Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، مهراد لاهوتی در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ بیان کرد: این که عده‌ای در صحبت‌های خود پیشنهاد می‌دهند تا با کلیات مخالفت کرده و بودجه را به صورت سه دوازدهم تصویب کنیم مشکلی از مردم حل نخواهد شد، بلکه مشکل ایجاد می‌شود. در بودجه تصویب شده، منابع درآمدی دولت کاملا مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر بنده بودجه براساس واقعیت تنظیم شده است. دولت فروش نفت را روزانه یک میلیون بشکه و با قیمت ۵۰ دلار پیش بینی کرده است اگر دوستان راهکاری برای افزایش فروش و قیمت دارند می‌تواند در جریان بررسی بودجه ارائه دهند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که دولت اموال مازاد زیادی دارد و در این بودجه پیش بینی شده دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد خود را واگذار کند. در سال گذشته حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی اعلام وصول شده است. امسال نیز پیش بینی شده ۱۷۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی اعلام وصول شود. علم اقتصاد حکم می‌کند در شرایط کنونی وصول مالیات را تسهیل کنیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در لایحه بودجه، ۷۰۰ هزار میلیارد تومان مالیات بر خانه‌های خالی پیش بینی شده است و از سوی دیگر خانه‌های بالای ۱۰ میلیارد تومان نیز باید مالیات بدهند. خودروهای لوکس نیز مشمول مالیات می‌شوند.

لاهوتی در پایان تاکید کرد: سهم صندوق توسعه ملی از ۳۶ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است و ۱۶ درصد باقی مانده به عنوان استقراض از سهم صندوق نزد دولت است یعنی دولت بدهکار صندوق می‌شود. در بودجه نیز منابعی برای آبیاری تحت فشار آبخیزداری، مقابله با ریزگردها و دفاع پیش بینی شده است. توجه به تولید و معیشت مردم در بودجه مدنظر بوده است. از سوی دیگر کف حقوق کارمندان دولت از ۱.۵ میلیون به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران جلسه علنی مجلس جلسه علنی مجلس مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه هزار میلیارد تومان پیش بینی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تمرکززدایی و استفاده از ظرفیت‌های استانی در تنظیم بودجه کشور

ایسنا/خراسان رضوی نماینده منتخب مردم مشهد در انتخابات مجلس دوازدهم گفت: تمرکززدایی و استفاده از ظرفیت‌های استانی خصوصا در تنظیم بودجه کشور، یکی از مهمترین گام‌های تحولی است که در سال جدید باید برداشته شود. 

علی‌اصغر نخعی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب بر لزوم تحول‌آفرینی در سخنرانی نوروزی سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: قطعا در یک سال اخیر دستگاه‌ها در راستای تحقق تحول اقداماتی انجام داده‌اند، اما به نظر بنده نتوانسته‌اند تحولی که مد نظر مقام معظم رهبری بوده را ایجاد کنند و اقدامات نهادهای مختلف در حد مطلوب نبوده است. 

وی افزود: تحولی که رهبری فرمودند، بر مبنای نهایت استفاده از ظرفیت‌های مفید کشور بود؛ یعنی با روش‌هایی نوین، داشته‌ها و آرمان‌های نظام و انقلاب را حفظ کرده و برای پیشرفت کشور در تمام زمینه‌ها اقدامات تحولی انجام شود.

نماینده منتخب مردم مشهد در انتخابات مجلس دوازدهم اضافه کرد: نظام بودجه‌ریزی و نظام آموزشی مهمترین حوزه‌هایی هستند که باید با یک رویکرد تحولی، اقدام به حل مشکلات آنان کنیم و به قله برسیم. تاکنون از سمت دولت و دیگر دستگاه‌ها حرکت‌های تحولی کافی انجام نشده، اما مردم با شرکت در انتخابات این تحول را از طرف خود شروع کرده‌اند.

نخعی‌راد ادامه داد: مردم با نوع رای دادن خود، تغییراتی را در ترکیب نمایندگان مجلس به وجود آوردند، زیرا احساس کردند با ورود آنان به مجلس شورای اسلامی، اقدامات تحولی آغاز خواهد شد و این افراد زمینه‌های حرکت کشور با رویکرد جهادی و در راستای محقق کردن ارزش‌های نظام از جمله عدالت اجتماعی و آموزشی را فراهم خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار تمام این‌ها، ما و مردم باید تحول فرهنگی را نیز در خود ایجاد کنیم و به سراغ ارزش‌های اخلاقی و اعتقادی برویم. این نیز یکی از تحولاتی است که رهبری به آن اشاره کرده‌اند و بسیار هم در حل مشکلات کارساز است.

نماینده منتخب مردم مشهد در انتخابات مجلس دوازدهم با تاکید بر نقش مجلس جدید در نهادینه‌سازی رویکرد تحولی در کشور، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی باید در راستای ایجاد تحول و بالفعل شدن ظرفیت‌های کشور ریل‌گذاری کند و یکی از اقدامات ضروری در این راستا، تغییر در نظام بودجه‌ریزی است. باید شیوه تنظیم بودجه کشور را استانی کنیم تا از ظرفیت‌های موجود در استان‌ها نیز استفاده گردد؛ این اقدام موجب تحقق عدالت در کشور و تمرکززدایی از پایتخت می‌شود.

نخعی‌راد بیان کرد: در موارد دیگر از جمله تامین مسکن مردم نیز احتیاج به کارهای تحولی زیادی داریم. در این خصوص دولت گام‌های بلند و خوبی برداشته، اما این اقدامات باید افزایش پیدا کند و سیاست‌های آن نیز اصلاح شود. اینکه مبلغ زمین را از سبد هزینه مسکن کسر کنیم، اقدام خوبی است اما باید با روش‌های جدید ادامه پیدا کند. به علاوه نباید در شهرها سراغ مسکن‌های بلندمرتبه برویم.

وی اضافه کرد: در موضوعات آموزشی نیز نیاز به تحول داریم. در حال حاضر از ظرفیت آموزش‌وپرورش درست استفاده نمی‌شود. ما عدالت آموزشی نداریم و با دور شدن از مراکز استان‌ها و حتی در خود شهرها، آموزش‌ها متفاوت است. باید در کنکور و ظرفیت دانشگاه‌ها تحول ایجاد کنیم و سهمیه‌ها به گونه‌ای تغییر کند که عدالت آموزشی محقق شود و دانش‌آموزان توانمند از دورترین و محروم‌ترین نقاط کشور بتوانند با رتبه خوب در دانشگاه‌های دولتی قبول شوند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی اقتصاد ایران در سال 1403
  • درخواست صندوق بین المللی پول از پاکستان برای افزایش مالیات‌ها
  • الجزایر در واکنش به تصمیم مغرب: تلافی می‌کنیم
  • چرا واقعیت‌نگاری و امیدآفرینی در قاموس غربگرایان نیست؟
  • لزوم تمرکززدایی و استفاده از ظرفیت‌های استانی در تنظیم بودجه کشور
  • ذی‌حسابان املاک مازاد را به کارگروه مولدسازی دولت معرفی کنند
  • واکاوی شکاف درآمد-هزینه دولت
  • وضعیت اورژانسی؛ دولت می‌تواند تورم را کنترل کند؟
  • درباره نخست وزیر جدید فلسطین چه می دانیم؟/ گزینه مطلوب واشنگتن و نه مقبول حماس
  • ارسال مازاد گوشت مرغ تولیدی استان یزد به دیگر استان‌ها