Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر مهدی شادنوش گفت: این بیماران باید همان توصیه‌هایی را که برای افراد عادی ارائه می‌شود، رعایت کنند. اقداماتی مانند شست‌وشوی مرتب دست‌ها، دوری کردن از افرادی که ممکن است آلوده باشند، پرهیز از حضور در مناطق پر ازدحام و تجمعات و ... .

شادنوش با تاکید بر این که سیستم ایمنی بیماران خاص ضعیف‌ است و در نتیجه اثرگذاری ویروس روی آنها می‌تواند قابل توجه‌تر باشد، افزود: بنابراین این افراد باید از سفر پرهیز کرده و سعی کنند در محیطی سالم و دور از آلودگی بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به طور کلی ماسک تاثیر عمده‌ای در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد، ادامه داد: دور ماندن از محل‌های آلوده بهترین کار است. در عین حال بیماران خاص هم مانند سایر مردم در صورتی که دچار تب شدند، باید به پزشک مراجعه کرده و به توصیه‌های پزشک توجه کنند و در صورتی که بعد از مراجعه به پزشک علائم‌شان ادامه داشت یا دچار سرفه‌های خشک یا تنگی نفس شدند، باز هم به پزشک مراجعه کنند و حتما بیماری‌شان را به صورت جدی پیگیری کنند.

شادنوش درباره استفاده بیماران خاص از داروهای بالا برنده ایمنی بدن، اظهار کرد: این موارد به نوع بیماری فرد بستگی دارد. هیچ فردی نباید خودسرانه اقدام درمانی و دارویی انجام دهد. در عین حال برخی بیماران مانند بیماران پیوندی با مصرف دارو مقداری سیستم ایمنی‌شان به صورت تعمدی کاهش می‌یابد تا بتوانند عضو پیوندی را تحمل کنند. در چنین شرایطی اصلا صلاح نیست که داروهایشان را تغییر دهند. این افراد باید هرگونه تغییر در داروهایشان را حتما با نظر پزشک انجام دهند.

کد خبر 486431 برچسب‌ها كروناويروس وزارت بهداشت و درمان ایران و چین بهداشت شخصی چین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس وزارت بهداشت و درمان ایران و چین بهداشت شخصی چین بیماران خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران