وی با تأکید بر داشتن کارت شناسایی معتبر برای ورود به حوزه آزمون متذکر شد: هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط، اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق یا سوزن همراه داشته باشد و از آوردن هرگونه وسایل اضافی از جمله کیف دستی، دستگاه‌های الکترونیکی (تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند و...)، ماشین حساب و یادداشت خودداری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • ما نخبه نیستیم، عدالت آموزشی در اغماست! / سهم ثروت برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار چقدر است؟ +فیلم