Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت داروسازی در کانادا با استفاده از فناوری‌ نانو، در حال توسعه ابزار شناسایی ویروس کرونا است که می‌توان با آن در مدت کمتر از ۱۵ دقیقه بیماری را شناسایی کرد.

سونا نانوتک (Sona Nanotech) یک شرکت کانادایی فعال در حوزه داروسازی است. این شرکت اعلام کرد که در حال انجام آزمایش روی فناوری تشخیص سریع ویروس کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس کرونا اولین بار اواخر دسامبر سال ۲۰۲۰ در شهر ووهان، استان هوبی چین گزارش شد. از آن زمان تاکنون بیش از ۴۰ هزار مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده که نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری در حال افزایش است.

شرکت سونا نانوتک اقدام به توسعه فناوری برای شناسایی سریع این بیماری کرده است. آنچه که این شرکت توسعه داده براساس فناوری جریان جانبی است. پس از کامل شدن، این فناوری می‌تواند در مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه بیماری کرونا را تشخیص دهد. پیش‌بینی می‌شود که هزینه این تست کمتر از ۵۰ دلار باشد. در حال حاضر، هیچ آزمایشی جریان جانبی برای تشخیص ویروس کرونا وجود ندارد.

سونا نانوتک دارای فناوری نانومیله‌ است که از آن در یک پلتفورم تست جریان جانبی یک بار مصرف استفاده می‌کنند. این فناوری شبیه به تست‌های بارداری بوده که حتی افراد آموزش ندیده نیز می‌توانند از آن بدون تجهیزات آزمایشگاهی خاصی استفاده کنند. این تست می‌تواند برای غربالگری استفاده شود.

در حال حاضر، برای تشخیص ویروس کرونا باید از فناوری مبتنی بر PCR استفاده کرد که هزینه‌ای در حدود ۲۰۰ دلار برای هر تست دارد که معمولا بین ۲ تا ۴ ساعت تشخیص آن زمان نیاز دارد. برای انجام این تست، به تجهیزات آزمایشگاهی ویژه و تکنسین ماهر نیاز است.

در مقایسه با روش PCR، این فناوری جدید شرکت سونا نانوتک با هزینه کمتر و در مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه نتیجه را مشخص می‌کند.

دارن رولز، مدیرعامل شرکت سونا نانوتک می‌گوید: آزمایش‌های غربالگری ابزار مهمی برای کنترل شیوع بیماری‌ها در مقیاس‌های بزرگ هستند که هزینه زیادی را به دولت‌ها تحمیل می‌کنند. با استفاده از این فناوری می‌توان به سرعت افراد مبتلا را تشخیص داد و در نتیجه تیم پزشکی می‌توانند منابع خود را روی این دسته از بیماران متمرکز کنند.

سونا نانوتک در حال گفتگو با چند شرکت و سازمان است تا بتواند این فناوری را توسعه داده و انتظار می‌رود طی روزهای آتی درباره دستاوردهای این آزمایش‌های گزارش‌هایی منتشر شود./مهر

بیشتربخوانیم:کنترل کرونا در مسکو با فناوری تشخیص چهره

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سونا نانوتک ۱۵ دقیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرسنال چلسی را تحقیر کرد و در هم کوفت

 در دیداری معوقه از هفته بیست‌و‌نهم لیگ برتر انگلیس، شب گذشته (سه‌شنبه) تیم فوتبال آرسنال در ورزشگاه امارات پذیرای رقیب همشهری‌اش، چلسی بود و موفق شد آبی‌های لندن را با نتیجه سنگین ۵ بر صفر در هم بکوبد.

آرسنالی‌ها خیلی زود برتری‌شان را رقم زدند و تنها پس از ۴ دقیقه با گلی که لئاندرو تروسا به ثمر رساند از حریف پیش افتادند. نیمه نخست به لطف همین گل با برتری توپچی‌ها به پایان رسید. در نیمه دوم، اما شاگردان میکل آرتتا طوری برتری‌شان را تثبیت کردند که بازگشت به بازی برای چلسی غیرممکن شد. بن وایت در دقیقه ۵۲ گل دوم را برای آرسنالی‌ها زد و تنها پنج دقیقه بعد کای هاورتز اختلاف را به سه گل افزایش داد. گلزنی این دو بازیکن یک بار دیگر و این بار هم در فاصله پنج دقیقه‌ای از یکدیگر تکرار شد. هاورتز در دقیقه ۶۵ و وایت در دقیقه ۷۰ دبل کردند و به این ترتیب آرسنال پنج بر صفر از تیم تحت هدایت مائوریسیو پوچتینو پیش افتاد.

پیروزی بیست‌و‌چهارم آرسنال در این فصل لیگ جزیره، جایگاه این تیم را با ۷۷ امتیاز در صدر جدول تثبیت کرد. این در حالیست که لیورپول با ۷۴ امتیاز، یک بازی کمتر و ۱۲ گل کمتر از حیث تفاضل گل در جایگاه دوم قرار دارد و منچسترسیتی هم با ۷۳ امتیاز و البته دو بازی کمتر در جایگاه سوم ایستاده است.

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آرسنال چلسی را تحقیر کرد و در هم کوفت
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی