Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به عیوب لایحه بودجه سال ۹۹ گفت: عدم عدالت اجتماعی، عدم شفافیت، بی‌توجهی به اشتغالزایی و مغایرت با برنامه ششم از مشکلات بارز این لایحه است.

ببه گزارش خبرگزاری شبستان، حمیدرضا حاجی بابایی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، 5 اسفند ‌ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال 99 با بیان اینکه این لایحه از 4 عیب بزرگ رنج می‌برد، گفت: عدم شفافیت، عدم عدالت اجتماعی در بودجه، نداشتن چهره روشن از اشتغالزایی و مغایرت با اسناد بالادستی برنامه ششم توسعه از مهمترین مشکلات لایحه بودجه سال 99 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس علاوه بر مالیات و درآمدهای لایحه دولت 27 هزار میلیارد تومان مالیات را افزایش داد و 40 هزار میلیارد تومان نیز از محل صندوق توسعه ملی به سقف بودجه اضافه شد لذا سقف بودجه شفاف نیست و تبصره 14 با 250 هزار میلیارد تومان باید در سقف بودجه قرار می‌گرفت.

وی افزود: علاوه بر این محاسبات نشان می‌دهد تبصره 14 باید 300 هزار میلیارد تومان اعلام می‌شد. در ارتباط با حقوق نیز در مجلس ناعادلانه به موضوع پرداخته شده، دو میلیون و 400 هزار تومان کف حقوق مشخص شده که، دو میلیون و 800 هزار تومان می‌شود و افزایش حقوق‌های بالا، رشد می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: بازنشسته‌ها در کشور گرسنه‌ هستند و ای کاش نظام رتبه‌بندی نیز اجرا نمی‌شد چرا که 50 درصد به عنوان فوقالعاده شغل برای کارکنان در نظر گرفته شده اما قرار نیست به معلمان داده شود. نظام رتبه‌بندی را حذف کنید و همین میزان 50 درصد را به بازنشسته‌ها و معلمان هم اضافه کنید.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همه باید بدانند که با ادغام یارانه و کمک معیشتی به 76 میلیون نفر چه وضعیتی را برای ملت و کشور رقم خواهیم زد. مجلس برای کمک به دولت هم نباید زیر بار این بودجه برود بنابراین بهتر است به سه دوازدهم رأی داده شود و لایحه مجددا در کمیسیون تلفیق بررسی شود.

حاجی بابایی یادآور شد: بودجه پیش‌بینی شده هیچ معجزه‌ای را برای سال آینده رقم نمی زند، مجلس نباید اجازه گرانی بدهد زیرا مردم با وجود وضعیت وخیم رأی داده‌اند اما نمایندگان نباید شرایط نامناسبی را برای آنها رقم بزنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حاجی بابایی مجلس شورای اسلامی مجلس هزار میلیارد تومان بودجه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود؟

سید محمد حسینی امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره اینکه برنامه هفتم چه زمانی ابلاغ می‌شود؟ گفت: ایرادات باقیمانده از لایحه برنامه پنج ساله هفتم توسعه برطرف شده و به زودی برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی اظهار کرد: درباره بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، این بخش از لایحه بودجه هم اکنون در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و با توجه به اینکه سقف درآمدها و هزینه‌های بودجه در بخش اول مشخص شده علی القاعده تغییرات قابل توجهی در این حوزه نباید داشته باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین در مورد احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش، تاکید کرد: این استیضاح از پیش از این مطرح بوده و گفت‌وگوهایی با نمایندگان درخواست‌کننده استیضاح مطرح شده تا به ایرادات و اشکالات پاسخ داده شود و نماینده استیضاح کننده گفت‌وگوها و مکاتباتی را با وزیر داشته است.

حسینی خاطرنشان کرد: البته با توجه به زمان اندک باقیمانده از کار مجلس بعید است که نوبت به این گونه مسائل برسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ چه زمانی نهایی می‌شود؟
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • آیا وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود؟
  • ذوالنور: کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • مهمترین بخش بازار سرمایه اعتمادسازی و مشارکت مردم است/ احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • جدول ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در تلفیق بررسی شد