Web Analytics Made Easy - Statcounter

قادر آشنا روز گذشته از سفر هیات فرهنگی ترکیه جهت انعقاد تفاهم‌نامه و مذاکرات حضور در نمایشگاه به ایران خبر داده بود.

وی امروز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هیات فرهنگی کشور ترکیه که قرار بود صبح امروز با سفر به ایران به امضای تفاهم نامه حضور ترکیه به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران بپردازد سفر خود به تهران را کنسل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشنا دلیل این اتفاق را لغو پروازهای میان ایران و ترکیه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و سخت گیری های موجود در این زمینه اعلام شده از سوی هیات ترکیه‌ای عنوان کرد و افزود: در تماس شب گذشته این هیات اظهارکردند در آینده نزدیک جهت رایزنی ها این سفر انجام خواهد شد. 

سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌الملی کتاب تهران قرار است از ۲۶ فروردین‌ تا ۵ اردیبهشت‌ سال آینده با شعار کتاب یعنی زندگی با حضور دوهزار و ۳۶ ناشردر مصلی برگزار شود. در حالی متولیان برگزاری نمایشگاه از مدت ها قبل تمهید و تدبیر در مورد برگزاری این رویداد فرهنگی را آغاز کرده‌اند، اخباری در فضای مجازی در مورد تعویق این دوره نمایشگاه به دنبال شیوع ویروس کرونا منتشر شده است.

قادر آشنا اظهارداشت: بحث تعویق نمایشگاه کتاب علیرغم برنامه ریزی ها و هزینه های انجام شده جهت منافع ملی مطرح است و تصمیم قطعی در این زمینه هفته آینده گرفته و اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: به عنوان عوامل اجرایی نمایشگاه، صاحب نظر کارشناسی در مورد این ویروس و شیوع آن نیستیم، در صورت ابلاغ از سوی مراجع رسمی و قانونی مربوطه شامل وزارت بهداشت و درمان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مساله خواهیم پرداخت.

وی همچنین درباره حضور ناشران و میهمانان چینی در نمایشگاه کتاب این دوره گفت: فعلا قرار قرار نیست نویسندگان و ناشران چینی در نمایشگاه حضور یابند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت. براساس آمار وزارت بهداشت تاکنون هشت نفر در ایران بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته و ۴۳ نفر نیز در ایران مبتلا شده اند. وزارتخانه ها و نهادهای مختلف اقدامات پیشگیرانه متفاوتی از جمله لغو برنامه ها، کنسرت ها و تعطیلی سینماها و تئاترها، تعطیلی دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی و مدارس را برای جلوگیری از سرایت بیشتر این بیماری در دستور کار قرار دادند که اجرایی شده است.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ترکیه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ترکیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ترکیه نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمد اله‌یاری با بیان اینکه ناشران متقاضی حضور در این نمایشگاه تا ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ برای ثبت‌نام فرصت داشتند، اظهارداشت: ناشرانی که برای شرکت در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ثبت‌نام کرده‌اند، از امروز- چهارشنبه- ۲۹ فروردین ماه- تا پایان روز شنبه- اول اردیبهشت ماه- فرصت دارند با مراجعه به صفحه «ثبت‌نام ناشران داخلی» در سامانه ketab.ir در بخش «پیگیری ثبت‌نام نمایشگاه» نسبت به ثبت شماره حساب بانکی و واریز وجه علی الحساب دریافت غرفه اقدام کنند.

وی درباره متراژ و هزینه غرفه‌ها گفت: مبلغ دریافتی بر اساس قیمت مندرج در آیین نامه نمایشگاه است که ناشران در زمان ثبت نام اولیه آن را مشاهده کرده‌اند. متراژ تخصیص یافته و مجموع مبلغ دریافتی در این مرحله، به صورت علی الحساب خواهد بود. بنابراین در مرحله بعدی با جانمایی نهایی و تعیین متراژ نهایی غرفه، صورت حساب نهایی وجه غرفه صادر خواهد شد و با تکمیل وجه نهایی، غرفه‌های ناشران تحویل می‌شود.

اله‌یاری افزود: با توجه به حجم بسیار زیاد درخواست ناشران متقاضی حضور در نمایشگاه، در صورتی که ناشران نتوانند در مهلت مقرر نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند، ناشران متقاضی موجود در فهرست رزرو جایگزین خواهند شد.

سی‌ و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • آغاز واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند