Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@00:10:46 GMT

کاهش ۴ هزارتومانی قیمت دام زنده

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۹۶۰۲

کاهش ۴ هزارتومانی قیمت دام زنده

خبرگزاری مهر: رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه قیمت دام زنده سنگین مجددا با کاهش ۴ هزارتومانی مواجه بوده است، گفت: مصوبه دولت در زمینه خرید تضمینی دام هنوز به مرحله اجرا درنیامده است.

سید احمد مقدسی با بیان اینکه دام زنده با کاهش قیمت حدود ۴ هزارتومان مواجه بوده و مجدداً نرخ هر کیلوگرم از آن به ۲۳ هزارتومان رسیده است، گفت: دام‌ها روی دست تولیدکننده مانده و حتی به این قیمت نیز به زحمت خریداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مصوبه دولت در زمینه خرید تضمینی دام زنده قیمت گوشت را در بازار بالا برده، اما تاکنون این مصوبه اجرا نشده است.

مقدسی همچنین از ممنوعیت صادرات شیرخشک در شرایط فعلی کشور انتقاد کرد و گفت: فقط اجازه صادرات شیرخشک به سوریه را صادر کرده اند که سوریه هم توان جذب این همه شیرخشک را ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بحث آفلاتوکسین باعث کاهش فروش کارخانجات لبنی شده است، اظهارداشت: به همین دلیل کارخانجات نیز با مشکل مواجه شده اند و نمی‌توانند مطالبات دامداران را به موقع تسویه کنند.

مقدسی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا در کشور، عراق نیز مرز‌های صادراتی را به روی ایران بسته است، تصریح کرد: بنابراین در صادرات لبنیات نیز با چالش مواجه شده ایم.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت دام زنده کارخانجات لبنی فروش دام زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تخم مرغ در فروردین به ۲۰ هزارتن رسید

حمیدرضا کاشانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۰ هزارتومان بوده که کماکان کمتر از نرخ مصوب سال گذشته است.

به گفته او بنابر آمار روزانه ۳۷۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که با فروش ۱۷ هزارتومان کمتر از نرخ مصوب، زیان بسیار چشمگیر است.

کاشانی با بیان اینکه صادرات تخم مرغ کماکان ادامه دارد، افزود: طبق آمار گمرک در فروردین ۲۰ هزار تن تخم مرغ به کشورهای هدف همچون افغانستان، عراق، قطر، ترکمنستان و امارات صادر شد.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن با تاکید بر اصلاح قیمت تخم مرغ افزود:  پروسه تولید مرغ‌های تخم گذار ۲۰ ماهه است، از این رو کاهش قیمت‌ها و حذف گله‌های مرغ تخم‌گذار کشور نگران‌کننده است چراکه با استمرار این روند و بی توجهی به اصلاح قیمت اکنون با حذف گله‌ها و چالش تولید در نیمه دوم سال روبرو می‌شویم.

او گفت: طبق آمار بانک مرکزی سال گذشته تخم مرغ کمترین نوسان قیمت را در سبد مصرفی کالاهای اساسی خانوار داشت به طوریکه نرخ کنونی هر شانه تخم مرغ در خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌ها ۶۵ تا ۷۲ هزار تومان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • طرح یسنا؛ یارانه ۶۰۰ هزارتومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ + جزییات
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • صادرات تخم مرغ در فروردین به ۲۰ هزارتن رسید
  • علت نبود شیر خشک در داروخانه‌ها چیست؟
  • سالانه ۶۰۰ هزارتن گوشت قرمز از دام سنگین تامین می شود
  • اقدامات دولت برای کمک به تجارت
  • رشد صادرات فرآورده‌های سلامت محور