Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در پیامی به مناسبت روز مهندس نوشت: صنف محترم مهندسی کشور یکبار دیگر با تاسی از شیوه بزرگانی چون خواجه نصیر و ایمه اطهار، با استفاده از منابع محدود و به کارگیری شیوه‌های جدید در راستای بهره‌وری بیشتر، رشد و شکوفایی میهن عزیز اسلامی را به ارمغان آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، موعود شمخانی معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، در پیامی زادروز دانشمند بزرگ شیعه "خواجه نصیر طوسی" و روز مهندس را تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

مفتخرم که امروز پنجم اسفندماه مصادف با خجسته زادروز دانشمند بزرگ شیعه جناب خواجه نصیر طوسی که به نام مهندس مزین شده، تبریک خویش را بابت تلاش های بی وقفه و جهادی به جامعه شریف مهندسی کشور اعلام نمایم.

تقارن میمون و مبارک این دو رویداد یعنی ولادت خواجه طوس و بزرگداشت مقام مهندس به خصوص در این برهه از زمان، انسان را به تامل بیشتر برای درک عظمت تلاش مقدس مهندسین گرامی وامی‌دارد.

 در زمانه‌ایی که ملک و دین توسط حمله مغول در معرض آسیب بود، خواجه بر دو اصل اخلاق و خرد پایه‌های فکری و اعتقادی را استوار کرد و توانست تهدید بزرگی را به فرصت بدل کند و از "اخلاق ناصری" تا "تجرید الاعتقاد" تا "تجرید الهندسه" تا "الجبر و الاختیار" تالیفاتی را به جامعه هدیه کرد که تنها محدود به نوشتار و گسترش نظری حوزه علم نماند و اثر عملی برای استفاده کاربردی از علم را در جامعه نهادینه کرد تا رصدخانه مراغه و اصلاح ابنیه‌ها و تاسیس کتابخانه را شامل شود و بعدها بتواند در خدمت صیانت از تمدنی بزرگ و جاودان قرار گیرد.

لذا در این مقطع تاریخی که کشور عزیزمان در مواجه با شدیدترین تحریم‌های استکبار جهانی قرار گرفته؛ لازم است صنف محترم مهندسی کشور یکبار دیگر با تاسی از شیوه بزرگانی چون خواجه نصیر و ایمه اطهار و با کمک گرفتن از دانش خود که همانا طبق تعریف شاخه مهندسی، قابلیت حل مسیله و ابداع و نوآوری است، آستین همت را بالا زده و با استفاده از منابع محدود و به کارگیری شیوه‌های جدید در راستای بهره‌وری بیشتر، آسایش و امنیت را به آحاد جامعه هدیه کنند تا در سایه این مجاهدت‌ها شاهد رشد و شکوفایی میهن  عزیز اسلامی و نیل به اهداف گران‌سنگ نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

در پایان بر خود واجب می‌دانم ضمن تبریک این روز و قدردانی از زحمات مهندسین تلاشگر کشور بلاخص مهندسان شریف منطقه آزاد اروند؛ آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون را برای تمام عزیزان از محضر الهی درخواست نمایم.

 

موعود شمخانی

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خواجه نصیر الدین طوسی پیام تبریک روز مهندس منطقه آزاد اروند خواجه نصیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛مدیر دفتر فرهنگی دینی شرکت آب و فاضلاب کاشان در آیین رونمایی از این کتاب گفت: در این کتاب به بررسی ۵۰ آیه قرآن که از کلمه آب استفاده شده پرداخته و تلاش شده با استناد به آیات قرآن برای حل مشکلات محیط زیستی راهکار ارائه کند.
سید محمد مسافری افزود: بسیاری از نظریه‌های مدیریتی را می‌توان از کلام امیرمومنان (ع) استخراج کرد و این موضوع مستلزم تلاش دانش آموختگان حوزوی و دانشگاهی است.
وی گفت: این کتاب در قالب ۱۴۰ صفحه با تیراژ ۵۰۰ در انتشارات مرسل به چاپ رسیده است.
مسافری افزود: محمد علی خرمی نویسنده این اثر از دانش آموختگان حوزه و دانشگاه است که به سبب فعالیت‌های پژوهشی و آگاهی از موضوعات حوزه آب توانسته اثر کم نظیری را خلق کند که امیدواریم مورد استفاده جامعه دینی و دانشگاهی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • هدف تحریم در تنگنا گذاشتن جمهوری اسلامی است | با جهش تولید، جیب کارگر پر می‌شود
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • ندیمی در گفت و گو با قدس: دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرد که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم
  • در جهت آگاه سازی و تبلیغات باید به شیوه درست عمل کنیم
  • سپاه ضامن امنیت و آرامش کشور است