Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@18:05:42 GMT

افغانستان مرز دوغارون را به روی مسافران بست

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۹۴۹۰

افغانستان مرز دوغارون را به روی مسافران بست

محمد کوهگرد در گفتگو با خبرنگار مهر با تأیید خبر بسته شدن مرز دوغارون اظهار کرد: دولت افغانستان پیرو جلسه شامگاه دیشب شورای امنیت ملی این کشور و بدون اطلاع رسانی به مسافرین و اتباع خود، از بامداد امروز مرز دوغارون را به روی مسافرین بست.

مدیر کل گمرک دوغارون افزود: متأسفانه افغانستان بدون اطلاع قبلی و هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز مرز دوغارون بر روی مسافرین بست که این مسئله سبب سرگردانی حدود هزار نفر از مسافرین که بیش از ۹۸ درصد آنان اتباع خود افغانستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوهگرد با بیان اینکه در حال حاضر ازدحام و سرگردانی مسافران را در دوغارون شاهد هستیم، گفت: برای حل این موضوع در حال پیگیری هستیم تا از طریق کانال وزارت امور خارجه مشکل را حل کنیم‌.

وی تصریح کرد: در چنین مواردی باید با اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها و ایجاد فرصت حدود ۷۲ ساعته برای مسافرین، امکان سفر را برای کسانی که ممکن است تاریخ پاسپورت و ویزا آنان رو به اتمام باشد، فراهم شود؛ که متأسفانه از صبح امروز بدون اطلاع قبلی مرز، توسط دولت افغانستان بسته شده و از پذیرش مسافران جلوگیری می‌شود. البته رفت و آمد خودروهای ترانزیتی به صورت عادی در جریان است و در این خصوص مشکلی نداریم.

گفتنی است، بر اساس بازدید میدانی خبرنگار مهر، جمعیت زیادی از اتباع افغانستان شامل زنان و کودکان در حال حاضر در مرز سرگردانند و برخی به زودی با به اتمام رسیدن زمان ویزا و یا گذرنامه‌ها به مشکلاتی مضاعف دچار می‌شوند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا افغانستان شورای امنیت کودکان مسافران وزارت امور خارجه انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مرز دوغارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ برای اطلاع از وضعیت پروازها با چه شماره هایی تماس بگیریم؟

تین نیوز

با توجه به شرایط نامساعد جوی و احتمال تاخیر یا لغو پروازها لازم است مسافران قبل از عزیمت به فرودگاه از وضعیت پرواز خود مطلع شوند.

به گزارش تین نیوز ، با توجه به هشدارهای سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص بارش باران و برف و شرایط نامساعد جوی، احتمال تاخیر یا لغو پروازها وجود دارد.

مسافران بخش هوایی قبل از رفتن به فرودگاه برای اطلاع از وضعیت پرواز، با شماره 199 در سراسر کشور و همچنین با شماره های ۰۲۱۴۴۶۶۵۵۲۵ و ۰۲۱۴۴۶۶۵۵۱۹ ویژه فرودگاه مهرآباد تماس بگیرند و از آخرین وضعیت پرواز و زمان دقیق آن مطلع شوند. 

مسافران بخش هوایی همچنین برای ارتباط با فرودگاه امام خمینی (ره) می توانند با شماره ۰۹۶۳۳۰ تماس بگیرند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون
  • بازگرداندن ۸۵ هزار افغانستانی غیر مجاز به کشورشان
  • طرد ۸۵ هزار تبعه غیر مجاز افغانستان از استان کرمان
  • بازگرداندن ۸۵ هزار تبعه افغانستانی فاقد مجوز به کشورشان
  • ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز افغانستان از کرمان به میهنشان بازگشتند
  • ماهانه حدود ۷ هزار نفر از اتباع افغانستانی فاقدمجوز به کشورشان بازگردانده شدند
  • بازگشت پرواز‌های شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به حالت عادی
  • طرد ۸۵ هزار اتباع غیرمجاز از کرمان
  • ◄ برای اطلاع از وضعیت پروازها با چه شماره هایی تماس بگیریم؟
  • لغو پروازهای فرودگاه اهواز تا فردا