Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@22:22:50 GMT

رهایی ۲ محکوم به قصاص در خوزستان

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۹۸۷۳

رهایی ۲ محکوم به قصاص در خوزستان

رئیس شوراهای حل اختلاف استان خوزستان گفت: اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر توانستند بین دو طایفه صلح و سازش برقرار کنند و ۲ محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش ایسنا، عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان با اشاره به رهایی دو محکوم به قصاص از چوبه دار گفت: سال ۱۳۹۱ در نزاعی طایفه ای، دو نوجوان به قتل می‌رسند که بعد از این حادثه اختلاف شدیدی رخ می‌دهد و در این مدت یک نفر دیگر هم به قتل می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تشکیل پرونده در دادسرای اهواز و دستگیری متهمان و قاتلان، آتش اختلاف بین این دو طایفه کمتر شد و بلافاصله جهت حل و فصل اختلاف بوجود آمده این پرونده به شورای حل اختلاف ویژه عشایر ارجاع داده شد.

زبیدی نیا در ادامه اظهار داشت: اعضاء خدوم و زحتمکش شورای حل اختلاف ویژه عشایر با وساطت و تلاش شبانه روزی خود و برگزاری چندین جلسه با حضور سران عشایر، مصلحین، ریش سفیدان و بزرگان طرفین با اعلام رضایت از همدیگر با هم مصالحه کردند و در برابر کلام وحی قرآن کریم هم قسم شدند که از این به بعد در کنار هم با دوستی و صفا زندگی کنند و خوشبختانه این مصالحه منجر به رهایی دو نفر از محکومین به قصاص از این دو طایفه از چوبه دار گردید  و این پرونده پس از ۸ سال منتهی به صلح و سازش شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خوزستان ضمن تقدیر از تلاش و زحمات اعضاء شورا‌های حل اختلاف استان در حل و فصل اختلافات بین متخاصمین و ایجاد آرامش در جامعه بر لزوم توسعه فرهنگ دوستی و برادری و صلح و سازش تاکید کرد و گفت: شورا‌های حل اختلاف پیام رسان فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قصاص شوراي حل اختلاف استانی سیاسی صلح و سازش حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام حیدری در این خصوص اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۳ شعبه شورای حل اختلاف در ۱۹ حوزه قضایی دایر می‌باشد که از این تعداد ۸۹ شعبه در شهر‌ها و ۸۴ شعبه نیز در روستا‌ها فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: از ۹۷ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده وارده در سال گذشته به شورا‌های حل اختلاف استان، تعداد ۹۶ هزار و ۸۶۱ فقره پرونده مختومه و مورد رسیدگی قرار گرفته شده است.
حجت الاسلام حیدری نسبت مصالحه در پرونده‌های قابل صلح و سازش شورا‌های حل اختلاف استان را ۵۱ درصد اعلام کرد و افزود: طی سال گذشته ۳۴ هزار و ۶۵۵ فقره پرونده با میانجیگری شورا‌های حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسرا‌ها جلوگیری بعمل آمده است.
این مقام قضایی بیان کرد: درسال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۴ درصد از اوراق قضایی شورا‌های حل اختلاف به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ گردیده، که علاوه بر کاهش زمان رسیدگی باعث تسریع در انجام امور قضایی، صرفه جویی در وقت و هزینه و رضایتمندی مراجعین شده است.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین گفت: تحقق صلح سازش در پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در سال جاری است.

دیگر خبرها

  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی