Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده جشن بین‌المللی نوروزگاه با ترکمنستان و در مرز ایران با این کشور برگزار می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر اظهار داشت: با توجه به مشترکات فرهنگی میان دو کشور ایران و ترکمنستان، برگزاری جشن نوروزگاه با هدف ایجاد وحدت بیشتر روز هشتم فروردین ماه سال آینده در مرکز مشترک ۲ کشور برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: سال گذشته این جشن بین‌المللی به میزبانی ترکمنستانی برگزار شد که تاثیر زیادی در توسعه روابط دوستانه بین این دو کشور همسایه داشته است.

مکرمیفر تصریح کرد: جذب گردشگر از این کشور گام بعدی برنامه‌های مشترک حوزه گردشگری خراسان رضوی با ترکمنستان است. آئین مردمی نوروزگاه به عنوان یک رویداد فرهنگی از نوروز ۱۳۹۵ در ایران به اجرا درآمد. براساس تفاهم‌های اولیه قرار شد مردم هر شهر و هر نقطه از کشور برپا کننده نوروزگاه آن منطقه باشند و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز فراهم‌ کننده بستر برای اجرای آن باشد.

وی خاطرنشان کرد: در برگزاری نوروزگاه‌ها سعی می‌شود به میراث ناملموس حوزه نوروز رسیدگی شود، موارد مغفول و کمتر رسیدگی شده احیا شود و آداب و رسومِ مردم بازشناسانده شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی جشن نوروزگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه فردا ۳۰ فروردین‌ماه روز بناها و محوطه‌های تاریخی جهانی نام‌گذاری شده است، اظهارداشت: هدف از نام‌گذاری و گرامی داشت این روز، تشویق افراد و جوامع محلی به آگاهی افزایی درباره اهمیت میراث فرهنگی در زندگی، هویت و اجتماع آن‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه برنامه‌های بزرگداشت این روز جهانی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی فارس فردا در مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این برنامه نشست بین‌المللی تخصصی، قدردانی از پیشکسوتان، استادکاران، کنشگران و افراد مؤثر در تحقق مسئولیت اجتماعی و مدیران دولتی و مراسم رونمایی از سند مالکیت مجموعه هانی تخت جمشید برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: محور اصلی نشست‌های تخصصی این برنامه شامل آمادگی، واکنش و بازیابی بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بلایا و حوادث به‌ویژه بحران فرونشست در محوطه‌های باستانی استان است.

ثابت اقلیدی در رابطه با سند مالکیت تخت جمشید گفت: در راستای تثبیت و صدور اسناد مالکیت اماکن تاریخی و میراث فرهنگی استان و با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک این استان، سند مالکیت مجموعه میراث جهانی تخت جمشید به نام میراث فرهنگی صادر شده است.

وی ادامه داد: فردا هم‌زمان با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی نیز پنل تخصصی تزئینات آجری در بناهای تاریخی شیراز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار می‌شود.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه پنل تخصصی با همکاری انجمن صنفی مرمتگران آثار تاریخی استان فارس برگزار می‌شود، افزود: در این برنامه اساتید حوزه مرمت در قالب سخنرانی به مباحث تخصصی حوزه میراث فرهنگی شامل اصطلاحات و شناخت انواع تزئینات آجری، نحوه اجرای تزئینات آجری، دانش بومی در علم مدرن، کوره‌های آجرپزی در شیراز و اساتید سنتی آجرتراش ابزارها و نحوه انتقال هنر آجرکاری می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده نیز گردهمایی ۳۰۰ نفر همیاران دانش‌آموزی میراث فرهنگی استان با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان در مجموعه فرهنگی و تاریخی ارگ کریم‌خانی برگزار می‌شود.

وی به اجرای تورهای تخصصی بازدید از اماکن و بناهای تاریخی سراسر استان اشاره و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده شنبه هفته آینده نیز با همکاری انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس هم نقشه قدیمی بافت تاریخی شیراز رونمایی می‌شود.

کد خبر 6081056 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • ضرغامی : خروج ایران از ایکوم و ایکوموس کذب است / بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی، ولی درباره آن اظهارنظر می‌کنند
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان جهانی؛ گاف تازه دولت؟
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • تکذیب خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم
  • ماجرای خروج ایران از «ایکوم» و «ایکوموس» چه بود؟
  • ماجرای خروج ایران از «ایکو» و «ایکوموس» چه بود؟
  • کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود