Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@10:37:44 GMT

افغانستان مرز دوغارون را به روی مسافران بست

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۹۶۵۰

محمد کوهگرد در گفتگو با مهر، با تأیید خبر بسته شدن مرز دوغارون اظهار کرد: دولت افغانستان پیرو جلسه شامگاه دیشب شورای امنیت ملی این کشور و بدون اطلاع رسانی به مسافرین و اتباع خود، از بامداد امروز مرز دوغارون را به روی مسافرین بست.

مدیر کل گمرک دوغارون افزود: متأسفانه افغانستان بدون اطلاع قبلی و هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز مرز دوغارون بر روی مسافرین بست که این مسئله سبب سرگردانی حدود هزار نفر از مسافرین که بیش از ۹۸ درصد آنان اتباع خود افغانستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوهگرد با بیان اینکه در حال حاضر ازدحام و سرگردانی مسافران را در دوغارون شاهد هستیم، گفت: برای حل این موضوع در حال پیگیری هستیم تا از طریق کانال وزارت امور خارجه مشکل را حل کنیم‌.

وی تصریح کرد: در چنین مواردی باید با اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها و ایجاد فرصت حدود ۷۲ ساعته برای مسافرین، امکان سفر را برای کسانی که ممکن است تاریخ پاسپورت و ویزا آنان رو به اتمام باشد، فراهم شود؛ که متأسفانه از صبح امروز بدون اطلاع قبلی مرز، توسط دولت افغانستان بسته شده و از پذیرش مسافران جلوگیری می‌شود. البته رفت و آمد خودروهای ترانزیتی به صورت عادی در جریان است و در این خصوص مشکلی نداریم.

گفتنی است، بر اساس بازدید میدانی مهر، جمعیت زیادی از اتباع افغانستان شامل زنان و کودکان در حال حاضر در مرز سرگردانند و برخی به زودی با به اتمام رسیدن زمان ویزا و یا گذرنامه‌ها به مشکلاتی مضاعف دچار می‌شوند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مرز دوغارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت افغانی به تومان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز قیمت افغانی افغانستان در بازار آزاد بر خلاف افت قبلی با افزایش قیمت روبرو بوده است. بطوری که افغانی افغانستان که در بازار آزاد دیروز به ۹۰۲ تومان رسیده بود، امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با افزایش ۱ تومانی (۰.۱۱ درصد) به ۹۰۳ تومان رسید.

بالاترین قیمت افغانی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۹۰۵ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۹۰۳ تومان خرید و فروش می‌شد.

قیمت فعلی افغانی افغانستان نسبت به هفته گذشته ۲.۰۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین بهای هر واحد افغانی افغانستان در شش ماه گذشته حدود ۳۰.۸۷ درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر هر ۱۰۰ دلار آمریکا برابر است با ۷,۲۱۷ افغانی افغانستان.

در حال حاضر یک میلیون تومان برابر است با ۱,۱۰۷ افغانی افغانستان.

 

tags # قیمت افغانی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه/ شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • قیمت افغانی به تومان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی
  • حقابه ایران از افغانستان چه شد؟
  • برگزاری جشنواره اقوام بدون دبیری کمال تبریزی
  • پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط‌زیست راه‌اندازی شد
  • تساوی بدون گل ذوب آهن و آلومینیوم در نیمه اول
  • قیمت گوشت مرغ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳