Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@04:55:58 GMT

رشد ۵۲‌ درصدی تسهیلات برای توسعه صنایع پیشرفته

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۹۶۸۸

رشد ۵۲‌ درصدی تسهیلات برای توسعه صنایع پیشرفته

به گزارش روز دوشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ۱۱ ماهه امسال ۵۸ فقره تسهیلات به ارزش ۴۹۱ هزار و ۲۸۳ میلیون ریال توسط شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته عقد قرار داد شده است که این رقم در ۱۱ ماهه سال گذشته ۵۲ فقره و به ارزش ۳۲۳ هزار و ۴۳۸ میلیون ریال بوده است.

۵۸ فقره تسهیلات عقد قرارداد شده در ۱۱ ماهه امسال شامل ۱۶ فقره در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارزش ۱۶۳ هزار و ۷۵۰ میلیون ریال، ۱۴ فقره در حوزه صنایع پایه، اتوماسیون و ابزار دقیق به ارزش ۷۳ هزار و ۴۵۹ میلیون ریال، چهار فقره به ارزش ۲۰ هزار و ۱۵۰ میلیون ریال در حوزه پزشکی و درمانی و همچنین چهار فقره به ارزش ۲۱ هزار و ۴۶۴ میلیون ریال در حوزه خودرو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد همچنین ۶ فقره به ارزش ۵۸ هزار و ۶۷۰ میلیون ریال در حوزه دفاعی و هوا فضا، چهار فقره به ارزش ۳۳ هزار و ۳۵۰ میلیون ریال در زمینه صنایع مصرفی، ۶ فقره به ارزش ۱۰۰ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال در حوزه نفت و گاز و چهار فقره دیگر به ارزش ۲۰ هزار و ۳۴۰ میلیون ریال در حوزه نیرو بوده است.

این شرکت مادر تخصصی تا پایان بهمن، همچنین از ۶۰ شرکت و ۱۷۰ طرح و پروژه از طریق ضمانت‌نامه حمایت کرده که ارزش ضمانت‌نامه‌های صادره برای این ۱۷۰ طرح‌ها و پروژه‌ها ۶۴۹ هزار و ۲۴۰ میلیون ریال بوده است.

مبلغ ضمانت‌نامه‌های صادره صندوق در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۲۵ درصدی داشته است.

در ۱۱ ماهه امسال ۱۳۸ ضمانت نامه به ارزش ۷۸۴ هزار و ۶۴ میلیون ریال صادر شد، این در حالی است که در مدت مشابه پارسال ۱۲۸ ضمانت نامه به ارزش ۶۲۶ هزار و ۶۳۴ میلیون ریال صادر شده بود.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی وزارت صنعت معدن و تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی وزارت صنعت معدن و تجارت تسهیلات بانکی وزارت صنعت معدن و تجارت میلیون ریال در حوزه ۱۱ ماهه امسال فقره به ارزش ضمانت نامه چهار فقره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات

به گزارش خبرگزاری مهر، سعیدرضا شاهمرادی افزود: با توجه به گستردگی حوزه تجهیزات پزشکی در کشور، این حوزه دارای ارزش ۲.۵ میلیارد دلاری بوده که حدود ۶۰ درصد این ارزش، از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تأمین می‌شود

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر با اعمال سیاست‌های حمایت از تولید این نسبت تقریباً به هم نزدیک شده و به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

شاهمرادی تصریح کرد: تکیه اصلی ما بر توانمندی‌های داخلی است زیرا می‌توان به عنوان منبعی که تداوم بیشتری دارد روی آن حساب کرد. به همین خاطر رونق اقتصادی در بخش تولید بیشتر از سال‌های گذشته است.

کد خبر 6064225 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  • ورود بیش از ۱۱ هزار فقره پرونده به تعزیرات حکومتی در سال گذشته
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • حمایت از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی در قالب برنامه «فن‌تز»
  • حمایت برنامه «فن‌تز» از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی
  • ۳ همت تسهیلات توسط صندوق های حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شد
  • ایده‌ها و طرح‌های فناورانه صنعت غذا حمایت می‌شوند
  • حمایت از پایان‌نامه‌های فناورانه حوزه صنایع غذایی